Geplaatst: 15 augustus 201312 j Ik wil jullie mening vragen omtrent een "ruzie" die wij hebben met onze buurvrouw.Wij wonen in een rijtjeshuis. ( 5 huizen aan 1 )Zij woont naast ons.Wij hebben 2 katten.Zij haat dieren en is er erg bang voor. ( haar zoon gaat al gillen als ie een hond ziet )Nou heeft zij heel erg last van onze katten, vind zij.Ze poepen in haar tuin, nou ja eentje dan.De andere ziet ze nooit.Wij hebben de katten van `s avonds 7 tot `s morgens 7 in de schuur waar ze niet uit kunnen met 2 frisse kattenbakken.Worden dagelijks schoongemaakt en verfrist.Nou heeft zij op de gezamelijke schutting een stuk kippengaas gespijkerd ( helemaal schots en scheef )Toen ik haar vroeg of dat ook in overleg had gekund kreeg ik de wind van voren, want wij hadden toch al een lelijke tuin.. ( tja.. er staat een kennel in voor de honden ja )Maar voor rede vatbaar was ze niet.Nu spuit ze telkens de katten van de schutting af als ze daar ook maar bij in de buurt komen.Let wel: er zijn zo`n 6 katten in ons rijtje maar onze zijn het ergst zegt zij..Nou hebben wij dus vandaag ander gaas op de schutting gedaan ( betonvlechtijzer ) om er straks wat tegenop te laten groeien. ( tegen onze eigen kat )En ook langs de rand van het schuurdak en de tuindeur.Persoonlijk vind ik dat ik nu niks meer kan doen dan dit.Ik snap haar probleem wel, maar je kan toch niet verlangen dat ik die kat 24/7 opsluit omdat zij er last van heeft??Wij hebben, in mijn ogen, al het mogelijke gedaan om de overlast zo beperkt mogelijk te houden.Nu heeft zij vorige week ipv modder hydrokorrels in de borders gestrooid om van de katten af te komen .Volgens mij trekt dat alleen maar katten want nu is het 1 grote kattenbak voor ze..Maar luisteren wil ze niet.Wij zijn niet de enigen waarmee ze een geschil heeft op de buurt. ( andere buren ook al vanwege een hondje , dat haar zoon steeds pestte en dit niet vergeten was toen hij los was.. gevolg nageltje in zijn kuit.. ).Ik wil gewoon graag weten wat jullie ervan denken en of ik, mocht het zover komen, zo al het mogelijke heb gedaan juridisch gezien?Ik kan toch niet mijn kat afmaken voor haar?? ( zou ze het liefste hebben )Graag jullie meningen. Groetjes Gemma Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Jeetje, moeilijk! Heb je al bij 'Kattenpoep' gekeken op dit forum? Ik heb in het verleden vele taarten en bossen bloemen naar de buren gebracht als mijn katten weer eens de pas gepote plantjes uitgegraven hadden. Gelukkig kwam ik daar mee weg en nu hebben ze alles bestraat dus is het probleem over.Maar onredelijke buren..... Wat je nog zou kunnen doen: aanbieden om die Scarecrow (= "vogelverschrikker") bij haar te installeren, op jullie kosten uiteraard. Dat zou ik zelf doen, om van het gezeur af te zijn. Buren moet je tegen (bijna) elke prijs te vriend (proberen) te houden.Al is er natuurlijk een kans dat ze dan weer iets anders zoekt om over te zeiken. Overigens zei 'Meester Visser' laatst dat katten inderdaad niet bij de buren mogen poepen van de wetgever "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Persoonlijk vind ik dat als je in een rijtjeshuis woont, je het dan niet kunt maken om je kat los te laten lopen in andermans tuin. Ik heb zelf jarenlang in een rijtjeshuis gewoond en kon daar mijn konijnen niet los in mijn tuin laten lopen, omdat de katten van de achterburen er dan op loerden (en de kleinere konijnen zouden wel eens te grazen genomen kunnen worden, wat ik uiteraard wilde voorkomen). Ik zorgde er uiteraard wél voor, dat mijn konijnen niet bij de buren in de tuin konden komen. Waarom zouden die katten dan wel in mijn