Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Komkommersoepje met bieslook vooraf en daarna pulao (rijstgerecht) met erwten, tomaten, ui, knoflook, koriander en kruiden / rijst / kip uit de winkel. Met groentecurry van wortels, aubergine, courgette, pepers, flageolet (uit frankrijk), yoghurt en specerijen uit de winkel. Smullen! En ook genoeg om wat porties in te vriezen.

Geplaatst:

Ik had vreemd genoeg 2 pruimen aan de boom van de week en vanmiddag opgegeten, smaakte prima.

En raar want van het zomer rotte en schimmelde bijna alle pruimen nog aan de boom zelf en heb ik nauwelijks er wat van kunnen eten.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Geplaatst:

bietjes, gebakken pompoentje oetsjikiekoerie met spekjes, pastinaakaardappelpuree, stoofsausje van vorige week voor in het kuiltje...

...en komkommer van Gert (dank je Gert!)

Geplaatst:

Daar had ik nou nog nooit van gehoord, pompoenpannenkoeken. Maar even gegoogeld en ziet er lekker uit. Ga ik ook eens doen denk ik, want behalve ikzelf is men thuis niet zo erg enthousiast over pompoensoep. Risico bestaat natuurlijk dat ik het verwijt krijg dat ik naast minder lekkere soep nu ook al de pannenkoeken verpest

Geplaatst:

Bij mij thuis wilden ze ook geen pompoensoep totdat ik de variant met tomaat, venkel en mascarpone maakte..nu maak ik het regelmatig

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

courgetteconfituur. Dit weekend geproefd op 'dag van eetbare landschap' in Bokrijk. Vandaag zelf gemaakt en lekker dat dat is.

Weeral een manier gevonden om die bergen courgettes te verwerken.

Geplaatst:

Schorsenerensoep, keilekker.

Een bos schorseneren + 1 keukenslaaf was mio!

2 preiwitten

1 ajuin

1 aardappel

3 looktenen

2 groentenbouillonblokjes

2.5 liter water

Klot boter

Peper-zout-nootmuskaat

De schorseneren in dunne plakjes snijden, samen met fijn gesneden aardappel-preiwit en ajuin in de boter glazig laten worden.

Water erop en bouillonblokjes erin kieperen en 35 minuutjes laten koken.

De staafmixer erin gooien en op knopke duwen.

Afwerken met peper-zout en nootmuskaat en Kees is klaar

Geplaatst:

Schorsenerensoep? Eerst de Keukenmeidenverdriet maar eens zo eten..het is mijn eerste oogst. Morgen gaat er een deel uit, want de woelmuis is er al aan begonnen..er zijn al drie planten ingezakt

Hier groentesoep met wortels, prei, sperzieboon, 2 soorten ui, bleekselderij, bladselderij, rozemarijn, tijm, lavas en een zakje tuinbonen uit de vriezer.

Straks wok met paksoi, eeuwigmoes, ui, bladselderij, pepers en knoflook

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Pompoencake gemaakt.Ik vond m lekker,huisgenoten ook allemaal.

@ Erwin: toen ik de pannenkoeken voor het eerst maakte kwamen de kindere ook één voor één :Wat maak je?Antwoord:Pompoenpannenkoek.

Antwoord 3 kinderen (3x) jakkes,getver,ieuw. Gaan we dat eten? . Affijn,na allemaal een stukje te hebben geproefd,waren ze om,en nu is het:Is de pompoen al rijp?Wanneer maak je weer pompoenpannenkoeken?

Geplaatst:

Appelvrouw, je moet de schorseneren eens rauw proeven is ook wreed lekker.

In dunne plakjes op bv salade, wel zoals normaal na ze te dubbelschillen (dan plakken ze minder, het plaksap zit net onder de schil) in water met citroen of azijn leggen.

Bon Appétit,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...