Geplaatst: 30 juli30 Jul Ik doe het niet, ik stop eind juni. Maar volgens mij is het rabarberoxaalzuur verhaal ook al meermalen genoemd op dit forum. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 30 juli30 Jul 2 kroppen andijvie en twee komkommers met mijn moeder meegegeven. 1 krop andijvie en komkommer voor haar en voor mijn zusje.
Geplaatst: 30 juli30 Jul Gisteren mijn vriendin nog een patisson en een courgette meegegeven. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 augustus3 Aug Auteur Bramen aan Appelvrouw! Ze heeft ook zelf geplukt, wij hebben geholpen. (camera had geen zin in scherpstellen.. sorry!) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 augustus3 Aug Een mooie bos bloemen naar mijn broer en veel eitjes en perziken. Nooit gedacht perziken kunnen delen. De kinderen van mijn broer snapten er niets van dat dat in onze tuin groeit! Zaterdag bij ons. Ik hoop dat er dan nog wat aan hangt dat ze het zelf kunnen zien en plukken.
Geplaatst: 8 augustus8 Aug Was op bezoek bij vrienden en nam een potje bosbessenjam mee een mooie bos bloemen (maar ze hadden maar 1 vaas en daar zaten al bloemen in! Hoe kan iemand maar 1 vaas hebben?!) en perziken. Eigen perziken… ik zal hier de rest van mijn leven ondersteboven van blijven vermoed ik 😛
Geplaatst: 8 augustus8 Aug Courgettes, veel komkommers, tomaten en mirabilis planten aan de diverse buren
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Gisteren een snackkomkommertje aan een buurkind op de moestuin, een emmer russische boerenkool aan een buurtgenoot die mij gratis turfblokken gaf, en een flinke zak sperziebonen aan kindlief die daar gek op is. Helaas gaf ik hem daarbij per ongeluk zijn pepertje terug dat hij me meegegeven had van zijn vensterbankplantje om te proeven. Van de weggegeven courgettes en patissons ben ik inmiddels de tel kwijt. En o ja diverse zaadjes voor het plantenkastje in de buurt 9 augustus9 Aug aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Auteur Op 8-8-2025 om 09:50, Mellie zei:Hoe kan iemand maar 1 vaas hebben?!ik heb GEEN vazen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Jij zet de bloemetjes het liefst buiten denk ik, Jorieke? 😂Hier minimaal 20 vazen!
Geplaatst: 9 augustus9 Aug ik heb twee grote geloof ik.. misschien er één stuk. Zoniet sta ik er een met liefde aan je af @Jorieke123 ( Het is hier psvr het weg geef topic ) maar ik heb zo het idee dat je “ nee dank je” zegt. En ik heb een klein vaasje in de vorm van een bol knoflook. Er zijn amper bloemen in het bos alleen het knoflook vaasje wordt wel eens gevuld.Edit: 20 Jo😳🤭 9 augustus9 Aug aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Auteur Ha nee dank je idd. Bloemen horen buiten, is mijn mening (en dat zal geen populaire zijn hier )Woensdag kwam Charly van dit forum hier op bezoek, en ik gaf haar een paar gedestilleerde geurwatertjes. In de smaken pepermunt en mandarijn. Ik kreeg van haar een paar flessen zelfgemaakte kombucha. Lekker verfrissend! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 augustus9 Aug @Jorieke123 geen een?! 😂😂😂 ik ben team @jootje denk dat ik er zeker 20 heb. Hoe meer vazen gevuld, hoe gelukkiger ik er van word. 💐🌷🌻🥀
Geplaatst: 10 augustus10 Aug Auteur Bijna een kilo boontjes meegegeven aan mijn oma Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 augustus10 Aug Drie maaltjes vroege piepers en een courgette. Verder nog twee doosjes eieren a 12 stuks.Vijf flinke rode bieten en 5 dikke uien voor de stamppot.
Geplaatst: 10 augustus10 Aug We gingen vandaag eten met de eetclub van 'vroeger'. Het is ineens dertig jaar later, er zijn in die jaren relaties ontstaan binnen de club, en er zijn babies geboren die nu volwassenen zijn en ook weer partners hebben, heel bijzonder allemaal. Kortom, ik heb iedereen een pot jam gegeven, en nu is er hier weer wat ruimte op de plank 😃
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Tsja, komkommers en courgettes, natuurlijk 😂 . De buurvrouw was er blij mee. Op de volkstuin kun je ze op dit moment niet slijten. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Nee aan de straatstenen nog niet😜 ik was van de week op een complex daar zag ik ook op vele plekken en bij hekjes te grote courgettes te geef liggen. Als ik plek in mijn fietstas had gehad dan had ik er een paar meegenomen om basis courgettesoep te maken voor in de vriezer. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 augustus11 Aug @appelvrouw daar zijn ze idd prima voor. En voor meel. Ik laat soms expres eentje hangen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Auteur zie o.a. ook (de laatste berichten) hier @Vrouwholle Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 augustus11 Aug Ja @Vrouwholle , meel. Bij de link die Jorieke plaatste staan met name op de laatste pagina daar wat recente dingen over. Drogen en malen. Als je het als meel gebruikt, dan max. 1/4 hoeveelheid vervangen, en er rekening mee houden dat je meer vocht moet toevoegen en ook een grotere hoeveelheid deeg krijgt. Groentenpoeder neemt erg veel vocht op en zet uit. Ik maak eigenlijk van alle groenten wel poeder, maar vooral grote courgettes lenen zich hier geweldig voor omdat ze zoveel volume hebben. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 17 augustus17 Aug De eerste maaltjes sperziebonen worden alweer uitgedeeld, deze waren voor mijn ouders.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.