tuin mogen komen?Andere buren hadden last van de katten omdat ze de vissen uit hun vijvers haalden, en in hun tuin poepten.Dus ja, ik kan je jouw buurvrouw's reactie heel goed voorstellen.Als je in een rijtjeshuis woont, moet je er m.i. voor zorgen dat je kat je tuin niet uit kan. En als je dan vindt dat je kat te weinig bewegingsruimte heeft, moet je geen kat nemen. Of je moet het geluk hebben dat geen van je buren last van je kat heeft. Maar dat is volgens mij vaker niet dan wel het geval... Ik woon nu op het platteland en hier komt ook regelmatig een kat van de buren. Ook in mijn moestuin en dat heeft me al wat plantjes gekost. Hier erger ik me daar veel minder aan, omdat er op het platteland in principe ruimte zat is voor loslopende katten.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Wat een frustrerende situatie! Ik begrijp erg goed dat het een probleem is als andermans katten in je tuin poepen, dat is vervelend genoeg. Zeker als je er ook nog bang voor bent. Als dat mijzelf zou overkomen zou ik in eerste instantie gewoon zelf naar manieren zoeken om ze uit mijn tuin te houden. En als dat niet helpt, met de betreffende buren overleggen wat je er samen het best aan kunt doen. Maar echt een halszaak zou ik er niet van maken. Nu is dat helaas anders als je niet van katten houdt, en als je er bang voor bent kunnen dingen al snel escaleren omdat je ook jezelf niet meer met rede kunt overtuigen, de gevoelens nemen de overhand. Ik heb het gevoel dat dat bij jouw buurvrouw ook gebeurd is, en dan zal het jullie ook niet lukken om haar tot rede te brengen. Daarom denk ik dat je dat ook neit moet proberen. Waarschijnlijk is het een stuk effectiever om de inmiddels ontstane frustratie even 'te parkeren', drie keer te slikken en dan naar de buurvrouw gaan om duidelijk te maken dat je haar begrjipt. Niet eens zozeer om het probleem op praktische wijze op te lossen, maar meer om op emotioneel vlak te laten zien dat je snapt waarom ze zo reageert. Begrip kan vaak veel meer doen dan rede in dergelijke situaties. Nouja en als dat ook niet helpt dan is het idd een kwestie van zorgen dat jullie katten de tuin niet uit kunnen. Dat is overigens niet zo heel moeilijk: een simpele, kleine overkapping (van kippengaas bijvoorbeeld, evt begroeid met mooie plantjes om het wat minder lelijk te maken) op de schutting in een hoek van 45 graden zorgt er voor dat een kat niet op de schutting zal springen. Eventueel kan je ook aanbieden om dit alleen rond de buurvrouw haar tuin te doen, dan kan er ook geen andere kat meer in haar tuin, en kan jouw kat nog wel jouw tuin uit (als de rest van de buurt daar geen problemen mee heeft). Al met al lastige situatie. Van de juridische kant heb ik geen kaas gegeten, maar hopelijk komt het niet zo ver!
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Ik vind het moeilijk,maar ben met @Mijke eens.Breng der eens wat uit je tuin,dan kijk ze ook anders naar jullie. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Ik ken mensen die een mooie katten ren gemaakt hebben met van die afgezaagde boomstammen en takken erin en leuke hoekjes met ligplankjes. Zo kunnen ze lekker buiten zonder dat een ander er last van heeft! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Auteur Katten gaan weg.Naar een boederij.Ruimte voor een kattenren hebben we niet.We hadden ze al voor we hier kwamen wonen.Doet enorm pijn, maar ik wil dit ook niet. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Auteur Wat wel extra frustrerend is is het feit dat wij ook last van haar hebben en zij dat niet erkent.Midden in de nacht gaan vegen van haar tuin, op hakken door het huis klossen na 24:00, haar zoontje op de schutting tillen zodat hij naar ons kan kijken (zit je dan op zondagochtend in je pyjama..)Jammer.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Wonen naast n intolerant persoon is moeilijk....en de moeilijkheden verdwijnen niet met je katten mee, vrees ik. Probeer zoveel mogelijk je eigen gang te gaan en niet je in allerlei bochten te wringen om buurvrouw te "pleasen". Sterkte Gemma
