Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moesbalkon


Christine

Aanbevolen berichten

Helaas heb ik geen mooie tuin tot mijn beschikking, maar wel heb ik een redelijk balkon. Daar ben ik vorig jaar begonnen met het kweken van groente en fruit.

Aangezien ik niet echt veel ervaring ermee had was het een beetje uitproberen allemaal, ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat het verstandig is om niet alle zaadjes die in een zakje zitten te zaaien.

 

 

Dit jaar wilde ik het wat professioneler aanpakken. Kweekbakje gekocht en ook een mooie grote bak voor op het balkon.

2eztnyo.jpg

 

Op dit moment ben ik paarse paprika, roze banaan, rode peper, 5 soorten tomaten, meloenpeer en zonnebloemen aan het kweken.

 

sq7d4x.jpg

 

Tegen de deur staat de grote bak, daar heb ik nu wat radijsjes en sla in gezaaid.

 

Verder staat er nog een appel, peer, pruim en abrikozen boompje, een druif en 2 frambozen.

 

Een grote tuin is dus zeker niet nodig om wat groente en fruit te kweken.

 

Zie ook http://eigengroentenfruit.hyves.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Christine,

 

Ik heb je Hyves eens goed bekeken. Heb jij ballerina's op het balkon? Hoeveel appelen komen daar nou af in een seizoen??

Heb jij ook nog planten compleet binnenshuis gekweekt? Ik zag nl ook diverse paprika's, maar jouw balkon heeft ook zijn limiet aan ruimte... stonden die binnen of tóch buiten??

 

Lekker bezig op je balkon!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jasmin,

 

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat ballerina's zijn, ik heb ze gewoon bij het tuincentrum gekocht. Het zijn wel van die boompjes speciaal voor op balkons en terassen. Ik heb vorig jaar helaas geen fruit aan die boompjes gehad, alle bloesem viel eraf. Ik hoop dat het dit jaar beter gaat.

 

Alle tomaten en paprika's heb ik binnen opgekweekt en daarna is alles naar buiten gegaan. Het was inderdaad erg vol op mn balkon, en ik had al een aantal plantjes weg gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn geen ballerina's, maar patios.

 

http://www.fruitbomen.net/gallery/maten/maat-patio-groot.jpg?rand=328683971

 

Sorry, voor de indirect schaamteloze sluipreclame Een boom laat zijn vruchten/bloesem vallen als ze niet bestoven worden, bevriezen of te weinig water krijgen. Kan dat kloppen bij jou?

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Jorg!

 

Hoi Frank, ik heb er speciaal opgelet dat ik zelfbestuivende rassen heb genomen. Ik heb dus verder niks aan bestuiving gedaan, dit jaar misschien toch maar met kwastjes aan de gang gaan... Ik had het zelf geweten aan het feit dat ik ze heb verpot terwijl ze vol in de bloesem stonden, geen idee of dit ook werkelijk kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum. Zo zie je maar, op zo'n klein balkon kan nog aardig veel gebeuren. Het was toch wel even verbazend om te lezen wat voor fruit jij op je balkon hebt staan. Succes met moestuinieren.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

 

Leuk, ook een moesbalkon!

 

Hoe groot zijn de bakken waar jouw fruitboompjes in staan? Mijn appelboompjes horen in een bak van 50cm diameter, maar dat neemt toch wel erg veel ruimte in beslag. Heb ze nu geplant in 35cm bakken en kijk dit even aan.

Ik ben benieuwd naar je vorderingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Margot,

 

Ik heb mn boompjes in ronde potten staan, precieze maat weet ik niet helemaal zeker. Het aantal liters staat aan de binnenkant dus dat kan ik niet nakijken, maar volgens mij hebben die van mij ook een diameter van ongeveer 35 cm.

Okay, dankjewel! Leuk dat je ook nog een vijgenplant hebt staan. Wat voor soort is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik niet echt veel ervaring ermee had was het een beetje uitproberen allemaal, ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat het verstandig is om niet alle zaadjes die in een zakje zitten te zaaien.

 

Christine, ik ben nu al je grootste fan. Heb ik namelijk ook gedaan

 

Wat een grappige collectie heb je op je balkon! Ik ben vrij conservatief in mijn keuze van groenten en fruit maar daarom niet minder benieuwd naar hoe het er straks allemaal uitziet.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Margot,

 

Ik heb mn boompjes in ronde potten staan, precieze maat weet ik niet helemaal zeker. Het aantal liters staat aan de binnenkant dus dat kan ik niet nakijken, maar volgens mij hebben die van mij ook een diameter van ongeveer 35 cm.

Okay, dankjewel! Leuk dat je ook nog een vijgenplant hebt staan. Wat voor soort is het?

 

Ik heb de Brown Turkey, had er vorig jaar wel wat kleine vijgen aanzitten maar die waren helaas niet uitgegroeid tot grote eetbare.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik niet echt veel ervaring ermee had was het een beetje uitproberen allemaal, ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat het verstandig is om niet alle zaadjes die in een zakje zitten te zaaien.

 

Christine, ik ben nu al je grootste fan. Heb ik namelijk ook gedaan

 

Wat een grappige collectie heb je op je balkon! Ik ben vrij conservatief in mijn keuze van groenten en fruit maar daarom niet minder benieuwd naar hoe het er straks allemaal uitziet.

 

Haha Beginnersfout nummer 1 denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...