Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben wel zo`n beetje uitgeruild..anders ben ik echt de hele MTFD alleen maar daar mee bezig. Dus vandaag heb ik mijn vraag en aanbodlijst geschrapt en heb ik hier alleen de ruilafspraken. Dat neemt niet wel dat je nog best kunt vragen om iets als je denkt dat ik het heb. Willen jullie allemaal nakijken of alle afspraken erop staan?

Geef:

Simke: citroenverbena, ochtendmix, winterkamperfoelie.

Jorieke: mispelgelei, Yakon, winterkamperfoelie

Ciska: mispelgelei, kastanjeboon ( haricot gout chataigne d`Echenans), geelwortel voor Erny

Angela: mispelgelei, gele iris, geelwortel

Jootje: kaaspotjes 2 x + koningskaars en heemst..

Estemy: tomatenzaadjes meerdere soorten blauw/ VeltWil/Topaz or huan

Kibas: bonte en gewone eeuwig moes

P.Gestoord: Tayberry

Reina: Tayberry

Weknow: zeepkruid

Goldfish: citroenverbena en knoflookbieslook + zijn boek C. Shein en mini granaatappelboompje

Berijl: 2 kaaspotjes en oerprei en perzik

Salamander: Bumble bee oerprei

Jasmin: ochtend,verkouden,avondthee en provencaalse kruiden..

Groentjuh: 2 x hazelnoot

Nasuada: Ochtend- en verkoudheidsthee

Anna3: 3 soorten kruidenthee, bietenzaad, boerenkoolzaad, zaad tomaat VeltWil, Gojibessenstruikje.

Kim: gojibessenstruikje.

Robo: watertimer. walnoten

Bouwvrouwe: gele iris, laatste stek winterkamperfoelie

Zuurdesem: Angela, Prettig Gestoord

Krijg:

Yuras: Physalis en oranje paprika.

Ciska: rozenstekken

Kibas: chayote

Angela: prosecco

Jorieke: Zwartmoeskervel, brave Hendrik/Zeebiet indien aanwezig, komkommerplantje(s)

Goldfish: Boek Sepp Holzer, blauwe bes

Prettig G.: rode puntpaprika/mortgage/lincoln

Berijl: vlees/zeepjes

Groentjuh: gehaktmolen

Salamander: paprika, ammi nogwatius

Jane Doe: braam Navaho

Jasmin: zeepjes

Nasuada: geleisuikers

Simke: tomaatpl. en bloemkoolpl.

Estemy: plantjes broccoli + nog 2 srt.

Anna3: Tomatenplanten 5 srt. zaadjes dancing W.S., 2 xpaprika

Reina:

Weknow:

Jootje: tomatenplanten

Robo: bloemen enzo

Bouwvrouwe: hemerocalis, herfstanemoon

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De MTFD afgelopen september kon ik niet komen, maar ik had toen aan twee mensen een Gojibes beloofd..aan Enjoy en wie de tweede was kan ik zo gauw niet vinden. Afhankelijk van de dag voor de a.s. MTFD ( heel gunstig voor mij zijn de zaterdagen&weekenden 16 en 23 april ) kan ik deze nu meenemen, ik weet alleen niet meer of ik het ruilmateriaal al ontvangen heb..dat geloof ik niet. Ik heb wel via Jorieke aardbeien van Angela gekregen en netten voor over de bessen van Simke. De zadenruilen heb ik toen per post afgedaan.

Angela met jou heb ik geloof ik geen vervolgafspraak gemaakt? Simke krijgt een citroenverbenaplantje.

Geplaatst:

Ik herinner nog dat ik misschien iets met een loganberry had met jou (in de herfst)of heb ik het helemaal mis. Als je eentje wil hebben kan dat prima.

Anders vind ik die blauwe indigo en de paarse tomaatjes heel erg leuk. Ik zou heel graag wat zaad willen (maar 1-3 zaadjes is al genoeg)

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Even off-topic... Mooie (foto's van die) blauwe tomaten aan je struiken, Appelvrouw. Krijg er zo maar veel zin in!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Leuk allemaal!

In volgorde:

Estemy, ja je mag wat tomatenzaadjes, ik heb er niet veel dus het wordt verdelen. IK wil je er aan de eind vd maand wel enkele sturen? Dan kan je ze op tijd zaaien.

Jorieke, Ciska en Angela jullie krijgen alle drie een potje mispelgelei. De gelei is wat dunnetjes, maar we hebben al geproefd en hij is heerlijk bij kaas, paté of gewoon op een broodje met lekkere roomboter gelepeld mmm Ik heb twee grote potten en twee kleine, even kijken hoe ik dat verdeel.

Ik denk dat de 4e pot maar meemoet als hapje op de mtfd.

Jootje: een aardenwerken kaaspotje voor verse kaas.

Geplaatst:

oww jet, wat aardig. Maar doe mij maar een heel klein potje dan. Is genoeg hoor, was benieuwd naar de smaak.

Vind die mispels er altijd zo vreemd uitzien zo vreemd dat ik mij altijd afvraag of dat wel eetbaar is...

Geplaatst:

Mag ik vragen voor het zeepkruid? We hebben de groterbloemige meer witrose, maar deze violette vinden we veel mooier, met heel veel kleinere bloemen...hebben we lang geleden ook al gehad.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Prima Weknow ik zet ze erbij..

Voor de tayberries: net even gekeken in mijn kas..het is er -5 geweest vannacht, nu -3. De tayberries staan in (kleine) pot onder een laagje vliesdoek, ik haal ze wel even in de schuur voor aankomende nacht, ik weet niet zeker of ze die vorst kunnen hebben...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...