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Mja...en heeft die boerderij daar ook al toestemming voor gegeven? (dumpplaats nummer 1 in Nederland de boerderij.....) Je hoeft geen ren te plaatsen in je tuin maar je tuin ombouwen als ren, dat hoeft niet duur te zijn slechts bekijken hoe je kunt voorkomen dat de dieren over de grenzen van de je tuin gaan...en waarom is hier de buurvrouw de schuldige, het enige wat ze wil is angstvrij in haar eigen tuin kunnen komen........ Even nog dit, ze zitten 12 uur opgesloten in de schuur met kattenbakken, 12 uur mogen ze eruit waar ze neem ik aan, vaak door de buurt wandelen etc......ik vraag mij af waarom je katten hebt genomen? Dit klinkt allemaal als kritiek, is het ook bedoeld eigenlijk. Ik heb jarenlang een opvang gedraaid en zie dit soort dingen vaak escaleren en dan is de kat het haasje...gedumpt, waar dan ook. De meeste dieren kreeg ik trouwens van boerderijen waar zeker in de zomer, veel katten werden gedumpt omdat men denkt dat katten het daar wel redden en welkom zijn........ Waarom dumpen als je met wat gaas en goed strategisch aangebracht Hoekprofiel, de boel kan binnenhouden........? Ik wens je wijsheid en de katten een plaats waar ze werkelijk gewenst zijn.... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Ja, lastig hoor. Ik ga maar niet reageren zoals ik dacht te willen reageren, want je hebt zelf al een keuze gemaakt begrijp ik. Maar het probleem is de wereld niet uit met het wegdoen van de katten. Er is op velerlei vlak een dieper probleem ontstaan proef ik. En eerlijk gezegd is het daar heel moeilijk jou raad te geven, vooral omdat jouw kant van het verhaal er 1 is, en er natuurlijk ook een andere kant is.Je zit straks met een hoop frustratie, omdat je je kat hebt weggedaan en de buurvrouw is schuldig daaraan in jouw ogen. Ook denk je te weten dat andere buren het met je eens zijn ( je zoekt medestanders ), maar dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. jij woont daar , en de buurvrouw ook. jij zal in jouw hoofd een knop om moeten zetten. De buurvrouw voorlopig eerst maar eens helemaal negeren. Laten beteien. Doe eens een paar keer vriendelijk, geef eens andere antwoorden als er weer insinuerende dingen over de schutting gezegd worden. Zeg eens wat ánders dan wat je zou willen zeggen.Ik zou zeker mijn best doen denk ik. Van jouw kant moet dat nu in 1e instantie komen lijkt me.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Toen de kinderen klein waren hadden we katten en onze buren wilde die ook niet in de tuin .Wij hebben toen een kooi gezet (net een grote bench) waar de katten ingingen als ze buiten wilde en dat ging goed .
