Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag uitgedeeld/weggegeven?


Jorieke123

Aanbevolen berichten

@Mellie, misschien kan ik jou en andere lezers blij maken met de boodschap dat er een aantal voedselbanken zijn die vers gekweekte groenten krijgen. Er zijn groepen mensen die speciaal voor voedselbanken telen. Lief hè? 

 

Sorry mods, ik weet dat het OT is. Maar het moest even. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Mellie het leven kan hard zijn voor sommige mensen. Wij zijn best gelukkig dat we grond hebben om op te kweken, een ware rijkdom is dat.  Ik denk trouwens dat er ook veel voedselbanken zijn waar wel fruit en groente op te halen zijn. Ik hoop dat jouw ervaring eenmalig is. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2020 om 16:49, Mellie zei:

De voedselbank blij gemaakt met druiven en mezelf verdrietig...

Hey Mellie ik snap je wel hoor hier krijgen ze bij de voedsel bank wel groente en fruit, hoeveelheden weet ik niet ook niet of het er standaard bij zit. Andere producten die ze krijgen zijn over het algemeen over de datum vorig jaar zelfs bij iemand gezien dat hij thee kreeg uit 2014 nu bederft thee niet maar toch. Vlees ik ook altijd over de datum.

Ik heb echter ook gehoord dat niet alle voedselbanken zomaar iets aannemen. 

 

 

Ik had een vergeten courgette heb er soep van gekookt met spekjes erin, ik heb 6 liter soep weg kunnen geven aan wat oudere kennissen zo ook nog 3 bakken gebonden groente soep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informeer dan eerst bij de lokale voedselbank of ze wel groente/fruit van particulieren aannemen. Dat doet niet elke voedselbank en dat is geen onwil maar heeft te maken met de regels van Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit.

aangepast door loes
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 1 maand later ...
  • 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Omdat ik gemerkt heb bij de bio-zadendoos hoe leuk het is om zo'n doos te ontvangen heb ik vandaag ook een klein doosje gemaakt.

Gevuld met van alles waar het nu de tijd voor is. Ook verschillende aardbeistekken , sla plantjes en Welsh onion planten en aardappelpootgoed er bij gedaan.

Het is voor iemand die vorig jaar bescheiden begonnen is met een moestuintje.

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah heel leuk Patrijs!

Ik heb paar soorten jam en sambal weggegeven en mijn eennalaatste zelfgemaakte zeep. Heb nu de oudste beloofd samen zeep te maken. Vind dat toch wel een beetje spannend. Denk dat ze mag roeren in de olie en het daar verder bij blijft.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...