Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wedstrijd groente


LucV

Aanbevolen berichten

Je houd toch niet van vakantie wie moet je groente en aardbeiplanten verzorgen je buurman

 

Niet mooi Hans met een ander zijn mizerie lachen

 

Benieuwd naar buurman zijn reactie als hij nieuw aardbei-project ziet.

Waarschijnlijk met kop naar grond gericht er voorbij lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nu al leuk, die wedstrijd, ik doe graag mee, en heb totaal geen illusies dat mijn radijs de grootste word, maar vind het nu al leuk vanwege al de berichtjes eromheen!

De prijs.....ik ga al elk jaar naar de Bahama`s dus doe dat maar niet. Maar misschien is het een idee dat de winnaar van alle deelnemers een leuk zakje zaad krijgt? Dan heb je toch een leuke verzameling, lijkt me! Het is maar een idee hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wil graag meedoen! Mooie keuze trouwens: iedereen gelijke kansen. Op mijn balkon moet ergens nog wel een plekje te vinden zijn.

Radijs (nooit eerder gedaan, wel alvast iets gelezen) lijkt me een verademing t.o.v. mijn rozemarijn probeersel. Anderhalve maand na zaaien is de grootste zaailing nog geen centimeter groot

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wil graag meedoen! Mooie keuze trouwens: iedereen gelijke kansen. Op mijn balkon moet ergens nog wel een plekje te vinden zijn.

Radijs (nooit eerder gedaan, wel alvast iets gelezen) lijkt me een verademing t.o.v. mijn rozemarijn probeersel. Anderhalve maand na zaaien is de grootste zaailing nog geen centimeter groot

 

 

Wahaaaa... dat is op zich al een prijs waard... bij mij gebeurt er helemaal niks met rozemarijn... en al véle keertjes gezaaid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wil graag meedoen! Mooie keuze trouwens: iedereen gelijke kansen. Op mijn balkon moet ergens nog wel een plekje te vinden zijn.

Radijs (nooit eerder gedaan, wel alvast iets gelezen) lijkt me een verademing t.o.v. mijn rozemarijn probeersel. Anderhalve maand na zaaien is de grootste zaailing nog geen centimeter groot

 

 

Zet het wel even slim neer, ze houden niet van te veel warmte schaduw plekje of wat schaduw maken kan geen kwaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ze ook een beetje "Japanserig" wokken met ander groen bv prei en dan sojasaus. Beetje gek maar wel lekker..

 

Wij aten stampot met -batavia- sla..de kleintjes geloven nog wel dat het andijvie is Ze vonden het heerlijk.

 

Edit: ik dacht even dat ik bij de dagelijkse rubriek "De Groenteman" was..

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het begin van dit item gemist, maar ga uiteraard meedoen.

Ik zaai bijna wekelijks radijzen omdat de vriendin van mijn zoon er gek op is. Ik heb niet de illusie te winnen, want ik denk dat radijzen onze zware grond niet aprecieren. De eerste twee rondes echt alleen blad. Wellicht te wijten aan de kalkgift van dit voorjaar. Op een andere plek ging het prima.

De smaak hangt erg van de soort af maar zeker ook van de leeftijd, frisse jonge radijzen hebben lang niet zo'n sterke smaak als oudere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopige deelnemerslijst:

hansm

Jorieke123

Helena

Essiebes

Appelvrouw

Henkg

Jorg

Rombo319

Bonnief1

Jootje

Dennislp

Freggel

Dennis29

Jasmin

Borsalino

Greetje11

Koert

Aardbeijim

Pauline Perenboom

Kardoen

Merel

Frank VWL

Lisa

Jos

_*_Iris_*_

Wouttie75

Zwabber

Frans

richardm

dvdmeer?

Wie nog? Of heb ik je naam gemist? Laat het even weten!

 

Wedstrijd groente:

Radijs (Riesen Von Aspern)

 

Ik zal zo snel mogelijk de zaadjes regelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...