Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Gister chinese tomaten unox soep uit een zak en dan de tuin in voor verse kruiden uit de tuin. al een keer een krop sla de week ervoor, vandaag een salade met sla uit eigen tuin en kruiden. de komkommer is over een paar dagen aan de beurt. daar heb ik er al een van op en die was veel lekkerder dan uit de winkel. en ook al rode pepers geplukt de week ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Macaronie gemaakt voor vanavond.

Ui uit de tuin, en heb er ook maar fijn gesneden courgette door gedaan, weet echt niet wat ik er anders mee moet. Kan ook niet elke dag met courgettesoep aankomen.

Die dingen groeien me over het hoofd, zo snel gaan ze.

Tja invriezen kan ook maar er moet nog zo veel de vriezer in, en ik weet niet of ik daar wel plek voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kan je dan blij zijn met een stuk komkommer he? Als hij uit eigen tuin komt

 

Echt! Ik heb 4 planten en deel ook uit aan de oude buren..iedereen blij, want wanneer smaakte de komkommer nog zo? Juist: vroeger..haha

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen gaat er opnieuw courgette door de Kofta. Die eten we nu al elke week omdat er zoveel courgette doorheen kan

Ik moet nog wat rubbers en klemmetjes bestellen, dan kan ik ook s die courgettesoep gaan inmaken... zeg, dat wecken kan toch ook wel in een gewone grote pan gebeuren

 

Het lijkt hier bijna wel een wat-eten-we-vandaag-met-courgette-topic

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen gaat er opnieuw courgette door de Kofta. Die eten we nu al elke week omdat er zoveel courgette doorheen kan

Ik moet nog wat rubbers en klemmetjes bestellen, dan kan ik ook s die courgettesoep gaan inmaken... zeg, dat wecken kan toch ook wel in een gewone grote pan gebeuren

 

Het lijkt hier bijna wel een wat-eten-we-vandaag-met-courgette-topic

 

In iedere pan kan je wekken als er maar water boven de potten staat en je potten niet stuk rammelen..oude doekjes ertussen kan helpen.

 

Enne dat topic over courgettes een goed idee..zet jij er dan die Kofta op?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben net de pruimenoogst opgegeten! Aan ons boompje in pot waren (na de bevruchting van een stuk of 30, het was toevallig erg warm de dagen dat de bloempjes bloeiden) maar liefst negen pruimen blijven hangen. Eentje werd van het weekend door iets opgevroten. Toen waren er nog acht.

 

Gisteravond hadden we nog overlegd of we er nu eentje zouden plukken of niet (die leek mij rijp). Laten hangen. Kom ik vanochtend buiten, ligt de pit van die pruim kaalgevreten op het terras. De fauna die eraan gegeten had had er wel zichtbaar plezier aan gehad, hij was echt in groot enthousiasme weggesleept. Toen waren er nog zeven.

 

Twee uur later ga ik weer het terras op, nog een pruim verslonden. Op klaarlichte dag, in de brandende zon! Geen spoor van de dader (vogels komen hier bijna niet, slakken wel, maar ik zie een slak toch niet in de zon naar boven klimmen om aan te vallen op een pruim).

 

Toen waren er dus nog zes, en die hebben we net dus opgegeten. Heerlijk waren ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende keer toch maar in een netje of stuk vitrage inpakken

 

Jet, ik heb 2 grote soeppannen, 1 gebruik ik alleen voor de popcorn, andere voor soep ed. Dus ik kan in principe 2x zo veel potten koken. Weet ik alleen niet hoe lang alles zou moeten koken. Kan ik niet een stalen onderzetter gebruiken onderin de pan?

Als er een courgette topic komt zal ik t erop zetten. Of is die er inmiddels al

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook dat er nu ineens eigenlijk teveel is om te kunnen eten 's avonds? Die sla die bijna doorschiet? Die 6 courgettes die er echt af moeten? Die aardappels die je net hebt gerooid omdat de planten ziek zijn, en je verdere besmetting wilt voorkomen? Of het blad van de snijbiet die er zo prachtig bij staat. Maar dan moet je de volgende dag iets met de stelen eten (heb net een recept gevonden waar alleen het blad doorheen gaat).

 

Oh, en dan staan er ook nog mooie venkelknollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wij niet helaas.. Alleen 'veel' (nouja , zes ) spitskolen vanaf nu.

En verder nog wat sla. En een stuk of tien paprika-tjes. Maar niets met veel haast. Maar jij hebt ook wel veeeeel meer Jorieke Dat is niet te vergelijken.

Je word wel steeds creatiever denk ik met al die verschillende recepten enzo?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit elke dag te kijken of ik iets kan eten, maar t schiet niet echt op met zo weinig (ja, die courgettes gaan wel goed). Maar... zoals eerder gezegd gaan we t volgend jaar beter aan pakken en dan heb ik hopelijk elke dag iets uit de tuin te eten (of in te maken).

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook dat er nu ineens eigenlijk teveel is om te kunnen eten 's avonds? Die sla die bijna doorschiet? Die 6 courgettes die er echt af moeten? Die aardappels die je net hebt gerooid omdat de planten ziek zijn, en je verdere besmetting wilt voorkomen? Of het blad van de snijbiet die er zo prachtig bij staat. Maar dan moet je de volgende dag iets met de stelen eten (heb net een recept gevonden waar alleen het blad doorheen gaat).

 

Oh, en dan staan er ook nog mooie venkelknollen.

 

Ja dat heb ik de laatste week steeds.

Vanavond staan er drie groentes op het menu: sla met komkommers (4 dus eigenlijk), doperwten en gestoofde peultjes met enkele zij-broccolietjes ( 5 dus eigenlijk) en friet van rosevalletjes ( manlief kookt) en dan heb ik ook die venkel + courgettes en nog meer komkommer. Er wordt veel ingevroren. Van wie was die tip van courgettes zonder bouillon invriezen? Helly? Megatip!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren sla-melange, kruiden, ui en komkommer uit de tuin met een gerookte makreel en stokbrood erbij. Simpel.

Nu zit ik op een stuk koude komkommer te knagen. Blijft lekker.

 

Vanavond wordt het waarschijnlijk pizza met snijbiet. Het is een recept van J. Oliver maar ik weet niet of ik het recept nog kan vinden.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen snijbietpizza geworden, ik zag dat de broccoli hoognodig geoogst moest worden.

Pasta met broccoli, uit, knoflook en uitgebakken spekjes. En veel zwarte peper.

Verdorie, weer vergeten een oogstfoto te maken.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...