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Katten gaan weg.Naar een boederij.Heel verdrietig Ik ben ervan overtuigd dat je ze niet gaat "dumpen op de boerderij".Ik ben ook blij dat je ze niet in een kooi stopt, want daar zijn katten niet voor gemaakt.Ik zat in dezelfde situatie: ik had al katten toen ik buitenaf woonde en verhuisde naar het dorp. Overigens hebben mensen ook last van andermans kinderen (zie bv. ook de klachten over het vandalisme met die tomaten), en inderdaad van herrie en bbq-stank en nog veel meer. Dus een beetje tolerantie is wel nodig, vind ik. Óók als het over katten gaat. Veel sterkte en ik denk dat de katten het geen slechte ruil vinden. Ik hoop dat die gedachte je een beetje kan troosten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Even puur uit nieuwsgierigheid: wat is de reden dat je er niet voor kiest om er simpelweg voor te zorgen dat je katten de tuin niet meer uit kunnen komen? De katten wegdoen klinkt als een door frustratie gedreven actie (wat ik snap), maar daardoor wordt het drama voor jou wel groter dan het hoeft te zijn. Katten zijn prima tevreden met een klein territorium hoor, ze blijven liever op dezelfde plek bij bekende baasjes wonen, dan dat ze moeten verhuizen naar iets onbekends. Want dat levert stress op, en het grotere territorium moeten ze daar waarschijnlijk met veel meer katten delen. Dat is helemaal niet per se leuker dus.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j hmzz mijn mening: Ik vind zelf als mensen ergens dicht op anderen wonen, beneden, dat ze ook de dieren moeten accepteren die daar wonen, dat zijn koolmeesjes, duiven en ook katten van de buren. Als de katten schade aanrichten dan kan er geklaagd worden en moet de schade naar mijn idee ook vergoed worden. Als de duiven schade aanrichten kan je niet bij iemand klagen en moet je dat accepteren. Mijn buurkatten komen ook wel eens binnen en piezen wat en eten ons eten op, tja, dat heb je als je buiten woont, ik kan daar niet mee zitten. Heb ik er wel erge last van dan stap ik vriendelijk naar mijn buren om het uit te leggen. Jouw buren lijke verre van tolerant, de vraag is of als je je katten wegdoet of ze niet over iets ander gaan klagen. Ik zou mijn katten NOOIT weg doen voor mijn buren. Mochten ze wel erge SCHADE aanrichten (en dan heb ik het over schade dus niet gewoon gezeik van je buren over niks) dan zou ik zorgen dat ze niet meer in hun tuin kunnen komen door het maken van een hoog hek met evt schrikdraad of een hele dag gaan zitten met een plantenspuit dat ze niet meer naar de betreffende buur gaan, maar de katten wegdoen? nee dat nooit!
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Auteur Ze worden zeer zeker niet gedumpt.Ik heb ze notabene gered van een dump.Ze liepen als kitten langs de snelweg.2 nog.. 1 was al plat gereden..dan zal ik ze nu zeker dumpen???? Hm.. nee dacht het niet.Buren even verderop hebben we erg goed contact mee ( heeft gek genoeg òòk problemen met die buurvrouw, he, hoe kan dat toch?? )Haar ouders hebben een grote boederij en hebben al eens eerder aangegeven dat ze onze katten zo leuk en mooi vonden.Daar hebben we contact mee opgenomen en ze kunnen daar goed terecht.Ze zijn al lang gesteriliseerd, dus dat is geen probleem meer ( heb ik gelijk gedaan toen het kon )Dus mensen die denken dat ik harteloos een kat kan dumpen : NO WAY!!!!Wij hebben destijds besloten de vondeling-kittens te houden omdat we toen genoeg plek voor ze hadden.Ze hadden het goed.Maar soms gebeuren er dingen in je leven die noiet gepland zijn, en niet altijd zo gaan zoals je wilt.Zo ook een verhuizing naar kleiner en krapper met minder ruimte voor de katten.Noodgedwongen.Em om dan de katten ineens weg te doen kon ik ook niet.1 van de 2 is altijd heel ziekelijk geweest, je weet zelf ook wel dat je zo`n katje niet kwijt raakt..Dus waarom hebben wij katten: Daarom!Maar goed.Bedankt voor de reacties. