Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zondag staat hier een knoflookverkoper uit Zuid F die gerookte knoflook verkoopt. Ze worden verkocht per streng..grote bollen Deze knoflook is, omdat ie gerookt is, langer houdbaar.

Ik kocht ze nooit, want ik dacht dat het voor de smaak was( en roken kan ik zelf wel dacht ik..niet dat het ervan kwam )

Ik weet dus niet hoe duur het is, maar wil met alle liefde voor wie wil inslaan...per bol of per streng. Hoeveel er op een streng zit weet ik niet..10 of 20 denk ik.

Misschien een paar mensen die een streng willen delen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Knoflook invriezen doe ik altijd, dat houdt prima! Ik denk dat je die gerookte knoflook vooral voor de smaak moet kopen en niet vanwege de houdbaarheid.

Posted

Ja dat dacht ik ook altijd Gé..maar nadat ik een gesprek daarover had met mijn mede commissieleden blijken ze allemaal die knoflook te kopen voor de houdbaarheid..deze gewone Lorrainers (die eigenlijk stuk voor stuk smaak-professoren blijken te zijn) zeggen de rook er niet aan af te proeven..de knoflook houdt gewoon goed het hele winterseizoen...

Iemand zei letterlijk: die smaak zit aan je handen, niet in je eten...

Posted

@Appelvrouw, Ik heb ze net in Amsterdam zien liggen op de Lindengrachtmarkt(de reguliere zaterdag markt in de Jordaan) losse bol 2 euro en een streng 18 euro(niet even gekeken hoeveel je er dan krijgt) bij een kraam met enkel verschillende aardappels en knoflook.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Posted

Dank je Stan..als ze in NL te verkrijgen zijn hoef ik er niet mee te gaan sjouwen...ik neem natuurlijk wel mee voor aan wie ik al beloofd heb.

Het zullen er dan 10 geweest zijn op een streng van 18 euro..gok ik..

Eens kijken wat ze hier kosten morgen...

Posted

Appelvrouw, je bood knoflook aan als ruilmiddel voor mijn zeep. Die zeep kun je ook gewoon krijgen, ga niet speciaal voor mij die knoflook kopen. En als je toch koopt: 1 bolletje voor mij is ruim genoeg.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Posted

@Appelvrouw, voor de kick wat was de prijs in Frankrijk ?. Of zeg je dat niet en ben je met Lie een export -bedrijfje aan het opzetten

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Posted

12 euro voor 14 grote bollen...20 euro voor een streng van 30.

Dat van dat roken en bewaren nog even nagevraagd..het is gewone witte knoflook in het geval van deze mevrouw, en je proeft de smaak inderdaad niet..ik zal nog een test doen.Ze bewaren gegarandeerd een jaar volgens de verkoopster.

Posted

Dat is een mooie prijs aangezien ik vorig jaar in Luik voor gewone knoflook(niet gerookte) niet veel minder betaalde voor zo'n streng.

edit....bij nader inzien zelfs ietsje meer want ik meer mij te herinneren dat het neerkwam op 1 euro per bol....waren wél enorme bollen...niet te vergelijken met de bolletjes van lidl

• 2 weeks later...
Posted

Morgen is al weer een dagje later

Ik heb de knoflook geproefd, en inderdaad geen rookspoortje in het eten.

Het is: Knoflook van het Noorden variëteit Arno..

Dit is de bol voor Henk

IMG356979601378564066.JPG

• 4 months later...
Posted

Henk hoe is het met jouw gerookte knoflook? mijn streng hangt in de keuken, de tenen zijn nog helemaal keihard en nog geen puntje groen te zien..zoals bij sommige andere soorten wel begint...

Posted

Jet, even gezocht. Ik vond nog een restantje. Bewaard in de keuken. Teentjes waren nog niet uitgelopen. Ook niet dood, want binnenin een heel klein groen kiempje. Het lijkt er dus op dat roken helpt tegen uitlopen.

Ik vond ook nog een gewone bol, zeker een maand geleden gekocht. Ook die was nog niet uitgelopen. Die had ik nog niet aangebroken, zat dus nog goed verpakt in de rokken, of hoe die droge buitenkant ook mag heten. Ik denk dat de winterperiode (iets koeler in de keuken, minder licht) ook iets scheelt. Maar een stuk minder dan roken.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Posted

Vorig jaar gerookte knoflook meegenomen uit Brussel. Rook heerlijk (maar ik kom dan ook uit het dorp waar ze alle soorten vis roken ) en gaf een fijne rooknuance aan het eten zonder dat het rokerig smaakt.