Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ik zoek knoflook Steijn

Recommended Posts

...voor mijn broer Stijn..... Ik had gehoopt het via Janine van Bustani te kunnen verkrijgen, maar dat lukt dit jaar niet. Googlen op knoflook en pootgoed etc. levert op dit moment niks op. Heeft iemand een idee waar ik het kan kopen, of misschien zelfs een paar teentjes voor me? Ik wilde mijn broer voor zijn verjaardag (mei) met deze knoflook verrassen.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Hij staat er dit jaar niet tussen . Maar de eigenaar van de site is een heel vriendelijke man, die ook nog kleine hoeveelheden achter houdt voor kleine liefhebbers.

De Stein had ie vorig jaar wel. Stuur je hem een mail, en heeft ie het tóch , is ie vast wel bereidt. Als he ?

Deze : http://www.levenvanhetland.nl/knoflook.htm

Heb je hier wat aan: http://www.knoflooksite.nl/ ?

Weet je zeker of mei niet wat laat is om knof te poten. 't Is maar een vraag. Teeltinfo staat wel o genoemde site. Zoniet wil ik wel even in een boek duiken.

ik was van plan om de knoflooktenen in een pot te zetten en die in te graven in mijn tuin op het moment dat dat het beste is, dus ergens in oktober/november, en die weer op te graven rond zijn verjaardag, mooie ompot eromheen en voilà: cadeautje! Maar om de knoflook te pakken te krijgen dacht ik nu te beginnen met de jacht... blijkt nog lastiger dan ik had verwacht!

Hij staat er dit jaar niet tussen . Maar de eigenaar van de site is een heel vriendelijke man, die ook nog kleine hoeveelheden achter houdt voor kleine liefhebbers.

De Stein had ie vorig jaar wel. Stuur je hem een mail, en heeft ie het tóch , is ie vast wel bereidt. Als he ?

Deze : http://www.levenvanhetland.nl/knoflook.htm

Dankjewel Bit, ik ga deze meneer aanschrijven en zien wat hij zegt. Ik kan deze knoflook dus nergens vinden op het internet. Misschien zoek ik niet met de juiste woorden?? Of zijn alle oogsten met uitgerekend deze jongen mislukt? Dat zou echt spijtig zijn!

Bedankt in ieder geval, ik kan verder!

Marijke.

Antonie van Leven van het land heeft hem niet meer, ook niet voor een kleine gebruiker, maar is op zoek. Het kan zijn dat hij nog ergens een paar tenen voor me vindt, maar voor hetzelfde geld lukt het hem niet.

Iemand nog een andere suggestie? Mijn dank!

Marijke.

• 2 weeks later...

Wordt vast niet als zijnde leuk opgepakt door jou, maar weet je waar ik aan heb zitten denken ?

Ik had vorig jaar de Steijn. Nu niet meer, anders had je m heus wel kunnen krijgen.

Maar ik kan je wél een teen of bol opsturen en zeggen dat het de Steijn is, toch ? Zo erg anders zag ie er niet uit in vergelijk met een andere.

Dus als je nou net doet alsof je dit niet gelezen hebt. Zal ik je dan een Steijn opsturen ?

( sowieso ben ik dan de schuldige die de kluit belazert , niet jij )

( hoewel, medeweter in crime, is dat strafbaar ? )

Hee Bit, waar had jij die knoflook vandaan? ik krijg zojuist een alleraardigst antwoord van Kees Huijbregts over hun knoflook Steijn, die helaas uit hun assortiment is genomen. De zoektocht duurt nog even voort

Marijke.

Nee, daar is hij ook niet meer te krijgen, maar hij zou voor me rondkijken.

Is deze soort knoflook moeilijk te verbouwen, dat hij eruit is gegooid? Of is het gewoon niet zo'n interessant knofje? (Kan ik me niet voorstellen, maar goed) Of is het soortje misschien onder een andere naam verkrijgbaar? Noem ik het toch gewoon zelf weer Steijn...

Marijke.

Ophioscorodon (slangelook) schijnt enorm op knoflook Steijn te lijken. Vertelt de meneer van de knoflooksite.nl me. Noem ik die toch gewoon Steijn? Daar moet aan te komen zijn, lijkt me.

Marijke.

Omdat ik deze week dubbele diensten draai, ga ik morgen even na mijn zus, dan stap ik gelijk even bij vreeken binnen, miss weet hij waar het te koop is en miss kan het bij hem besteld worden. Ik moet er toch zijn want wil een doos champion hebben om te kweken.

Eveline, ik heb contact gehad met Ton Vreeken en hij kent knoflook Steijn niet onder die naam. Ophioscorodon zal hij waarschijnlijk wel kennen en zelfs hebben (heb zijn lijst met knoflooksoorten nog niet nagezocht op dit ras) dus als je daar om vraagt denk ik dat je die wel zult kunnen krijgen.

Via knoflooksite.nl kan ik er zeker aan komen. Maar dan heet hij dus niet "officieel" Steijn..... Het is een soort die er heel dicht tegenaan ligt.

Ik denk erover om dit maar te doen, in navolging van Bits voorstel Uiteindelijk gaat het om het idee, want het lijkt erop dat "Steijn" een zelfgegeven naam van iemand is. Mijn broer krijgt uiteraard het hele verhaal te horen en ik denk dat hij de genomen moeite net zo zeer zal waarderen als het uiteindelijke resultaat....

Mocht iemand "Steijn" onder die naam hebben staan, dan houd ik me alsnog aanbevolen!!

Marijke.