nanda Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Komkommersoepje met bieslook vooraf en daarna pulao (rijstgerecht) met erwten, tomaten, ui, knoflook, koriander en kruiden / rijst / kip uit de winkel. Met groentecurry van wortels, aubergine, courgette, pepers, flageolet (uit frankrijk), yoghurt en specerijen uit de winkel. Smullen! En ook genoeg om wat porties in te vriezen.
elrike Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Ik had vreemd genoeg 2 pruimen aan de boom van de week en vanmiddag opgegeten, smaakte prima.En raar want van het zomer rotte en schimmelde bijna alle pruimen nog aan de boom zelf en heb ik nauwelijks er wat van kunnen eten. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
RobO Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 bietjes, gebakken pompoentje oetsjikiekoerie met spekjes, pastinaakaardappelpuree, stoofsausje van vorige week voor in het kuiltje......en komkommer van Gert (dank je Gert!)
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Pompoen soepje! Lekker! Ha je bent helemaal into de pompoen geworden hè Jo? I We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erwin1964 Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Gisteren bietjes met een rauw uitje en vanavond pompoensoep
Helly Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Tijdens het maken van tomatensaus gesnoept van de donkerpaarse tomaatjes. Heerlijk zoet! Good things come in small packages
sansareli Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 aardappelen met selder in tomatensaus, de gehaktballetjes kwamen uit de winkel.
Erwin1964 Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Daar had ik nou nog nooit van gehoord, pompoenpannenkoeken. Maar even gegoogeld en ziet er lekker uit. Ga ik ook eens doen denk ik, want behalve ikzelf is men thuis niet zo erg enthousiast over pompoensoep. Risico bestaat natuurlijk dat ik het verwijt krijg dat ik naast minder lekkere soep nu ook al de pannenkoeken verpest
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Bij mij thuis wilden ze ook geen pompoensoep totdat ik de variant met tomaat, venkel en mascarpone maakte..nu maak ik het regelmatig We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sansareli Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 courgetteconfituur. Dit weekend geproefd op 'dag van eetbare landschap' in Bokrijk. Vandaag zelf gemaakt en lekker dat dat is.Weeral een manier gevonden om die bergen courgettes te verwerken.
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 courgetteconfituur. Recept graag!(O, dank het staat er al ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Borsalino Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Schorsenerensoep, keilekker. Een bos schorseneren + 1 keukenslaaf was mio!2 preiwitten1 ajuin1 aardappel3 looktenen2 groentenbouillonblokjes2.5 liter waterKlot boterPeper-zout-nootmuskaat De schorseneren in dunne plakjes snijden, samen met fijn gesneden aardappel-preiwit en ajuin in de boter glazig laten worden.Water erop en bouillonblokjes erin kieperen en 35 minuutjes laten koken. De staafmixer erin gooien en op knopke duwen. Afwerken met peper-zout en nootmuskaat en Kees is klaar
sansareli Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Mie met paksoi en spekjes, kippesate en nog een portie gestoofde worteltjes voor de moeilijke eter hier.
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Schorsenerensoep? Eerst de Keukenmeidenverdriet maar eens zo eten..het is mijn eerste oogst. Morgen gaat er een deel uit, want de woelmuis is er al aan begonnen..er zijn al drie planten ingezakt Hier groentesoep met wortels, prei, sperzieboon, 2 soorten ui, bleekselderij, bladselderij, rozemarijn, tijm, lavas en een zakje tuinbonen uit de vriezer. Straks wok met paksoi, eeuwigmoes, ui, bladselderij, pepers en knoflook We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Pompoencake gemaakt.Ik vond m lekker,huisgenoten ook allemaal.@ Erwin: toen ik de pannenkoeken voor het eerst maakte kwamen de kindere ook één voor één :Wat maak je?Antwoord:Pompoenpannenkoek.Antwoord 3 kinderen (3x) jakkes,getver,ieuw. Gaan we dat eten? . Affijn,na allemaal een stukje te hebben geproefd,waren ze om,en nu is het:Is de pompoen al rijp?Wanneer maak je weer pompoenpannenkoeken?
Borsalino Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Appelvrouw, je moet de schorseneren eens rauw proeven is ook wreed lekker. In dunne plakjes op bv salade, wel zoals normaal na ze te dubbelschillen (dan plakken ze minder, het plaksap zit net onder de schil) in water met citroen of azijn leggen. Bon Appétit,
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Dank voor de tip!(dubbelschillen , ik hoop dat er nog wat overblijft) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Borsalino Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Oeps, zijn ze zo dun, hier toch een worstdikte.Wel de Antonia, de Verbeterde reuzen zijn eerder slanke reusjes.
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Wat zal ik goed gaan zien, weer wortels. morgen weer sla.
Borsalino Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Hier ook wortelstoemp vandaag. Maar van sla wordt je blind, dat compenseert dan weer met de wortels, dus Jeanne je gaat niet beter zien
Aanbevolen berichten