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Auteur Even puur uit nieuwsgierigheid: wat is de reden dat je er niet voor kiest om er simpelweg voor te zorgen dat je katten de tuin niet meer uit kunnen komen? De katten wegdoen klinkt als een door frustratie gedreven actie (wat ik snap), maar daardoor wordt het drama voor jou wel groter dan het hoeft te zijn. Katten zijn prima tevreden met een klein territorium hoor, ze blijven liever op dezelfde plek bij bekende baasjes wonen, dan dat ze moeten verhuizen naar iets onbekends. Want dat levert stress op, en het grotere territorium moeten ze daar waarschijnlijk met veel meer katten delen. Dat is helemaal niet per se leuker dus. Omdat wij alles al hebben gedaan om ze in de tuin te kunnen houden.Een ren past niet meer in ons inieminie tuintje..We hebben gehoekt gaas geplaatst overal en nog komt die ene kat eruit..Ik ben bang dat de buurvrouw de katten gaat vergiftigen.daar heeft ze al mee gedreigd namelijk. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Auteur Mja...en heeft die boerderij daar ook al toestemming voor gegeven? (dumpplaats nummer 1 in Nederland de boerderij.....) Je hoeft geen ren te plaatsen in je tuin maar je tuin ombouwen als ren, dat hoeft niet duur te zijn slechts bekijken hoe je kunt voorkomen dat de dieren over de grenzen van de je tuin gaan...en waarom is hier de buurvrouw de schuldige, het enige wat ze wil is angstvrij in haar eigen tuin kunnen komen........ Even nog dit, ze zitten 12 uur opgesloten in de schuur met kattenbakken, 12 uur mogen ze eruit waar ze neem ik aan, vaak door de buurt wandelen etc......ik vraag mij af waarom je katten hebt genomen? Dit klinkt allemaal als kritiek, is het ook bedoeld eigenlijk. Ik heb jarenlang een opvang gedraaid en zie dit soort dingen vaak escaleren en dan is de kat het haasje...gedumpt, waar dan ook. De meeste dieren kreeg ik trouwens van boerderijen waar zeker in de zomer, veel katten werden gedumpt omdat men denkt dat katten het daar wel redden en welkom zijn........ Waarom dumpen als je met wat gaas en goed strategisch aangebracht Hoekprofiel, de boel kan binnenhouden........? Ik wens je wijsheid en de katten een plaats waar ze werkelijk gewenst zijn.... MVG Danuta Nogmaals ik DUMP mijn katten niet!!Het is een weloverwogen reactie.Voordat ze vergiftigd en wel onder de groene zoden belanden.Enne... ze zijn hier erg gewenst.Ik heb wta af ge jankt nu ze weg moeten, dus daar geen oordeel over aub. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Even puur uit nieuwsgierigheid: wat is de reden dat je er niet voor kiest om er simpelweg voor te zorgen dat je katten de tuin niet meer uit kunnen komen? De katten wegdoen klinkt als een door frustratie gedreven actie (wat ik snap), maar daardoor wordt het drama voor jou wel groter dan het hoeft te zijn. Katten zijn prima tevreden met een klein territorium hoor, ze blijven liever op dezelfde plek bij bekende baasjes wonen, dan dat ze moeten verhuizen naar iets onbekends. Want dat levert stress op, en het grotere territorium moeten ze daar waarschijnlijk met veel meer katten delen. Dat is helemaal niet per se leuker dus. Omdat wij alles al hebben gedaan om ze in de tuin te kunnen houden.Een ren past niet meer in ons inieminie tuintje..We hebben gehoekt gaas geplaatst overal en nog komt die ene kat eruit..Ik ben bang dat de buurvrouw de katten gaat vergiftigen.daar heeft ze al mee gedreigd namelijk. Dat is ook niet leuk! Dan snap ik je keuze volledig. Mijn buurman pakte ooit eens een luchtbuks toen onze kat zijn tuin in liep... dan ga je er ook wel anders over denken. Wat jammer dat het zo moet lopen! Ik wens je veel sterkte en wijsheid in dit alles.