Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo allemaal


Maaike K

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Maaike Koopman en ben 24 en ik wil voor het eerst een moestuintje beginnen. Daarom zou ik het erg op prijs stellen dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen. Ik heb inmiddels al een tijdje een klein kastje waar ik nu groene bonen in heb en spinazie. Bij mijn vorige woning had ik gewoon in de voortuin tussen de planten wat kruiden staan.

Nu woon in niet groter maar heb wel een grotere tuin. Dus zou ik graag een moestuintje willen.

Alle tips zijn daarom ook welkom. Bijvoorbeeld hoe leg in zo'n tuintje aan en waar moet ik op letten. Wat kan ik nu nog planten?? Ik hoor graag van jullie allen.

Groetjes Maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Maaike, je hebt gelijk een aantal vragen die al vaker zijn gesteld. Als je met de zoekfunctie rechts boven zoekt op je vragen kan je vast enkele antwoorden vinden. Het gaat echter steeds lastiger worden om nog te zaaien waarbij je ook dit seizoen groenten als resultaat krijgt. Maar als je in een koudebak of kas of tunnel zou zaaien(of binnen zaaien en na opkomst uitplanten kan je best nog pluksla(b.v. eikenbladsla) en andijvie zaaien.(je hebt een kasje dus kan je sla b.v. tot november eten.) En b.v. knoflook plant je in oktober dus wat dat betreft kan je volgende maand daar mee beginnen. Kom je er niet uit stel dan je vraag rustig in een van deze forum onderdelen : moestuin-f9.html

En een mooie oogst.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Maaike, welkom!

 

of je nu nog met succes gaat zaaien of poten..... hmmm... alleen het echte (over)winterspul denk ik (knoflook, misschien nog prei of bepaalde koolsoorten) en inderdaad pluksla etc. wat hierboven al gezegd werd. Maar wat je nu wel heel goed kunt doen is de voorbereiding: wat ga je waar neerzetten? Hoe ga je je tuin indelen? Welke planten moeten een voorbemeste grond hebben? Misschien kun je nog groenbemester zaaien?

Hou rekening met wisselteelt, want je kunt bijvoorbeeld niet eindeloos aardappels op hetzelfde stukje grond zetten. En vast op zoek gaan naar wat je volgend jaar in je kasje wilt zetten. De voorpret is al het halve werk in mijn ogen!

In ieder geval veel (lees)plezier hier op het forum. Hoe meer je leest hoe meer je wilt uitproberen. superverslavend

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom...

 

Ik weet niet of je fruit neem, daar kan je nu dus op zoek naar gaan en planten, die zullen nu ook nog in de aanbieding zijn.

 

Probeer dan zuilfruit (ballerina) aan te schaffen die nemen het minste ruimte in beslag. Voor bessen kan je de gewonen struikjes nemen of op stam... veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...