naomi25 Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Hallo! Ik heb dit jaar voor het eerst broccoli gezaaid. Eerst binnen voorgezaaid en toen het weer het toeliet in de plant in de volle grond gegaan.De plant is vanaf toen mooi gegroeid tot een grote broccoli plant maar... nog steeds geen broccoli of ook maar een aanzet tot iets. Wel heeft de plant aan de onderkant een grote paarse knol die een beetje boven de aarde uit kwam piepen. Planten staan in de zon en hebben tussendoor een keer een handje koemestkorrels gehad.Ook de bloemkool, die wel minder goed gegroeid is en aangevreten in door koolwitjes, heeft nog geen bloemkool. Weet iemand hoe dit kan en of er nog wat komt? Quote
Erny Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Die paarse knol klinkt alsof het geen broccoli is maar een koolrabi... Foto? Quote
naomi25 Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 Dit zijn foto's van de bladeren en de knol.Het zijn wel stugge bladeren, wat niet echt lijkt op de foto. Quote
Erny Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Geen Broccoli in ieder geval... wat wel? Daar moeten de knollenkenners maar op antwoorden... Quote
Bit Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Waarschijnlijk een overvloedige opmerking tussendoor, maar ik vind het blad best wel op Broccoli lijken toch ? Is die knol soms een wel érg uit de klauwen gewassen knolvoet ? Zal wel niet, is wel érg mega he ? Quote
naomi25 Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 Hmm wat is nu wijsheid om te doen?De plant eruit halen? De koolraap schijnt houterig te zijn als je het vroeg kweekt maar Ik kan Het natuurlijk proberen. Zijn de bladeren ook Lekker? Zou ik die bijvoorbeeld kunnen roerbakken? Quote
jootje Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 De bladeren lijken erg op die van mijn koolraap! Quote
naomi25 Geplaatst: 28 juli 2013 Auteur Geplaatst: 28 juli 2013 Ik heb de plant eruit gehaald en dit is het resultaat.De knol ruikt een beetje naar radijs. Quote
naomi25 Geplaatst: 28 juli 2013 Auteur Geplaatst: 28 juli 2013 Nou ik heb de knol opengesneden en ruikt toch ook een beetje naar een soort pittige broccoli.Hij ligt nu in de pan tussen de aardappelen om straks een stamppot te worden. Kijk wel of ik het overleef Quote
naomi25 Geplaatst: 28 juli 2013 Auteur Geplaatst: 28 juli 2013 Na het koken smaakte het ook naar broccoli maar dan met een bittere ondertoon en het was wat vlezig.Heb ik nou gewoon de wortel gegeten? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 Ziet er uit als een raapje. 'purple top Milan' ofzo. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tuintjesdraak Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 Ik vond hem ook meer op een raap lijken, beetje paarsige meiraap leek het wel. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.