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Ik heb me nog nooit geërgerd aan katten van de buren en altijd gedacht dat het onmogelijk is die beesten in je tuin te houden. Ik denk dat het bij een rijtjeshuis onvermijdelijk is dat je buren wat van jou merken en andersom. Deze buren klinken als mensen waar je altijd problemen mee zult houden, negeren is dan misschien het beste middel. Maar wat een ellende is het als je geen fijne buren hebt, dus het is echt alles waard om te proberen een oplossing te vinden zelfs al is de kans klein dat het lukt.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Ik kan het tóch niet laten op Piroska te reageren in het verlengde van dit thema. Jij zegt dat je een bepaalde mate van overlast wel zou moeten accepteren. Mussen , duiven enzo kunnen ook overlast geven. Je woont nu eenmaal op elkaars neus in de stad. Is ook zo. Toch is er wel degelijk een verschil. Een kattenbezitter ( honden , whatever : dingen die loslopen en rondlopen of lawaai maken bv ) bezit een kat. Dat dier wordt gehouden voor het genoegen van het hebben van een huisdier, neem ik toch aan ? Dat is allemaal prima. Maar waarom heb ik als buur de overlast van te accepteren ?Kom je op het begrip "overlast". Wat is redelijk , wat is overlast. Ik heb het altijd écht raar gevonden, dat ik als niet kattenbezitter, de uitwerpselen van de kat in mijn tuin tegen kom. Dat is toch vreemd. Ik heb geen kat. En tóch kom ik drollen tegen. Gemiddeld zo'n 30 in de maand ( elke dag 1 ) Een drol blijft zo ongeveer anderhalve maand ( afhankelijk van het jaargetijde ) herkenbaar, ruikbaar en voelbaar ( voelbaar : langer dan die anderhalve maand )Dat zijn 30 a 40 drollen die ik tegen kan komen in de tuin. Ik zal misschien een tuinliefhebber zijn en vaak in de grond wroeten ofzo ? Wie weet, teel ik wel groentes of zaai ik af en toe wat ? Het is mijn tuin he ? Alle dieren poepen en piesen. Weet ik. Deert ook niet. Maar de kat van de buren is geen toevallig dier. Die is van de buren ! En zij hebben dat dier voor hun genoegen. Wat heb ik daar mee ? Natuurlijk gooi ik een emmer ijswater over de kat heen. áááách. .... dat is zielig !! "katten moet je niet willen beperken, dat is de natuur van die dieren "oid : hoor je ook vaak.Jawel. Het kan de natuur van die dieren zijn. Zeker.. Die poepen nu eenmaal, en krabben de boel open enzo. Jawel.Maar het is toch écht de natuur van jouw dieren. Ik heb daar niks mee.En ik wens dan ook niet de gevolgen te ondervinden van jouw genoegen. Zeker niet dagelijks. rond de 30x per maand. ( tel ik alleen de drollen van 1 kat ) ( overlast kan veelzijdiger zijn ) ( ooit wel eens een koor krolse katten in de achtertuin gehad ? ) Nee. Ik ben duidelijk geen kattenliefhebber. Ja. Als ik op het land zou wonen. Had ik honden, kippen , schapen, en óók nog een kat die was komen aanlopen en er ook nog wel bij mocht.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Mijn katten kwamen niet buiten in de huizen waar ik heb gewoond en waar ze overlast konden geven, 1 kat was een uitzondering, overlegd met de buren, waarvan de meeste zelf katten hadden om dit dier vrijloop te geven. Was geen probleem en mocht er schade ontstaan door mijn kat konden ze die komen verhalen bij mij. Deze kat is met mij naar Oostenrijk verhuisd en heeft hier vrijloop, iedereen heeft katten in het dorp dus no prob. Mijn andere 2 katten blijven bij mijn dochter en blijven gewoon binnen. Net als mijn honden, schapen, kippen mogen mijn huisdieren geen overlast geven aan anderen die daar geen behoefte aan hebben. Als mijn buurvrouw dreigt 1 van mijn dieren te vergiftigen geef ik haar aan bij de politie.........en er zijn goede systemen met bvb schrikdraad om je dieren binnen je eigen tuin te houden, anderen