Geplaatst: 6 september 201312 j Dit najaar ga ik een nieuwe laptop aanschaffen. Omdat we met pensioen zijn is de computer niet meer voor het bedrijf..( en de btw dus niet meer aftrekbaar). Ik wil veel foto`s en filmpjes kunnen opslaan en bewerken.Een simpel spelletje erop doen, Mooie weergave van Google Earth en snel bestanden kunnen versturen. Verder heb ik niet zoveel eisen, misschien de prijs..goedkoop zou leuk zijn. Wat voor een laptop gebruiken jullie, en heeft er iemand tips?( Leuke aanbiedingen bijvoorbeeld?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 september 201312 j Veel foto's opslaan is tegenwoordig eigenlijk niet meer van belang. Je gebruikt voor héél veel een externe harde schijf of een extra programmaatje in de cloud, dropbox ofzo.Spelletjes kunnen ze allemaal. De grafische weergave is bij elke laptop van heel behoorlijke kwaliteit. Het kán altijd weer beter, maar dan ook duurder.Zoiets als google earth is ook op elke laptop mooi tegenwoordig. Nog beter kan. Goeie resolutie nemen, maar dat is eigenlijk tegenwoordig ook geen kostenpost meer. Het is allemaal prachtig voor gewoon gebruik. Veel bestanden versturen is ook allemaal standaard, maar heeft veel meer met je verbinding te maken hoe snel dat gaat bij jou in Fr. Hangt niet zo zeer af van je laptop. Bestanden kan je tegewoordig ook in the cloud zetten en beschikbaar maken voor anderen op afstand met ieder de toegang die jij toestaat of niet. Ik ga er even van uit dat je weet wat het begrip "in the cloud" inhoudt. Dell is sterk vind ik, acer ook wel. De merken van naam zijn allemaal wel goed tegenwoordig.Ik ben een mac-fan. Maar heb ook pc.
Geplaatst: 7 september 201312 j Elke gemiddelde laptop voldoet wel aan jouw eisen denk ik. Maar wat misschien ook nog belangrijke keuzes kunnen zijn die mij nu te binnen schieten: - Hoelang moet je accu mee kunnen? Is bijvoorbeeld 4 uur al lang genoeg, of lijkt 10 uur je fijner? - Maakt het je uit hoe zwaar je laptop is? Je hebt de bijvoorbeeld dit soort laptops, maar ook super dunne laptops. Als je bijvoorbeeld veel reist, dan kan een betere accu erg fijn zijn. Maar ook kan een lichte dan best fijn zijn, heb je toch minder mee te slepen. Maar als je bijvoorbeeld veel een laptop op je schoot zou gebruiken, misschien is de focus op een lichtere laptop leggen dan ook interresant. (Ok, kost allemaal wel meer geld.. Maar je hoeft ook niet perse een macbook air van €1200,-, een Acer aspire van €600,- is ookal best dun. Die Acer Aspire is bijvoorbeeld 2,4 KG terwijl deze van HP 3,46 KG is. Toch een kilo extra die je de hele tijd meesleept. Deze van Asus is nog dunner, 2 KG. En die laatste, dat is een laptop met ook nog een touchscreen, dat is dus ook nog een mogelijkheid. Er zijn dus veel eigenschappen die je kan laten meewegen in je besluit: webcam, microfoon, aantal USB poorten, touchscreen, gewicht, accu etc. Net wat jij belangrijk vind en wat je er voor over hebt > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 7 september 201312 j Appelvrouw, het is ook een beetje van belang of je je laptop op een vast plekje in huis zet of dat je er mee door de tuin/terras mee wil slepen. Wij wonen in een omgeving met heel veel leemstof en gebruiken de laptop buiten. Ik ben jarenlang hoofd-autoatisering geweest voor een organisatie die veel in Afrika werkte, veel stof en zooi en schokken in auto en bus bijvoorbeeld. Ik kocht voor hen altijd Toshiba, die heb ik zelf ook nu. Vooral de zakelijke modellen kunnen wel tegen een stootje.
Geplaatst: 7 september 201312 j Gebruik voor foto's en filmpjes een losse harde schijf cras je laptop zijn die in ieder geval veilig, en gewoon via usb aan te sluiten op je laptop.Dit scheelt ruimte
Geplaatst: 8 september 201312 j ik vind de kwaliteit van het scherm heel belangrijk, veel licht en goed scherp, daarom koop ik altijd een japanner (rijmt op tony)
Geplaatst: 8 september 201312 j Was een tijdje terug de schermresolutie van de gemiddelde laptop 800 x 600. Nu is dat 1366 x 768. Meer is ook al veelvuldig te koop. Ook wel zonder érg hoge bedragenDe standaard verschuift nog steeds naar steeds scherper en scherper.Hoeveelheid licht is vanzelf bij elke gemiddelde laptop naar je eigen wens aan te passen, daar komt het niet echt op aan Accu is wel van belang ja. Handig daar is dat als je een laptop op het oog hebt, dat je op consumenten-sites es gaat zoeken naar gebruikerservaringen met de accu van specifiek jouw laptop die je mogelijk wenst. Maar ook daar moet je vooral jezelf kennen. Wat doe je met je laptop ? Staat ie veelal in de keuken op de grote tafel op vaste stroom, of loop je er mee rond, verplaats je jezelf van stopcontact naar stopcontact of ga je in de schaduw in de tuin zitten ? ( heb je daar nog bereik dan ? ) Waar je nooit wat over hoort, maar wat ik zelf erg van belang vind, is de 'touch" die de laptop heeft. Wat voor aanslag heeft de toets. Welk geluid maakt dat. Hoe "voelt" de laptop.En daarbij komt. Ik vind sommige laptops onnodig lelijk. Soms spuuglelijk. Ik wil gewoon niet tegen zoiets ondoordachts aan kijken de hele tijd. De arrogantie van de producent straalt er van af en toont het dedain ten opzichte van de gebruiker. Ik moet zo'n ding niet.Allemaal persoonlijk. De meeste laptops zijn gewoon goed genoeg. Als je maar niet het allergoedkoopste wil hebben.
