Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wedstrijd groente


LucV

Aanbevolen berichten

Ik vind het maar heel leuk zo'n wedstrijd pompoen, mischien kunnen we volgend jaar op forum voor de gein ook wedstrijd doen.

 

Hans (en anderen),

 

Een wedstrijd is altijd leuk en is bovendien een grotere uitdaging dan een prijsvraag. Kom maar met suggesties over welke groente leuk zou zijn voor een kweekwedstrijd, ik regel wel een prijs of misschien beter: de zaadjes. Het lijkt me wel leuk om het met zo'n kweekwedstrijd bij een toegankelijke groente te houden. Bijvoorbeeld iets wat niet te veel ruimte in neemt. Want het zou zonde zijn als slechts een handje vol mensen uiteindelijk echt meedoet aan de wedstrijd waardoor het wedstrijdelement verdwijnt.

 

Bij het vlaamszaadhuis hebben ze diverse 'mammoet' groente, misschien is dat leuk? Laat maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja het lijkt me inderdaad wel dat iedereen moet kunnen meedoen en dat pompoen voor beperkte groep is, ik zal even meedenken

naar een leuke groente.

Mischien kan frans wat vertellen over de spelregels van een kweek wedstrijd dat weet ik niet.

waarschijn lijk krijgt iedereen zelfde zaad en is er een begin en eind datum.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uien zaaien is wel heel moeilijk dan loopt de wedstrijd bijna een jaar, en balkon mensen kunnen niet eenvoudig meedoen.

mischien bonen zoals de hakwedstrijd, maar boon vindt ik niet speciaal leuk.

Maar er is ook een ras reuze radijs, en opzich lijkt me dat wel lachen om met zijn alle de grootste radijs te proberen te kweken weer wat anders dan pompoen en ook op balkon kan dat, en kan in wat kortere periode gekweekt worden plus je kunt beginnen ermee waneer je wilt niet echt seizoen gebonden.

 

1-11.jpg

2-11.jpg

3-10.jpg

 

Mischien eerst turven wie mee wil doen met wedstrijd, zal tosch wel iets moeten kosten ivm zaad en versturen naar iedereen lijkt mij,

maar ook niet veel dat zal toch wel voor ongeveer 2euro lukken Luc ?

Ik doe in iedergeval mee das 1

aangepast door Gast

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Of mogen buitenlanders ook meedoen"

Lijkt me een lastige materie. (Stel dat de wedstrijdplant een ananas is.)

Iets dichter bij huis: Stel de wedstrijdplant = Druif

Wat zijn dan de kansen voor een deelnemer op Texel, t.o.v. een deelnemer in de buurt van Maastricht?

Keuze van de wedstrijdplant dient klimaatonafhankelijk te zijn. Lastig.

Een factor toepassen? Op basis van breedtegraad / gemiddelde maandtemperatuur regio?

Vragen: Ja. Helaas heb ik geen antwoorden.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk mogen mensen uit buitenland meedoen is toch voor alle forumers dus lijkt me waar je woont niet uitmaakt,

ben ook voor simpele basis regels, en ook zoveel mogelijk beperkt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eerst turven wie mee wil doen met wedstrijd, zal tosch wel iets moeten kosten ivm zaad en versturen naar iedereen lijkt mij, maar ook niet veel dat zal toch wel voor ongeveer 2euro lukken Luc ?

Ik vind dat een wedstrijd voor jullie kosteloos moet zijn! Eerst maar eens inventariseren wie er mee willen doen en dan zullen we eens kijken of er iets te regelen valt met een sponsor. Ik zal het topic even verplaatsen naar de huiskamer.

 

Wat is de soortnaam van die reuzenradijs Hans?

Iemand anders nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het idee van de superradijs erg leuk. Is voor iedereen te doen. Ook met een balkon.

(ik snijd me nu in de vingers want ik heb welgeteld 3 eetbare radijsjes weten te kweken )

Ik ga meteen een pool afsluiten: raad wie de grootste radijs kan kweken....

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Riesen Von Aspern en Raxe is ook een grote, maar de eerste schijnt de allergrootste te zijn

volgens mij is dat ongeveer 6 cm waar je aan moet denken toch bijna tennisbal formaat

Ja ik hoop wel dat er meer het ook leuk vinden om mee te doen, is wel gezelligst met een grote groep van de forumleden zal toch wel leuk zijn als minsten 20 leden mee willen doen liefst natuurlijk zoveel mogelijk.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, super! Volgens mij heb ik het maanden terug al ooit een beetje wazig genoemd of t niet wat was, radijs wedstrijdje... durfte het bijna niet te zeggen... Klinkt eigenlijk best stom he wie zaait de grootste Radijs... xd

 

 

Maar ehh, ik doe ZEKER mee!

 

Alleen er moet wel even een goede regel komen... Na hoeveel weken na de zaai word het formaat bekeken etc. ? [foto met liniaal er naast op het forum ofzo plaatsen?]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou ik me niet druk om maken Freggel, de gein is juist dat ieder op zijn of op verschillende manieren probeert de grootste te kweken.

Stel je krijgt bv 10 zaadjes en je doet in 10 potten iedereen 1 zaadje, en gaat dan ze op verschillende manieren verzorgen, verschillende plekken in de hoop op een grote daar leer je al zelf enorm van, en het lijkt mij leuk om gelijk bij begin van wedstrijd wat en hoe je van plan ben te bespreken, dan kun je gelijk dat toepassen als je slim idee leest en dan nog het blijft altijd afwachten wat een zaadje gaat doen het is denk ik zeker verzorging voor bv 75% maar ook geluk.

Vindt wel leuk als iemand een lamp zou proberen benieuwd of dat werkt ik zou dat niet doen maar wel leuk om effect te zien.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...