Jump to content

Wat te doen na de oogst van mijn sugarsnaps?

marijn-korver

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb net mijn sugarsnaps geoogst en ze zijn erg smakelijk. Maar nu de vraag wat ik veder moet doen met de plant?

Eigenlijk geldt deze vraag ook voor tomaten, gourgetten etc. eigenlijk alles wat uit een bloemetje komt zeg maar.

Moet ik na de oogst de plant compleet verwijderen, komen er weer nieuwe bloemtjes aan? wat doe ik met de plant?

vriendelijke groet,

Een onervaren groenteman

Een tomatenplant moet je in zijn geheel weggooien, liefst bij het gewone huisvuil ivm ziektes.

Courgettes weet ik niet, maar over sugarsnaps heb ik net gelezen dat je die ook kan afsnijden, omdat de wortels stikstof aan de grond afgeven.

De Tomaten hoef je echt nog niet weg te gooien. Ik doe dat zelf pas in september ergens, licht wel aan de zomer en het najaar. Die blijven voorlopig nog nieuwe bloemen en dus vruchten maken.

Courgettes ook hoor. Die gaan nog heeel lang door voorlopig ( als de plant niet in het wit sterft eerder ) ( meeldauw )

Sugersnaps laten staan tot ze geen nieuwe bloemen meer maken, of je het gewoon wel welletjes vindt.

éen doorgaande oogst ja. beginnend , oplopend, hoogtepunt , aflopend, en de laatsten. Daarna is de plant op / zijn de planten op , vergelen en sterven af.

Dank je Bit, mijn planten beginnen inderdaad al te vergelen, er hangt nog anderhalve minipeul aan dus ik kijk het nog een paar dagen aan of deze nog wat worden anders gaat de boel eruit en heb ik een plekje voor m'n palmkool- en groene kool plantjes