Alles dat geplaatst werd door Rookie
-
Klaagbank #4
Ik kom uiteraard wel aan mijn informatie, natuurlijk zijn er sites en boeken. Maar waarom zetten die leveranciers dat soort nuttige info niet gewoon op die zakjes?
-
Klaagbank #4
Wat een mooi boek @Arja. Dat gaat op mijn lijstje. Ja, ik snap wel dat je zelf een oplossing kunt vinden voor die zakjes, maar het blijft gepruts...
-
Ruillijst Rookie
Ik ben op zoek naar grote, liefst zwarte plastic potten, liefst vierkant, van een centimeter of dertig. Dit zijn vaak potten, waar bomenkwekers hun jonge boompjes in zetten, voordat ze verkocht worden. Wij hebben helaas geen bomenkwekerij in de buurt, anders zou ik ze daar wel kunnen vinden.
-
Klaagbank #4
Waarom staat er geen nuttige informatie op zaden zakjes? Ik zie bijna nooit staan hoe lang de kiemtijd is, hoeveel dagen tot oogst, hoe hoog de ontkiemingsgraad is, dat soort dingen. Dat zou toch wel handig zijn. En waarom ontwerpen ze geen zakjes, die makkelijk hersluitbaar zijn?
-
Nouja zeg Vreeken
Nee, dit zijn niet de zoete aardappel stekjes, die komen hopelijk nog. Dit is de Nemo aardappel. Voor de zoete aardappel stekjes sta ik nog op de wachtlijst.
- Je kunt weer stemmen
-
Nouja zeg Vreeken
Ik kreeg zojuist een mailtje, dat mijn pakket onderweg schijnt te zijn. Net op tijd, want ik wilde eigenlijk al een pissig telefoontje gaan voeren.
-
Bodembedekking (Mulch)
Ik breng dit topic nog even onder de aandacht. Mijn vraag was: weet iemand iets te vertellen over mulchen met hennep strooisel? Ik zie b.v. deze:
-
Je kunt weer stemmen
Ik vind platjes niet zo'n hoog aaibaarheidsgehalte hebben...😄
-
Welke vogels zie je in je tuin of op je balkon?
De gekraagde roodstaart is er ook weer.
-
Welke vogels zie je in je tuin of op je balkon?
Mussen zijn bij mij heel bijzonder, ik zie er nooit eentje in de tuin hier. Ik zag al wel een grijs kwikstaartje, die zijn dus ook weer terug. De gele kwikstaart komt dan altijd iets later.
-
Ruillijst Rookie
Dat gaat wel lukken. Ik schrijf het op.
-
Na 2 maanden weer op de moestuin!
Ik heb vorig jaar mijn tagetes gezaaid in de voegen van het pad. Ik had geen potten meer...😄
-
Aardappelen 2025
Ik wacht nog even tot volgende week. Ik heb een tunneltje staan, maar de grond daar onder mag van mij nog wel een beetje opwarmen. p.s. ik kan echt genieten van dat soort nuchtere opmerkingen...😄
- Voorstel van michiel
-
Ruillijst Rookie
O ja, graag. Dan kan ik die in de grond in mijn kruidenhuisje zetten en de zaden gebruiken om ergens anders te zaaien.
-
Het weer in 2025
Idem. Donderdag zal het druk worden, dan gaat alles de grond in, wat binnen is voorgezaaid. En de rest gaat direct in de grond gezaaid worden
-
Welke vogels zie je in je tuin of op je balkon?
Wat sneu.. Het is geen pimpelmeesje, lijkt meer op een vinkje of zo.
- Ruillijst Rookie
-
Ruillijst Arja 12 april 2025
Ik ga het gelijk opschrijven, voor ik het vergeet.
-
Ruillijst Rookie
Heeft iemand misschien een bonenkruid plantje? Of een beetje zaad?
-
Ruillijst Arja 12 april 2025
Je mag mijn zakje bio dille zaadjes wel hebben, wij vinden het niet lekker. En ik ben net bezig om lavas te kweken, ik heb ook wel een beetje zaad voor je. Laat maar even weten.
-
Meloenentopic 2025! 🍈🍉
Boerenwijsheid: een komkommer spuit je groot, een meloen spuit je dood.
-
Mollen/woelmuizen oid
Je moet sowieso de gaten met de klemmen lichtdicht afdekken. Mollen komen niet meer, als er licht in de gang schijnt. En handschoenen dragen, als je ze neerzet, zodat er geen mensengeur aan de klemmen zit, maar dat wist je waarschijnlijk al. Het zou inderdaad best een rat kunnen zijn, maar ik vind het een vrij groot gat. Kan ook nog een marter zijn of zo.
-
Mollen/woelmuizen oid
Nee, dat kijkgat herken ik niet. Maar we hebben soms wel 6 klemmen tegelijk uit staan hier. De lijkjes gooien we aan de overkant langs de sloot, de aaseters zijn er blij mee. Succes!