Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

30 kilo druiven. Vriend gaat er sap en wijn van maken. Ze smaken nu eindelijk goed. Die onder de pergola zijn nog niet rijp genoeg. Patio is al leeg.

Ik kreeg van hem gerookte vis als dank. Gezien de hoeveelheid voelde het niet als een ruil overigens.

Geplaatst:

We hadden vandaag bezoek wat ook bleef eten, zo fijn dat het weer kan, kan ik nog steeds enorm van genieten! Ze zijn vertrokken met paprika's, pepers, knolvenkels en courgettes. 

• Like 2
Geplaatst:
1 uur terug, Mellie zei:

Een doos eitjes aan een vriendin

Ik ook, mijn kippen leggen eindelijk weer naar behoren behalve ons oudje. 
Aan meerdere mensen takjes bergbasilicum om te stekken.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Getsie. Die van ons leggen voor geen meter nu. 1 a 2 eitjes van 5 kippen. Tsssk.
Maar fijn voor jullie iig. En de mensen die ze ontvingen!
Hier twee paksoi’s aan de buurman gegeven, met een mandje appeltjes en een dikke vette pompoen. Hij voelde zich niet zo lekker, zei ie van de week. Dus kon wel wat ‘goei voer’ gebruiken!

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Goei voer..mooi man👍
ik heb ook eieren weggegeven aan mijn nieuwe hulp. In ruil kwam ze meteen met een grote bos rozen..de Franse stijl is dat, voor wat hoort wat. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb net Jootje uitgezwaaid en ze zat nogal lastig in de auto door al hun bagage PLUS de dingen die ze van ons kreeg :D o.a. kweeperen en een pompoen en eieren en een doosje paprika en ook nog varkensvlees :lol:

Oh shit @jootje, ik bedenk me dat ik hier ook nog mierikswortels had liggen voor je, en ook wat lavas. Helemaal vergeten! Dat had er nog best bij gepast! 

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Een doos eitjes, vlierbloesemlimonadesiroop, sambal, jam en Rabarbercompote.

X 2, minus eitjes en jam (1x) plus suppengewürz.

Aan 2 dierbare vrienden.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Een care pakketje aan een moeder die zo lief was 2 van de 3 kinderen op te vangen. Ze kreeg bosbessenjam, suppengewürz en een potje sambal (toch…!)

Vandaag naar iemand die we sinds Corona begon niet meer hebben gezien. Al 2 jaar… ze krijgt wat jam en tomatensaus en wat stekjes voor haar tuin met gekochte bloemen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Woowwwww moestuinkriebels! Peper en parikazaden, tomatenzaden, Turkse dille, wat aubergine en pompoen en courgette aan een nieuwe moestuinier gegeven. Bij het zien van al die zaden begon het toch weer te kriebelen. Maar nee. Zelf heb ik toch echt al genoeg voorgezaaid.

• Like 1
Geplaatst:

Nee, maar ik heb nu spijt dat ik geen kopieën heb gemaakt voor ik het verstuurde. Ik denk dat ik dat nog even aan de ontvanger vraag. Perfect kaartje bij zaadjespost, en dat doe ik vaker.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb een indonesische maaltijdsoep gegeven met rund en heel veel groente. Rijst erbij, gebakken uitjes en een potje zelfgemaakte sambal (ja, toch…). Het gezin was er heel blij mee!

Ook 2 potten ingemaakte champignons en pot pepers uit Turkije gegeven aan mijn broer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...