Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2011 Auteur Geplaatst: 26 september 2011 Pizza met van alles en nog wat. O.a. tomatenpuree, paprika, tomaat, kruiden. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pet Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Tomatensoep, pompoenpannenkoekjes, salade met walnoten. Ook de kinderen hebben gesmuld. Pompoenpannenkoekjes mocht wel iedere dag.
meekje Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 roergebakken spitskool met ui en paprika alles uit eigen tuin vleesje en aardappeltjes erbij en een moesje van appels met kaneel en honingtoetje een griesmeelpuddinkje met aardbeiensaus (uit eigen tuin) Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Uniflame Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Vandaag hebben we wraps. Het meerendeel dat erin gaat komt niet van mijn balkon, maar de rode eikenblad sla wel
pet Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Salade (tomaten, rucola, veldsla, spinazie, raapsteeltjes, snijbiet) met van alles een beetje. En cake met appels, walnoten en eieren van eigen.
jeanne-heijmans Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 De komkommer bij het avond eten gegeten,hij doet het nu zo goed in deze nazomer Jeanne
Dennis29 Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Zeer voedzame lekkere soep met droogbonen, linzen, brandnetel, paardebloem, smeerwortel, prei, heel veel kruiden, palmkool, snijbiet, paprika en oost-indische kers bladeren.
veuvecouderc Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Zeer voedzame lekkere soep met droogbonen, linzen, brandnetel, paardebloem, smeerwortel, prei, heel veel kruiden, palmkool, snijbiet, paprika en oost-indische kers bladeren. Als je de woorden huisgemaakte , handgeplukte en lokaal geteelde er nog tussen zet dan kan ie zo op de menukaart van een sterrenrestaurant! VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
geedee Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Geroosterd brood met roomkaas en daar schijfjes van eigengeteelde knoflook op...3 minuten onder de gril..........Heerlijk!!! (na ge aapt van een entrada tijdens vakantie) geen last van muggen vannacht
meekje Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Gele worteltjes met peterselie, pasta, zalm en een room-dille sausje. Gister hachee gegeten van mijn eigen uien, lekkere riblapjes erdoor en laurierblad van mijn struikje.Erbij een salade van sla, rucola en rode kerstomaatjes uit eigen tuin. Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2011 Patat! (van de snackbar ook nog eens)Bij de lunch een lekker paprikaatje en zelfgemaakte leverpaté. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Het gebeurt niet vaak dat ik bijna alle ingrediënten zelf verbouwd heb, vandaag wel... behalve het vlees en de rijst... Ter ere van de drie aubergines (de gehele aubergineopbrengst uit de vensterbank), heb ik de Turkse kookpot uit de kast gehaald: stoofpot vanavond... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
meekje Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Jummie!!!Zou je het recept willen plaatsen? Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
geedee Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Roerbakschotel met eigen geteelde: paprikapepertjeknolvenkelgele wortelspercieboontomaat(puree)kastanjewortelbasilicumoreganouiknoflook gekocht:kipfiletsteranijsboullionblokjerijst
meekje Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Hier bietjes (Cylindra) gegeten met sjalotje erdoor, aardappeltjes en lekkere uitgebakken spekkies Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
jasmin Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Jummie!!!Zou je het recept willen plaatsen? Dit is oerkoken zonder recept, joh! Maar ik kan wel het idee overdragen... Je snijdt tomaat, ui en aubergine in plakken. Aubergine kan je nog even onder een zoutlaag het vocht er uit laten trekken. Je gaat dat stuk voor stuk roosterig aanbakken. Haalt het uit de pan, en legt alles even apart. Vergeet ook de knoflook niet. Ik had geen plakken tomaat, maar wel paprika, dus ik had een gewaagde variatie vandaag. Gewaagd, omdat ik dit altijd voor mijn man maak, en die is wel kritisch, tenslotte heb ik deze recepten van hem geleerd: Arabische keuken. Als alle groente glazig en smaakvol aangebakken is... alles in de pan, water erbij, tomatenpuree erbij, vlees erbij, zout en peper erbij... en sudderen maar, tot het vlees uit elkaar valt en de individuele groente niet meer te herkennen is. Ook nog citroensap toevoegen aan het einde. Het is simpel uit te leggen, het is ingewikkelder om de juiste smaak te vangen, en de juiste dikte van de saus. Je moet de smaak en constistentie weten waar je naar toe wilt, en dat ga je creëren, en daar heb je uren en uren voor... want het moet langzaam sudderen. Zo bleef de saus vandaag wat te dun, en heb ik lekker staan soppen met brood in de pot... zodat ik het teveel aan vocht liet opzuigen door het brood (lekker opeten) en maar zoeken en proberen om de juiste smaak te vangen. Ik denk toch dat het aan de paprika ligt, want die hoort er niet in, en de smaak is anders dan normaal... Affijn, een recept waar je niks aan hebt... ha, ha.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
harmony Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Jasmin, neem je dan lamsvlees voor deze superstoofpot?