lukt dit ook. Maar ik zie dat de dieren welkom zijn bij de boerderij dus zullen we er maar het beste van hopen. Ik begreep dat je ook honden had...? Verwacht dan in de periode dat de katten weg zijn dat deze buurvrouw bvb de honden op de korrel neemt om te zeuren...en dan? Als je dieren neemt, koopt, vindt etc dan bedenk altijd dat je levensomstandigheden kunnen veranderen, omgeving, inkomen etc.....Je vind waarschijnlijk dat ik overdreven reageer maar als je tientallen jaren in de opvang gewerkt hebt, een eigen opvang gedraaid dan weet je dat 90 van 100 verhalen om ze weg te doen een smoes, is, een excuus.....maar aan de andere kant zie ik dan ongewenste dieren en neem ik ze toch op, de mensen erachter en hun verhalen zullen mij verder worst zijn. Beter bij mij dan verzopen, opgehangen, ziek, uitgehongerd en andere zaken die mensen zo kunnen verzinnen om dieren te dumpen....tot en met over de schutting geslingerd bij mij heb ik mee gemaakt dus neem mij niet kwalijk als ik tamelijk kritisch en allergisch reageer........ MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Auteur Ja, als je dieren hebt kan je ook zo dood neervallen.Dan kan je nooit weer wat, ook geen kinderen krijgen.Ik vind je reactie inderdaad nogal door jou eigen bril bekeken.Maar goed dat is jou mening en jou ervaring.Ik heb mijn dieren niet in een opwelling genomen.Als je mij beter zou kennen zou je dat weten.Ik wil het allerbeste voor ze.Mijn honden heeft niemand last van.Ik loop nooit langs haar huis, het zijn geen blaffers, ik ruim alles keurig op en ze lopen in de buurt nooit los.Jammer dat je ook denkt dat ik de honden tekort doe.Want zo kom je op mij over.Ik doe mijn dieren niks tekort.En op hoop van zegen naar die boerderij is bull shit.Ik weet waar ze terecht komen.Ben er meerdere keren geweest.Heel prima.Ze mogen op het erf en in huis. In de wijde omtrek geen buren.Dus wat is je probleem. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Je begrijpt mijn woorden verkeerd maar verkeerd begrepen worden op internet is inherent aan de manier waar we op communiceren, zonder lichaamstaal, en aangezien normalerwijs 75 % van een gesprek bestaat uit lichaamstaal zal ik het je maar vergeven, kijk een smiley > Ik bedoel niet op te merken dat je slecht voor je dieren zorgt en ook niet dat ze het slecht op de boerderij zullen hebben (ik ben blij dat dit in overleg is gegaan, de meesten zetten namelijk een kat bij de boerderij af alsof een boer zit te wachten op honderd katten per jaar), ik wijs je er op dat het probleem je buurvrouw is en dat ze hoogst waarschijnlijk iets anders zal vinden om te zeuren, bvb je honden, je kids, je man die een biertje drinkt in de tuin, een boom die bladeren overwaait van jouw tuin naar haar tuin of gelach uit je tuin als je visite hebt........been there, got such so and so Toegeven in welke vorm dan ook geeft alleen maar een handvat om verder te zeuren.Vriendelijkheid brengt niets, duidelijkheid wel en rustig blijven, wil je je katten houden dan zeg haar de wacht aan en als ze dreigt, dat als jouw kat sterft of verdwijnt je haar aangeeft en aanklaagt wegens kosten etc. Ga je de dieren toch uitplaatsen dan besef dat het hiermee waarschijnlijk niet gedaan is met deze persoon dus ik wens je sterkte, geduld en beheersing. MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Mijn katten kwamen niet buiten in de huizen waar ik heb gewoond en waar ze overlast konden geven, 1 kat was een uitzondering, overlegd met de buren, waarvan de meeste zelf katten hadden om dit dier vrijloop te geven. Was geen probleem en mocht er schade ontstaan door mijn kat