Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wortels ruillijst voorjaar 2018


Wortel

Aanbevolen berichten

Te ruil aangeboden:

 

Zaad van:

Rucola eigen oogst 2017

Vingerhoedskruid paars/roze eigen oogst 2016

Akelei div kleuren door elkaar eigen oogst 2016/2017

Bladkool 'Thousand head'

Spinazie 'Amsterdams reuzenblad'

 

kruisbes (vergeven)

20170828192626-1512x201627721503942709.jpg

 

Zaailing walnoot 1× (vergeven)

18L emmers met deksel ( er heeft in zakken Halamid-D poeder in gezeten, zitten geen resten in) wit met opdruk.

 

 

Ik heb nog over aan zaailingen (op dit moment een 5cm groot, 2 of 3 per potje):

1 potje Paprika dulce de espana is voor Jootje

1 potje Yellow sunbright

1 potje perper "bernadette"

1 potje Sig di bergamo

 

 

Gevraagd:

 

Zaailing of zaad butternut pompoen

Perzik krulziekte resistent

Siberische mini-kiwi; Actinidia kolomikta

Clematis armandii

Zonnebloemzaad (voor parkieten)

Stek akebia wit

Handpeer

Stoofpeer

Pruim

 

(Lijst wordt nog aangevuld)

 

Deals:

Geeft aan:

Charly emmers

Dennis78d Kruisbes & Munt (marokaanse en chocolade)

Ciska 5x emmers

Henkg 3 emmers en dotterbloem

Jootje1 potje Paprika dulce de espana

Goldfish chocolade hoog % en eventueel boomtomaat.

Nasuada emmers en walnoot

Yuras 5,-

Jorieke geld en iets voor de gastvrijheid

 

 

Voor de tafel: pinda rotsjes

 

 

Krijgt van:

Heng kronkelwilg, 31ml potjes, tijm

Charly 4 Sarpo Mira en 4 Sevilla aardappels

Dennis 78d Ridderspoor & Paarse Roos

Angela zonnebloem

Goldfish stek vijg

Ciska butternut

Nasuada pompoenen en hooi

Yuras loquat - Japanse wolmispel en Schedra appelboompje

Jorieke vlees en brie

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Emmers? Met deksel? Wat je kunt missen?

Ik heb een appelboom gesnoeid, dus flink wat takken knaag spul....en kijk verder even op mijn lijstje of er nog wat tussen zit.

 

Emmer hoe veel wil je er. Krijg ze via mijn werk en worden anders weggegooid. Dus roep maar.

Ik zal even op je lijstje kijken. Knaagspul is toch de wilg van Henkg favoriet. Als je 1 of 2 takjen van een 2cm doosnee hebt van ongeveer 1,5 m dan wel graag. Die zijn dan als vervanging voor de zitstokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat geregeld worden...is er verder nog iets waar ik je blij mee kan maken? want twee stokjes is wel erg summier

Ik heb nog wel wat zaden van de butternut...dus daar kan ik wel wat van kwijt en verder?

 

 

Emmers? Kijk maar hoeveel je kwijt wil/kan...

Ik had emmers gereserveerd voor wassen van groenten en maken van cider, helaas heeft de thuiskok er een ander bestemming aan gegeven

Zijn welkom dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Eindelijk een dagje voor de tuin, in dit geval het forum en zaaien van tomaten... Was afgelopen tijd zeer hectisch, dus als ik iets ben vergeten op te schrijven dan graag mij helpen herinneren!

 

Ik heb nog over aan zaailingen (op dit moment een 5cm groot, 2 of 3 per potje):

1 potje Paprika dulce de espana

1 potje Yellow sunbright

1 potje perper "bernadette"

1 potje Sig di bergamo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik ga van de week de fles en bio pompoen voor zaaien ook voor jou. Heb in elk geval ook al zaden voor je klaar gezet van elk.

 

Daarnaast zie ik staan dat je zonnebloempitjes voor je parkieten zoekt. Zijn dat gewoon die zakjes die je bij de Turkse winkel kan kopen?

Deze wil ik wel voor je halen in ruil voor emmers met deksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nasuada, je hoeft ze echt niet apart te halen hoor. Heb overigens ook liever gewoon de onbewerkte zaden uit de tuin. Emmers heb ik genoeg, dus dat komt goed hoor.

 

Anna, ik zal dit weekend even kijken in mijn zadendoos. Weet het eigenlijk ook niet meer....

 

Jootje, staat genoteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortel,

Ik heb nog even opgemeten, maar de takken zijn geen 1,5 m lang....een meter krap aan. Het zijn takken van de kweepeer en peer..de takken van de appelboom had de thuiskok al kleiner (veeeel kleiner) gemaakt.

 

Kan ik je misschien ergens anders blij mee maken? Ik heb niets voor kippen....maar roep gewoon maar wat. Misschien kan ik er alsnog aankomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een complete stam en dunne kroon van een of andere loofboom liggen (gedumpt door voor bijganger) iets van 4 meter.. maar waar zou je dat voor gebruiken?

 

Je lijstje: Je hoefde de Akebia wit toch niet meer ? J Je krijgt de aflegger trouwens wel als ie toch lukt. In elk geval kan je Osborn de vijg verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ciska, laat de takken maar zitten. Klein spul heb ik genoeg van eigen snoei. Mocht je nog vogel of kippen voer tegen komen vind ik dat wel leuk. Maar niet speciaal kopen hoor! Dan is echt niet nodig.

 

Goldfish, als ik niet zeker weet wat voor boom het is liever niet. Moet wel veilig zijn voor de dieren. Ik gebruik ze als zitstok voor de parkieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...