Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deed mij nogal aan een uitlopende kastanjetak denken, maar denk daardoor dat het welicht ook een boom is.

Players only love you when they're playing.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
volgens mij ook geen salie.....dit blad is gekarteld aan de randen en dat is bij Salie glad.

Ja maar er zijn best veel soorten salie, behalve de gewone huis tuin en keuken. Als ik bij deze salie aan salie denk dan denk ik aan de veldsalie. Maar nogmaals ik weet het niet zeker. Hieronder een (van de vele beschrijvingen van veldsalie)

"De veldsalie (Salvia pratensis) is een plant uit de lipbloemenfamilie (Labiatae oftewel Lamiaceae). Het is een behaarde, licht aromatische plant die voorkomt op droge, kalkhoudende grond. De plant komt in heel Europa voor, vooral Frankrijk. In Nederland komt de veldsalie zeldzaam voor in riviergebieden. De hoogte is circa 1 m.

De bloem is donkerblauw en wordt tot 2,5 cm lang. De bovenlip is sterk gebogen en heeft de vorm van een helm. De meeldraden en stijl steken uit. De bloemen zijn tweeslachtig, maar er zijn planten met enkel vrouwelijke bloemen. De veldsalie bloeit van mei tot juli.

De onderste bladeren zijn maximaal 15 cm lang. Ze vormen een bladrozet, dat rimpelig en langwerpig is. De stengelbladeren zijn kleiner; de bovenste ongesteeld."

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
volgens mij ook geen salie.....dit blad is gekarteld aan de randen en dat is bij Salie glad.

Ja maar er zijn best veel soorten salie, behalve de gewone huis tuin en keuken. Als ik bij deze salie aan salie denk dan denk ik aan de veldsalie. Maar nogmaals ik weet het niet zeker. Hieronder een (van de vele beschrijvingen van veldsalie)

"De veldsalie (Salvia pratensis) is een plant uit de lipbloemenfamilie (Labiatae oftewel Lamiaceae). Het is een behaarde, licht aromatische plant die voorkomt op droge, kalkhoudende grond. De plant komt in heel Europa voor, vooral Frankrijk. In Nederland komt de veldsalie zeldzaam voor in riviergebieden. De hoogte is circa 1 m.

De bloem is donkerblauw en wordt tot 2,5 cm lang. De bovenlip is sterk gebogen en heeft de vorm van een helm. De meeldraden en stijl steken uit. De bloemen zijn tweeslachtig, maar er zijn planten met enkel vrouwelijke bloemen. De veldsalie bloeit van mei tot juli.

De onderste bladeren zijn maximaal 15 cm lang. Ze vormen een bladrozet, dat rimpelig en langwerpig is. De stengelbladeren zijn kleiner; de bovenste ongesteeld."

Heb het even opgezocht maar het is inderdaad veldsalie hoor denk ik....... wat een mooie bloemen komen er in!!!!

14x2udk.jpg

2yws3n7.jpg

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel water geven denk ik ..........ik hoop dat je hem kan redden!!!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Mooie foto's Leslie.

Ik heb zo'n idee dat je altijd met je fototoestel onderweg bent is 't niet ?

Inderdaad en als ik 'em dan toch een keer vergeet dan kom ik natuurlijk de meest waanzinnige insecten tegen, of hele rare mensen, of een das!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Een Das, ruig hoor, vrij uniek omdat dat echte nachtdieren zijn.

Bij mijn ouderlijk huis in de buurt fourageerde een familie en in de bossen in de buurt kende ik wel een aantal burchten vroeger.

Maar echt gezien heb ik er in al die jaren maar een paar(levend).

Geplaatst:

Trouwens, Leslie vanmiddag was mijn zwager (de hovenier) uit Den Bosch hier maar hij kon me ook niet helpen aan de naam van dat kleine gele spul in de border. Hij dacht aan een soort Geum (nagelkruid) maar dat is het beslist niet volgens de foto's die ik heb gegoogeld.

Ik zal bij gelegenheid eens een duidelijke foto proberen te maken, misschien herkent iemand het dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...