Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Hier in Limburg hebben we denk al een (weers)voorsprong, al 3 dagen op rij een grote vergiet vol en dan nu ook nog regen!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

LOL. Dat is wel zeer plaatselijk dan. Hier 8 km verderop (weliswaar Brabant) zelfs nog geen bloemetjes in de aardbeien.

Ben ik dan toch naar de verkeerde provincie verhuisd????

Geplaatst:

Gisteren de eerste grote aardbei gegeten (gedeeld met man)!!! Zooooo lekker! Hoop dat ik er een boel meer kan gaan plukken binnenkort.

Geplaatst:
LOL. Dat is wel zeer plaatselijk dan. Hier 8 km verderop (weliswaar Brabant) zelfs nog geen bloemetjes in de aardbeien.

Kan ook aan de soort liggen he, vergeet dat niet

Geplaatst:

Niet gegeten wel gedaan. In bad gelegen met eigen rozen blaadjes. wat ruikt dat toch heerlijk!!!

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Soep van broccoleto, tuinmelde, eeuwig moes, maggie, selderie en sla.

Geplaatst:

Stamppot raapstelen, aangevuld met rucola, tuinboontoppen, brandneteltoppen en jong zevenblad

Geplaatst:
Stamppot raapstelen, aangevuld met rucola, tuinboontoppen, brandneteltoppen en jong zevenblad

was dat ook echt lekker, of meer maagvulling

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

eerste oogst uit eigen tuin: 2 radijsjes! *jeuj*

Onze eerste aardbeien zijn gekaapt door slakken, maar er zit nu een aantal bijna klaar te wezen, die bewaak ik met m'n leven!

Geplaatst:

Tip:

Verhuizen en mijn buur worden. In mijn vorige tuin ving ik 300+ slakken per nacht en hier heb ik er nog geen een gezien, heerlijk. De tuin van de buren staat vol met hosta's en dat zegt denk ik genoeg

Geplaatst:
Soep van broccoleto, tuinmelde, eeuwig moes, maggie, selderie en sla.

Wat is eeuwig moes?

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Kan ook aan de soort liggen he, vergeet dat niet

Ik heb een rijpe aardbei al gegeten wat lekker zoet!

Er zijn nog heel wat half rijp, eens kijken hoe lang dat duurt

Welk ras het is weet ik niet omdat ik de plantjes gekregen heb

gister vroeg iemand aan me; zijn dat wel aardbeien wat een raar blad zit eraan stom, want er zitten aardbeien aan dus wat zou het anders zijn

Is er een mogelijkheid om aardbei rassen te herkennen?

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

je zou eventueel een foto kunnen maken, en kunnen sturen naar een aardbeien kweker,

www.kweduivenvoorden.nl , stuur hem een mail zou ik zeggen, hij zit hier soms ook op het forum.

(zou een foto van het blad sturen, maar ook van de aardbei )

Of navragen aan de gene waarvan je het gekregen hebt????

Geplaatst:

Ik heb vandaag een lekkere eiersalade gemaakt met uiteraard eitjes van de eigen kippen en heel veel verse kruiden erdoorheen (met als hoofdnoot bieslook).

Heerlijk!!!

Geplaatst:

Vandaag stamppot rucola en loof van 3 radijsjes. Radijsjes zo opgegeten.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Als bijgerecht gegrilde courgette uit de kas. In plakjes gesneden van 0,5 cm, met een marinade bestreken van olijfolie extra vierge met Provençaalse kruiden en zout en peper. In het tosti-ijzer, vlak voor het serveren balsamicoazijn eroverheen en dan heet serveren.

Een paar dagen daarvoor soortgelijke bereiding gedaan maar dan met een marinade van arachideolie, kerrie en komijn.

En deze week een stamppot gegeten met gerookte zalm, garnalen en eigen rucola.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

was dat ook echt lekker, of meer maagvulling

Nee hoor, dat is echt lekker! Smaakt gewoon naar stamppot raapstelen namelijk. Als ik net niet genoeg heb vul ik altijd aan met ander soort groen. Zevenblad en brandneteltoppen gaan ook prima in soep en in omelet.

Geplaatst:

Net (plat)gekookte andijvie uit de tuin gegeten. Heerlijk die geur als je andijvie kookt. Ik heb gewoon de grootste bladeren er vanaf gehaald en gebruikt. De rest kan lekker doorgroeien.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik heb zojuist de eerste 3 rode bessen van Koert zijn stek geproefd. Wat zijn die lekker man

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.