Wortel Posted January 20, 2018 Share Posted January 20, 2018 (edited) Te ruil aangeboden: Zaad van:Rucola eigen oogst 2017Vingerhoedskruid paars/roze eigen oogst 2016Akelei div kleuren door elkaar eigen oogst 2016/2017Bladkool 'Thousand head'Spinazie 'Amsterdams reuzenblad' kruisbes (vergeven) Zaailing walnoot 1× (vergeven)18L emmers met deksel ( er heeft in zakken Halamid-D poeder in gezeten, zitten geen resten in) wit met opdruk. Ik heb nog over aan zaailingen (op dit moment een 5cm groot, 2 of 3 per potje):1 potje Paprika dulce de espana is voor Jootje1 potje Yellow sunbright1 potje perper "bernadette"1 potje Sig di bergamo Gevraagd: Zaailing of zaad butternut pompoenPerzik krulziekte resistentSiberische mini-kiwi; Actinidia kolomiktaClematis armandiiZonnebloemzaad (voor parkieten)Stek akebia witHandpeerStoofpeerPruim (Lijst wordt nog aangevuld) Deals:Geeft aan:Charly emmersDennis78d Kruisbes & Munt (marokaanse en chocolade)Ciska 5x emmersHenkg 3 emmers en dotterbloemJootje1 potje Paprika dulce de espanaGoldfish chocolade hoog % en eventueel boomtomaat.Nasuada emmers en walnootYuras 5,-Jorieke geld en iets voor de gastvrijheid Voor de tafel: pinda rotsjes Krijgt van:Heng kronkelwilg, 31ml potjes, tijmCharly 4 Sarpo Mira en 4 Sevilla aardappelsDennis 78d Ridderspoor & Paarse RoosAngela zonnebloemGoldfish stek vijgCiska butternutNasuada pompoenen en hooiYuras loquat - Japanse wolmispel en Schedra appelboompjeJorieke vlees en brie Edited April 2, 2018 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted January 20, 2018 Share Posted January 20, 2018 Zonnebloem zaad heb ik wel, misschien tegen die tijd ook wel planten maar dat is dan een verassing welke soort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted January 20, 2018 Author Share Posted January 20, 2018 Verassingen altijd leuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 20, 2018 Share Posted January 20, 2018 Emmers? Met deksel? Wat je kunt missen?Ik heb een appelboom gesnoeid, dus flink wat takken knaag spul....en kijk verder even op mijn lijstje of er nog wat tussen zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted January 22, 2018 Share Posted January 22, 2018 Wortel:Graag nog drie emmers.En een dotterbloem is ook leuk. Kleine potjes? Als je de glazen minipotjes 31 ml bedoelt: Ja. Hoeveel wil je? 20 stuks? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted January 22, 2018 Share Posted January 22, 2018 Ik zal zaadjes opschrijven en als er zonnebloemen boven komen breng ik die ook mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Heb vandaag met kunst en vliegwerk een tak van de Akebia Alba (de witte dus) afgelegd voor je. De last minute zomerstek die je op MTFD najaar 17 kreeg was zoals te verwachten viel kansloos, maar dit zou denk ik wel moeten slagen in 3 maanden tijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted January 25, 2018 Author Share Posted January 25, 2018 @ Henkg. 10 zou mooi zijn. Als je echt over hebt wil ik er wel 20. Kan ik sambal uitdelen Goldfish en Angela: super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted January 25, 2018 Author Share Posted January 25, 2018 Emmers? Met deksel? Wat je kunt missen?Ik heb een appelboom gesnoeid, dus flink wat takken knaag spul....en kijk verder even op mijn lijstje of er nog wat tussen zit. Emmer hoe veel wil je er. Krijg ze via mijn werk en worden anders weggegooid. Dus roep maar.Ik zal even op je lijstje kijken. Knaagspul is toch de wilg van Henkg favoriet. Als je 1 of 2 takjen van een 2cm doosnee hebt van ongeveer 1,5 m dan wel graag. Die zijn dan als vervanging voor de zitstokken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Gaat geregeld worden...is er verder nog iets waar ik je blij mee kan maken? want twee stokjes is wel erg summier Ik heb nog wel wat zaden van de butternut...dus daar kan ik wel wat van kwijt en verder? Emmers? Kijk maar hoeveel je kwijt wil/kan...Ik had emmers gereserveerd voor wassen van groenten en maken van cider, helaas heeft de thuiskok er een ander bestemming aan gegeven Zijn welkom dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted January 25, 2018 Author Share Posted January 25, 2018 Butternur graag!Stuk of 5 emmers? