Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Het wordt een boom of flinke struik volgens mij. Heel stom, ik ken de blaadjes en de bast, maar kom er echt niet op.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Deed mij nogal aan een uitlopende kastanjetak denken, maar denk daardoor dat het welicht ook een boom is. Quote Players only love you when they're playing.
veuvecouderc Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Ik zal proberen 'em in de gaten te houden. Wie weet dat we over een maand of wat allemaal zeggen "ja natuurlijk, dat is een ..." Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Berti Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Heeft iemand enig idee wat dit is/gaat worden hoe hoog? dikke stengel? Quote
aardbeijim Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Ik dacht eerst aan duizenblad maar dat zal het wel niet zijn. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
RickT Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Op de foto is niet echt goed te zien hoe groot hij is. Kun je de maat eens doorgeven? Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
veuvecouderc Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Ook hiervoor geldt, zodra ik vandeweek weer daar ben zal ik 'em eens goed bekijken. Maar tis geen plantje, deze staak is minimaal 1,50 hoog. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Berti Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 dan gok ik TOCH op bereklauw want zou niet weten wat er anders zo hoog wordt..... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Volgens mij blijft de stengel van een berenklauw groen, ook als hij groot is.. toch? Echt een kruid-achtige. Dit is meer een boom of struik met die houtige stengel. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
veuvecouderc Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 (aangepast) Verwijderd 19 juni 2012 aangepast door Gast Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Jorieke123 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Hm, volgens mij geen salie. Eva weet het vast! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bettyboop49 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 volgens mij ook geen salie.....dit blad is gekarteld aan de randen en dat is bij Salie glad. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
veuvecouderc Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 volgens mij ook geen salie.....dit blad is gekarteld aan de randen en dat is bij Salie glad. Ja maar er zijn best veel soorten salie, behalve de gewone huis tuin en keuken. Als ik bij deze salie aan salie denk dan denk ik aan de veldsalie. Maar nogmaals ik weet het niet zeker. Hieronder een (van de vele beschrijvingen van veldsalie)"De veldsalie (Salvia pratensis) is een plant uit de lipbloemenfamilie (Labiatae oftewel Lamiaceae). Het is een behaarde, licht aromatische plant die voorkomt op droge, kalkhoudende grond. De plant komt in heel Europa voor, vooral Frankrijk. In Nederland komt de veldsalie zeldzaam voor in riviergebieden. De hoogte is circa 1 m. De bloem is donkerblauw en wordt tot 2,5 cm lang. De bovenlip is sterk gebogen en heeft de vorm van een helm. De meeldraden en stijl steken uit. De bloemen zijn tweeslachtig, maar er zijn planten met enkel vrouwelijke bloemen. De veldsalie bloeit van mei tot juli. De onderste bladeren zijn maximaal 15 cm lang. Ze vormen een bladrozet, dat rimpelig en langwerpig is. De stengelbladeren zijn kleiner; de bovenste ongesteeld." Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Nicolette Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 daslook ziet er niet net zo uit als bieslook hoor. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:AlliumUrsinum-blad-hr.jpgDe bladeren zijn veel breder. In duitsland wordt er veel mee gekookt. Daar heet het Bärlauch. Quote
Nicolette Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 veuvecouderc heb je daslook ook ergens wild groeien. In nederland is het beschermt maar in duitsland vind je het echt overal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Daslook Quote
bettyboop49 Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 volgens mij ook geen salie.....dit blad is gekarteld aan de randen en dat is bij Salie glad. Ja maar er zijn best veel soorten salie, behalve de gewone huis tuin en keuken. Als ik bij deze salie aan salie denk dan denk ik aan de veldsalie. Maar nogmaals ik weet het niet zeker. Hieronder een (van de vele beschrijvingen van veldsalie)"De veldsalie (Salvia pratensis) is een plant uit de lipbloemenfamilie (Labiatae oftewel Lamiaceae). Het is een behaarde, licht aromatische plant die voorkomt op droge, kalkhoudende grond. De plant komt in heel Europa voor, vooral Frankrijk. In Nederland komt de veldsalie zeldzaam voor in riviergebieden. De hoogte is circa 1 m. De bloem is donkerblauw en wordt tot 2,5 cm lang. De bovenlip is sterk gebogen en heeft de vorm van een helm. De meeldraden en stijl steken uit. De bloemen zijn tweeslachtig, maar er zijn planten met enkel vrouwelijke bloemen. De veldsalie bloeit van mei tot juli. De onderste bladeren zijn maximaal 15 cm lang. Ze vormen een bladrozet, dat rimpelig en langwerpig is. De stengelbladeren zijn kleiner; de bovenste ongesteeld." Heb het even opgezocht maar het is inderdaad veldsalie hoor denk ik....... wat een mooie bloemen komen er in!!!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
veuvecouderc Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 (aangepast) Verwijderd 19 juni 2012 aangepast door Gast Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
bettyboop49 Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel water geven denk ik ..........ik hoop dat je hem kan redden!!!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
veuvecouderc Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 (aangepast) Verwijderd 19 juni 2012 aangepast door Gast Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
veuvecouderc Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 (aangepast) Verwijderd 19 juni 2012 aangepast door Gast Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
jos Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Mooie foto's Leslie.Ik heb zo'n idee dat je altijd met je fototoestel onderweg bent is 't niet ? Quote
bettyboop49 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Echt hele mooie foto's !! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
veuvecouderc Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Mooie foto's Leslie.Ik heb zo'n idee dat je altijd met je fototoestel onderweg bent is 't niet ? Inderdaad en als ik 'em dan toch een keer vergeet dan kom ik natuurlijk de meest waanzinnige insecten tegen, of hele rare mensen, of een das! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
jos Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Een Das, ruig hoor, vrij uniek omdat dat echte nachtdieren zijn.Bij mijn ouderlijk huis in de buurt fourageerde een familie en in de bossen in de buurt kende ik wel een aantal burchten vroeger.Maar echt gezien heb ik er in al die jaren maar een paar(levend). Quote
jos Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Trouwens, Leslie vanmiddag was mijn zwager (de hovenier) uit Den Bosch hier maar hij kon me ook niet helpen aan de naam van dat kleine gele spul in de border. Hij dacht aan een soort Geum (nagelkruid) maar dat is het beslist niet volgens de foto's die ik heb gegoogeld.Ik zal bij gelegenheid eens een duidelijke foto proberen te maken, misschien herkent iemand het dan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.