Geplaatst: 3 september 20196 j Ik was gehurkt bezig een vogelnet te verwijderen van een laagstam pruimenboom. Met mijn rechterhand was ik bezig het net van een tak af te krijgen, met mijn linkerhand wilde ik op de tast een paar stenen verwijderen die ik had neergelegd om te voorkomen dat er vogels onder door zouden komen. Ik reik dus blind naar de grond, voel iets vreemds, denk dat ik een kikker of pad beet heb.... maar het was een deel van de staart van een levende ringslang. Het beest (1 meter) had zich met zijn kop vast gewurmd in het vogelnet. Vrij makkelijk kunnen bevrijden en 300 meter verder op los gelaten in een heemtuin met speciale nestplekken voor ze. Ik had wel even voor de zekerheid op google gekeken dat het echt een ringslag was en niet een toevallig ontsnapte gifslang. Als ik ze langs mijn tuin zie zwemmen, is het alleen maar mooi om te ervaren , maar die keer...
Geplaatst: 3 september 20196 j Ow wow super gaaf zo een ring slang in de tuin. Ik wil er zo graag nog 1 in het wild zien. Ik zoek ze elke keer als ik op de hei ben Als ik echter een kikker of pad te pakken had gehad dan had de hele buurt dat gehoord. En durfde ik waarschijnlijk niet meer de moestuin in tot dat beest weg was. jeetje wat ben ik bang voor padden en kikkers. Gelukkig zitten er hier niet zo veel. De buurman heeft een vijver en wij niet. Dus daar vind en ze het leuker
Geplaatst: 3 september 20196 j Hahahaah. Wat weten we een mooie opsomming in een paar dagen toe te voegen aan dit topic zo. Van kippenkak tot kattenlijkjes en glibberig amfibieënspul tot een heuse ringslang - Hoe onwijs cool is dat verhaal inderdaad! Ja nee, natuurlijk niet om onbedoeld in je tengels te hebben in ene, maar toch. Wat een avontuur zeg! Geestig al die verhalen alles bij elkaar in ieder geval. Hoewel ik nog niet vaak van een kikkerangst gehoord had. Succes, Cupje! (Mocht er iemand tijd over hebben. Het is over all wel een geestig topic, ik lees net terug en kom geplette naaktslakken tegen tussen de blote tenen van Appelvrouw en zie hele dichterlijke oeuvres voorbij komen van een zekere RobO ) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 5 september 20196 j slangen! voornamelijk hazelwormen an n cm of 30 en af en toe een ringslang van rond de 1 meter lang. niet zo leuktijd geleden ook goed geschrokken door n vos die op volle vaart dwars door de tuin kwam rennen en mij passeerde op 2 meter afstand, wel mooi ook maar dit was in Hongarije, dus dat is toch anders helaas nu verhuisd en dus tijdelijk geen moestuin, volgend jaar hopelijk weer wel
Geplaatst: 7 september 20196 j Oh bah, slangen!Heb ooit eens in de compostton een grote ringslang gehad, dat hoef ik liever niet meer mee te maken. Die had daar een nest. De compostbak moest wel vernieuwd worden, dus die heb ik (ruim nadat de babyslangen zijn uitgevlogen) afgebroken en elders een nieuwe neergezet.
Geplaatst: 12 september 20196 j Wij tuinieren op arme en droge grond, niet zoveel opbrengst. Maar beginnen niet aan vogelnetten, want wij gunnen de vogels ook wat. En hoeveel vogels en in dit geval een slang er in blijven hangen? Is mij wel een paar pruimpjes/bessen waard om te ver komen. Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Geplaatst: 20 september 20196 j Ik griezel wanneer ik in de tuin bezig ben en ik hark wat of graag een gat, dat je dan zo’n regenwormenkleurige harde capsule vind waar geheid een larf van het een of het ander in zit. Die vind ik echt zooooo griezelig... ik heb liever 50 kruisspinnen in mijn mijn hand, wat zeg ik, 100 ook wel, dan 1 van zon hard vies wormig ding. Elke x als ik er een vind, zeg ik ook dat ik er een foto van moet maken en vragen wat het eigenlijk is. Maar nee. Te akelig. Gaat linea recta de sloot in via een schep. Niet uit mijn hand. Brrrrr. Krijg oprecht kippenvel [emoji849]
Geplaatst: 21 september 20196 j Plantensnot. Dat is van dat natte, glibberige, snotterige, stinkende, verrotte blubber. Gisteren nog een andijvie die begon te rotten (te dicht op elkaar). En dat je er zo midden in grijpt. Brrrrrrrrr. Gruwel. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.