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 (edited) Bedoel je met butternut fles pompoen ?Ik heb hele lekkere zaden van biologische gekochte pompoen.Ik wil er zelf ook volop van zaaien dus kan er extra voor jou zaaien. Hoeveel wil je er? Edited January 26, 2018 by Guest Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted January 26, 2018 Author Share Posted January 26, 2018 2 zaailingen zou leuk zijn Nasuada. Is mijn nog te maken pompoenveldje lekker vol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Ooh dat moet lukken. Ik noteer ze. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted March 16, 2018 Author Share Posted March 16, 2018 Eindelijk een dagje voor de tuin, in dit geval het forum en zaaien van tomaten... Was afgelopen tijd zeer hectisch, dus als ik iets ben vergeten op te schrijven dan graag mij helpen herinneren! Ik heb nog over aan zaailingen (op dit moment een 5cm groot, 2 of 3 per potje):1 potje Paprika dulce de espana1 potje Yellow sunbright1 potje perper "bernadette"1 potje Sig di bergamo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Hi, Ik ga van de week de fles en bio pompoen voor zaaien ook voor jou. Heb in elk geval ook al zaden voor je klaar gezet van elk. Daarnaast zie ik staan dat je zonnebloempitjes voor je parkieten zoekt. Zijn dat gewoon die zakjes die je bij de Turkse winkel kan kopen?Deze wil ik wel voor je halen in ruil voor emmers met deksel. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna3 Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Wortel, heb ik de vergeten zaadjes van de vorige MTFD al bij je gebracht? Ik heb al een hele tijd terug een zakje gemaakt, maar ik kan het nergens meer vinden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 PB gestuurd.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Nasuada, je hoeft ze echt niet apart te halen hoor. Heb overigens ook liever gewoon de onbewerkte zaden uit de tuin. Emmers heb ik genoeg, dus dat komt goed hoor. Anna, ik zal dit weekend even kijken in mijn zadendoos. Weet het eigenlijk ook niet meer.... Jootje, staat genoteerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 En de kogel is door de kerk, er mogen hier 3 krielkipjes komen . Hok moet nog gemaakt worden. Maar als iemand toevallig nog iets heeft liggen voor kippen zoals voer/waterbak leghok etc graag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Wortel,Ik heb nog even opgemeten, maar de takken zijn geen 1,5 m lang....een meter krap aan. Het zijn takken van de kweepeer en peer..de takken van de appelboom had de thuiskok al kleiner (veeeel kleiner) gemaakt. Kan ik je misschien ergens anders blij mee maken? Ik heb niets voor kippen....maar roep gewoon maar wat. Misschien kan ik er alsnog aankomen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 Ik heb nog een complete stam en dunne kroon van een of andere loofboom liggen (gedumpt door voor bijganger) iets van 4 meter.. maar waar zou je dat voor gebruiken? Je lijstje: Je hoefde de Akebia wit toch niet meer ? J Je krijgt de aflegger trouwens wel als ie toch lukt. In elk geval kan je Osborn de vijg verwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted March 31, 2018 Author Share Posted March 31, 2018 Ciska, laat de takken maar zitten. Klein spul heb ik genoeg van eigen snoei. Mocht je nog vogel of kippen voer tegen komen vind ik dat wel leuk. Maar niet speciaal kopen hoor! Dan is echt niet nodig. Goldfish, als ik niet zeker weet wat voor boom het is liever niet. Moet wel veilig zijn voor de dieren. Ik gebruik ze als zitstok voor de parkieten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Ik neem baaltje hooi mee. Hoef er geen geld voor.Wel wel belangstelling in walnootstek en natuurlijk de emmers. Mocht je meer liter tonnetje hebben ook prima. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts