marijn-korver Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Hallo, Ik heb net mijn sugarsnaps geoogst en ze zijn erg smakelijk. Maar nu de vraag wat ik veder moet doen met de plant? Eigenlijk geldt deze vraag ook voor tomaten, gourgetten etc. eigenlijk alles wat uit een bloemetje komt zeg maar. Moet ik na de oogst de plant compleet verwijderen, komen er weer nieuwe bloemtjes aan? wat doe ik met de plant? vriendelijke groet, Een onervaren groenteman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Een tomatenplant moet je in zijn geheel weggooien, liefst bij het gewone huisvuil ivm ziektes.Courgettes weet ik niet, maar over sugarsnaps heb ik net gelezen dat je die ook kan afsnijden, omdat de wortels stikstof aan de grond afgeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 sugar snaps zullen nog maals gaan bloeien en dan nogmaals leveren ! Past verwijderen als de plant dood is . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Nou weet ik het ook niet meer, hoor.Ik heb die vraag net hier op het forum gesteld en mij werd verteld dat de sugarsnaps geen tweede keer bloeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Nou, de mijne wel hoor! Alleen niet meer zo uitbundig als de eerste keer. Misschien hangt het nog van het soort af? Geen idee hoor, dit is ook mijn eerste jaar met sugarsnaps! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 De Tomaten hoef je echt nog niet weg te gooien. Ik doe dat zelf pas in september ergens, licht wel aan de zomer en het najaar. Die blijven voorlopig nog nieuwe bloemen en dus vruchten maken.Courgettes ook hoor. Die gaan nog heeel lang door voorlopig ( als de plant niet in het wit sterft eerder ) ( meeldauw ) Sugersnaps laten staan tot ze geen nieuwe bloemen meer maken, of je het gewoon wel welletjes vindt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 sugar snaps zullen nog maals gaan bloeien en dan nogmaals leveren ! Past verwijderen als de plant dood is . Geldt dit ook voor peultjes of geven die maar één oogst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 éen doorgaande oogst ja. beginnend , oplopend, hoogtepunt , aflopend, en de laatsten. Daarna is de plant op / zijn de planten op , vergelen en sterven af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Dank je Bit, mijn planten beginnen inderdaad al te vergelen, er hangt nog anderhalve minipeul aan dus ik kijk het nog een paar dagen aan of deze nog wat worden anders gaat de boel eruit en heb ik een plekje voor m'n palmkool- en groene kool plantjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts