Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
... Vind het uit een potje nog steeds het lekkerst. Wat er in de fabriek in gaat geen idee. ...

Ik vermoed dat er veel, heel veel, suiker ingaat en ook veel zout. Het is dat het nu stortregent, anders was ik nog even langs de super gefietst om op het etiket te kijken. Morgen als ik het niet vergeet.

Smaken verschillen, dus laten we daar geen ruzie over maken.

Maar bij mij valt rode kool uit een potje in de categorie "viezigheid", komt er niet in.

Edit: post is off topic, ik weet het.

aangepast door Gast

Geplaatst:

De wit /rode bietjes gezoet/zuurt en geroerbakt met uitjes en champignons en de eerste 2 tomaatjes van de "money makers" met aardappelen en kipstick.

als toetje een pot met goud achter de pergola

977_9a3510ba80972bc4f4e670572c630fa0.jpg

Geplaatst:

Gisteren soep van meiraapjes, daarna kalkoenschnitzel (winkel) met de eerste worteltjes.

Geplaatst:

risoto met paprika, wortel, ui met ham en kaas er door..mmmmm

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

boerenkool uit eigen tuin met een lekkere kruimige pieper uit eigen tuin.

Om het af te maken een fijn gesnipperd sjalotje (uit eigen tuin) erdoorheen gestampt. Smullen

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ik Bloemkool (gekocht, over van de soepgroente van maandag) en mijn man tuinboontjes vandaag geoogst, had een paar planten laten staan en die zijn weer gaan bloeien.

Geplaatst:

Ovenschotel met snijbietstengels, aardappels en Parmezaanse kaas, erug lekker!

Geplaatst:

Rosevalle-frietjes

Sla, rucola, komkommer, tomaat, met kruiden vinaigrette en o.i. kers decoratie

druiven uit de kas...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

prei en drie kleine uitjes en een courgette als groente door de macaroni

snijbiet gewokt als bijgerecht om te proberen

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Pastasaus met geraspte courgette, prei, wortel en ui. Alleen de pasta en het gehakt kwamen niet uit mijn tuin.

Geplaatst:

Pasta met tomatensaus van eigen tomaten.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Gisteren zelfgemaakte knoflook/kruidenboter op zelfgebakken Turks brood. Bij de bbq. Vanmorgen bramenjam op zelfgebakken beschuitjes, en zometeen een pizza (op een half Turks brood van gisteravond) met lekkere kruiden en groenten uit eigen tuin.

Geplaatst:

Een soepje van sweet dumpling, witte patisson en wortelpeterselie en een restje suikermaïs als versiering.

Geplaatst:
Overheerlijke bietjes!! Helaas ben ik de enige die ze zo lekker vindt

Die hebben het dit jaar niet goed gedaan hier (megaberk van de buren naast dat perkje + droogte zijn er waarschijnlijk teveel aan geweest). Ben wel benieuwd hoe je ze klaarmaakt

Geplaatst:
  • Auteur

Ooooooh bietjes uit eigen tuin zijn zo lekker. Zelfs als je ze alleen maar even kort kookt en dan naast een speklapje en wat aardappeltjes eet. Zonder kruiden, zonder zout, zo heerlijk zoet!

Geplaatst:
Overheerlijke bietjes!! Helaas ben ik de enige die ze zo lekker vindt

Die hebben het dit jaar niet goed gedaan hier (megaberk van de buren naast dat perkje + droogte zijn er waarschijnlijk teveel aan geweest). Ben wel benieuwd hoe je ze klaarmaakt

Hier doen ze het dus heel goed. En ik had/heb er ook lekker veel.

Ik heb tot nu 2 recepten.

1- koken, raspen en dan nog even opbakken met een uitje en iets azijn. Eten we dan met bijv. Aardappels en een stukje vlees.

2- Aurora stamppot: bietjes koken en in blokjes snijden. Mengen met ketchup, peper, zout en ui. Aardappels koken en pureren, bietjes nog even opbakken en door de puree heen spatelen. Gekookt ei erbij en een sausje gemaakt van ketchup, mayonaise, peper, zilveruitjes en augurk. En dan nog wat gesnipperde ham. Echt heeeeerlijk!

Als je exacte hoeveelheden wilt moet ik het even voor je opzoeken.

En nu heb ik gisteren een recept gevonden van een bietencake. Die gaat er zeker komen!

Geplaatst:
  • Auteur

Bietjes en worteltjes uit de oven, met wat klontjes kruidenboter om ze niet aan de ovenschaal te laten plakken (en een lekker smaakje te geven)

Plus gebakken aardappeltjes, mayo, en een bakje gemengde sla.

Geplaatst:

roerbak ei met kruiden en rijst met tomatenchutney en ketchup.

Geplaatst:

Net uit eigen tuin, sla, lente uitje, en cherry tomaatjes gegeten, heerlijke salade van gemaakt. Jeanne

Geplaatst:

De spaghetti pompoen ( zie andere topic) met het recept van appelvrouw! En het was heeerlijk! En een heel lollige groente om klaar te maken

Geplaatst:
De spaghetti pompoen ( zie andere topic) met het recept van appelvrouw! En het was heeerlijk! En een heel lollige groente om klaar te maken

Leuk om te horen!!Had je het met spekjes of vis gemaakt?

Zelf ook echt iets lekkers gegeten, gevulde delicatapompoentjes uit de oven, gevuld met reepjes rauwe ham, overgoten met een sausje van boter, honing en wat kruiden/peterselie...mmm ik had er wel twee gelust!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.