Birgitt Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Ik ben Birgitt, 41 en moeder van drie. Sinds we in asper komen wonen zijn heb ik een grote tuin. Mijn jongste zoon vroeg twee jaar geleden om te moestuinen, vandaar dat we met een klein perceeltje gestart zijn. Het eerste jaar hebben we enkel aardappelen gezet. Vorig jaar probeerden we klimbonen, sla, augurken, selder, look, ajuin, aardbeien en koolsoorten. De kolen deden het niet, maar de rest ging super.Dit jaar hebben we naast snijbonen, ook princessenbonen. Weer augurken omdat zoonlief ze heerlijk vond na het inmaken op azijn. Courgetten en butternut, pastinaak, selder, prei, wortel, radijs en verschillende soorten sla. Ook weer spruit en koolsoorten geprobeerd, maar die lukken precies weer niet. Ook met de radicchio weet ik geen raad (zie ander topic)Ik begin volledig van nul, want ik ben een echt stadskind en heb dus geen ervaring. Maar het zien groeien van al dat lekkers en het bezig zijn in de moestuin heeft een therapeutisch effect op zowel mezelf als mijn twaalfjarige zoon. Ik hoop nog veel bij te leren via dit forum.Birgitt en Ferre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Welkom en een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Heel veel plezier in jullie tuin en op het forum Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Welkom ! En die radicchio ga ik dus volgend jaar ook proberen. Helemaal niet aan gedacht dit seizoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Zo leuk als mensen je welkom heten!Ik vergeet dit vaak te doen hoor, kijk hier af en toe! Welkom Birgitt en veel goeds!! Tot nu toe ben ik van dit forum zoveel rijker geworden, ik hoop jij ook.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Hallo Birgitt, Ferre en de andere twee! welkom op dit forum. Wat leuk dat je zoon zelf om een moestuin vroeg! En dat het ook nog eens succesvol was, op een mineurtje na dan... veel plezier en een mooie oogst! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Wat gezellig samen een moestuin 'doen'.Veel succes en al doende leer je.Welkom op het forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts