moments Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Moet men de grond altijd voorbevochtigen of is dat niet nodig als je rechtstreeks ter plekke zaait of plant. Quote
weknow Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Om goed te kunnen kiemen moet de bodem voor zaad wat vochtig blijven. (Niet nat! dan gaat het rotten) Als je bij dit droge weer zaait, is het wel zo slim om het zaaisel wat vochtig te houden/maken soms. Ik giet zonodig 's ochtends wat water met een broes over het gezaaide rijtje of over de plantjes die net opkomen. Het volgende werkt erg goed bij de meeste zaaisels: bedekken met een dun laagje cocosvezel (pakje van 10 liter waar je water bij moet doen voor ca. 70 cent bij de Action). Daaronder blijft het zaad vochtig, de grond los en bij een buitje spoelen de zaadjes niet weg. Zo kun je een goede opkomst bevorderen.... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
mellema Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Afdekken van kokosvezel kan gevaarlijk zijn doordat kokos behandeld dient te zijn. Kokos bevat van natuurlijk veel zouten (NaCl) . Kokosbomen kunnen namelijk goed "overleven"in zoute gronden en dus vlakbij de zee. Het zout wordt namelijk opgeslagen in de noot, en de "goede' zouten gaan naar de kokosplant zelf.Bedrijven in de tuinbouw gebruiken ook veel kokos maar deze worden behandeld (spoelen en bufferen). Ik vraag me af of dit ook het geval is met de kokos van de Action. Quote http://www.Potgrondinfo.nl
loes Posted August 13, 2013 Posted August 13, 2013 Action is met veel dingen goedkoper dan andere winkels. Dat zegt bij de action meer iets over de manier van inkopen. Eerlijk gezegd vind ik dit ruiken naar reclame voor je eigen site. Helemaal gezien je overige posten. Quote
jasmin Posted August 13, 2013 Posted August 13, 2013 Ik heb twee gelijke plantjes (pepertjes) gepot met: 1x puur vezel van de action, en de ander met goede kwaliteit potgrond. Ik zie geen verschil in groei en uiterlijk. Had ik eigenlijk wel verwacht. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
speets Posted August 14, 2013 Posted August 14, 2013 cocosvezel (pakje van 10 liter [...] voor ca. 70 cent bij de Action). Ik heb me vanmorgen suf gezocht bij de Action en alle medewerkers ontkenden dat dit ooit in de winkel had gelegen.Totdat... een klant hulp bood: Het ligt in de winkel als "Compacte potaarde". Zonder bril heb ik dat cocosvezel niet gezien, temeer daar het op de achterkant van het pakje staat Ook staat er dat het 'Ecologisch & Schoon & Licht & Makkelijk' is en 'voor zaaien, stekken, planten, overpotten etc.' én dat het gewassen is. Dus het zal wel meevallen met dat zout.Uiteindelijk staat er ook in de kleine lettertjes dat er geen mest toegevoegd is. Vreemd dat dit potaarde mag heten, want veel voeding zal er niet in zitten.Een andere klant zei dat dit perfecte orchideeëngrond is. Paar stenen onderin voor de drainage en dan dit spul erop. Houdt goed vochtig. Bedankt voor de tip. Dit werkt prettiger dan jute zakken als je kleine beetjes zaait Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Stan Posted August 14, 2013 Posted August 14, 2013 Let wel op met die kokos. Als je planten in de zon staan is de kokos zo droog. Dan is al je voor-deel er van weg. Maar ik weet echt geen ander product dat je even uit de la trekt en in minder dan 10 min. heb je tig liter . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Recommended Posts