konden ze die komen verhalen bij mij. Deze kat is met mij naar Oostenrijk verhuisd en heeft hier vrijloop, iedereen heeft katten in het dorp dus no prob. Mijn andere 2 katten blijven bij mijn dochter en blijven gewoon binnen. Net als mijn honden, schapen, kippen mogen mijn huisdieren geen overlast geven aan anderen die daar geen behoefte aan hebben. Als mijn buurvrouw dreigt 1 van mijn dieren te vergiftigen geef ik haar aan bij de politie.........en er zijn goede systemen met bvb schrikdraad om je dieren binnen je eigen tuin te houden, anderen lukt dit ook. Maar ik zie dat de dieren welkom zijn bij de boerderij dus zullen we er maar het beste van hopen. Ik begreep dat je ook honden had...? Verwacht dan in de periode dat de katten weg zijn dat deze buurvrouw bvb de honden op de korrel neemt om te zeuren...en dan? Als je dieren neemt, koopt, vindt etc dan bedenk altijd dat je levensomstandigheden kunnen veranderen, omgeving, inkomen etc.....Je vind waarschijnlijk dat ik overdreven reageer maar als je tientallen jaren in de opvang gewerkt hebt, een eigen opvang gedraaid dan weet je dat 90 van 100 verhalen om ze weg te doen een smoes, is, een excuus.....maar aan de andere kant zie ik dan ongewenste dieren en neem ik ze toch op, de mensen erachter en hun verhalen zullen mij verder worst zijn. Beter bij mij dan verzopen, opgehangen, ziek, uitgehongerd en andere zaken die mensen zo kunnen verzinnen om dieren te dumpen....tot en met over de schutting geslingerd bij mij heb ik mee gemaakt dus neem mij niet kwalijk als ik tamelijk kritisch en allergisch reageer........ MVG Danuta Volgens mij heb je een beetje last van beroepsdeformatie Ik ben het met je eens hoor, lang niet iedereen zorgt even goed voor zijn huisdier (hoewel dat subjectief is), en er zullen altijd mensen blijven die hun huisdier om debiele redenen weg doen. Maar dat is echt niet standaard. Natuurlijk kunnen levensomstandigheden veranderen. Het punt is dat je dat van tevoren gewoon niet weet. Als je dt als argument zou nemen kun je nooit eens ergens aan beginnen. Niet aan een hobby, niet aan een huisdier, niet aan samenwonen, niet aan vakantiehuisjes en niet aan kinderen. Het leven IS onzeker, maar het heeft geen zin om op zekerheid te gaan zitten wachten voordat je een beslissing neemt. Dan zul je wachtend sterven. En dus nemen mensen konijnen, katten, honden, paarden, kinderen, partners, banen. En als de omstandigheden veranderen dan passen mensen zich aan. Maar dat kan nu eenmaal niet altijd. En dat mag je mensen niet kwalijk nemen, want zo is nu eenmaal het leven. Wat jij gezien hebt in je opvang is ongetwijfeld niet leuk, de haren zullen je bij tijd en wijle te berge hebben gerezen. Maar je moet je realiseren dat dat een eenzijdig beeld schept. Verreweg de meeste mensen die ik ken met huisdieren die zorgen er gewoon voor, al jaren, en zullen dat blijven doen tot ze doodgaan (de huisdieren OF zijzelf). En als er echt iets dusdanig verandert dat ze daartoe niet meer in staat zijn dan zullen ze er gewoon alles aan doen om het dier zo goed mogelijk terecht te laten komen. En dat gaat vaak, zoals hier ook bij Gemma, gewoon via via. Dat krijg jij in de opvang dus allemaal niet mee. Voor jou lijkt het net alsof elk dier vroeg of laat op lompe wijze weggegooid wordt. Maar dat is gewoon niet zo. En daarom is het ook oneerlijk dat je er bij voorbaat van uit ging dat Gemma ook zo iemand was. Ik snap je reactie wel hoor, vanuit je achtergrond, maar het klopt gewoon niet dat je iemand ergens van beschuldigd terwijl je het hele verhaal niet kent.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.