harmony Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 En zie ik ook laurier drijven?Mocht je nog een goed turks kookboek weten, dan zou ik dat graag horen
jasmin Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Jasmin, neem je dan lamsvlees voor deze superstoofpot? Vroeger wel, maar toen kon ik het uit eigen slagerij meenemen. Tegenwoordig shop ik bij AH, en dan vind ik lamsvlees te duur (je moet dan wel ook flink wat hebben). Dit waren runderlappen. En die laurier was ook een smokkeltje... zit er eigenlijk niet in... *bloos* http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
harmony Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Zit er in Amersfoort geen Turkse slager? Ik vind de AH qua lamsvlees ook te duur
jasmin Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Jawel hoor... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
meekje Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Jummie!!!Zou je het recept willen plaatsen? Dit is oerkoken zonder recept, joh! Maar ik kan wel het idee overdragen... Je snijdt tomaat, ui en aubergine in plakken. Aubergine kan je nog even onder een zoutlaag het vocht er uit laten trekken. Je gaat dat stuk voor stuk roosterig aanbakken. Haalt het uit de pan, en legt alles even apart. Vergeet ook de knoflook niet. Ik had geen plakken tomaat, maar wel paprika, dus ik had een gewaagde variatie vandaag. Gewaagd, omdat ik dit altijd voor mijn man maak, en die is wel kritisch, tenslotte heb ik deze recepten van hem geleerd: Arabische keuken. Als alle groente glazig en smaakvol aangebakken is... alles in de pan, water erbij, tomatenpuree erbij, vlees erbij, zout en peper erbij... en sudderen maar, tot het vlees uit elkaar valt en de individuele groente niet meer te herkennen is. Ook nog citroensap toevoegen aan het einde. Het is simpel uit te leggen, het is ingewikkelder om de juiste smaak te vangen, en de juiste dikte van de saus. Je moet de smaak en constistentie weten waar je naar toe wilt, en dat ga je creëren, en daar heb je uren en uren voor... want het moet langzaam sudderen. Zo bleef de saus vandaag wat te dun, en heb ik lekker staan soppen met brood in de pot... zodat ik het teveel aan vocht liet opzuigen door het brood (lekker opeten) en maar zoeken en proberen om de juiste smaak te vangen. Ik denk toch dat het aan de paprika ligt, want die hoort er niet in, en de smaak is anders dan normaal... Affijn, een recept waar je niks aan hebt... ha, ha.... Hier heb ik wel wat aan hoor!Ik heb een tajine gekocht en daar doe ik al die dingen in en het zal vast lekker smaken... Bedankt en veel groetjes, Mieke Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 Wortelsoep ( met gember) Tomaten-basilicumsla uit de kas, die tot mijn verrassing nog best wat tomaten geeft.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
freggel Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 Ik ga nu wortelstampot maken. Jum! blog/freggel/
Aanbevolen berichten