Geplaatst: 8 september 201312 j Wij hebben een vaste computer en een asus.We hebben geen kabel maar draadloos internet van kpn de grote computer (traag)maar de asus gaat snel en deze kan je overal even meenemen buiten boven enz.En handzaam klein ding maar groot genoeg voor alles. We hebben ook smartfoon ook handig als je weg bent,maar thuis vind ik het te klein. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 8 september 201312 j Ik wou er eerder nooit aan geloven aan het merk Apple. Veels te duur en het kan net zoveel als de rest.... totdat ik voor 5 jr terug een laptop van apple kocht. Mijn moeder kocht een nieuwe acer op dat moment. Mijn laptop heeft veel doorstaan, een fles cola erover heen maar hij doet het nog steeds. Wordt heel veel buiten gebruikt en moet heel veel foto's bewerken en archiveren ( met een externe schijf als back up trouwens). Nooit geen software update problemen en altijd klaar voor gebruik. Ik ben in middels wel apple van en als hier een gewone pc in huis moet komen zal deze ook van Apple worden. Je betaalt er wel voor dat is een feit maar je hebt er ook geen omkijken meer naar. updates gaan mooi vanzelf, handig in gebruik en makkelijk ook en vrijwel geen spam of onzin dingen meer. De acer van mijn moeder is vergane glorie, om de haverklap foutmeldingen, vastlopers en zo traagggggg......... Ondanks het leeg halen van cookies, caches en updates... groetjes Sandra
Geplaatst: 8 september 201312 j Auteur Dank jullie voor alle antwoorden tot nu toe! Er zijn verschillende dingen waar ik inderdaad niet aan gedacht heb..ik sleep hem wel een mee op lange treinreizen bv..mijn dell inspiron die ik nu heb is best zwaar.Accu is ook een goede, maar 4 uur accu vind ik al heel wat. Touchscreen, ik wist niet dat dat bestond voor een laptop..nooit aan gedacht .Ik viel wel meteen voor het filmpje van de Acer Aspire. Mijn laptop voor deze was een Acer aspire..kijk ik soms nog wel eens oude dvd`s op die het niet meer op deze nieuwe willen doen..die was best heel lang meegegaan trouwens.Apple zal het niet worden, gewoon te duur, dat kan ik nooit verkopen aan Lie. Gebruikerservaringen opzoeken vind ik ook een goed tip, ga ik zeker doen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 201312 j Mijn vader zit in die "business" en waar Acer vroeger behoorlijk goed was is de kwaliteit van die laptops steeds verder terug gelopen volgens hem. Onder het motto we staan op de kaart nu kan alles goedkoper en slechter. Geen idee in hoeverre het waar is maar weerhoudt mij er wel van.Ik gebruik al jaren op advies van mijn pa laptops van HP/Compaq, die zijn er ook in allerlei verschillende prijsklassen
Geplaatst: 9 september 201312 j Dat is mijn ervaring ook, zeker! In 2005 een perfect klein Acer laptopje 'gekregen' bij een telefoon abonnement. Maar de Acer laptops die hierna kwamen, alleen maar ellende mee gehad. Ik zit nu twee jaar hoog en droog aan een Macbook. Màn dat is pas een laptop!!! Daar kan ik echt lyrisch van worden.Er is een tijd voor en na Mac.. Echt!
Geplaatst: 9 september 201312 j Auteur OK dank jullie wel. Mijn 1e Acer was dus ook best heel goed..daarom dacht ik...Goed dat jullie het lieten weten.Maar Eelzuhtjuh, hoeveel laptops van HP heb jij sindsdien versleten? ( je zegt Ik gebruik al jaren op advies van mijn pa laptops van HP/Compaq)dat klinkt alsof ze ook niet lang meegaan We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 201312 j PS: (..) Maar de Acer laptops die hierna kwamen, alleen maar ellende mee gehad(..) Ik bedoel, zelf heb ik niet zoveel Acer laptops gehad hoor - maar wel de mensen in mijn dichte omgeving, die klaagde steen en been. Ik ben na dat top Acertje overgestapt op een toen 7 jaar oude macbook (gekregen van een vriendin) daar ook twee jaar prima mee gewerkt. En toen daarna dus deze macbook, waar ik het over had. Het kost een paar honderd euro meer, maar is het geld dubbel en dwars waard! Wat een verademing! Totaal geen gezeur of moeilijk gedoe meer. En nu stop ik, want ik wil zèker geen Macverkoper zijn! Liever mijn handen in de grond Ik wou het alleen maar gezegd hebben..
Geplaatst: 9 september 201312 j Ik ben ondertussen aan mijn 3de HP laptop bezig hahaha, maar ik heb ze alle 3 nog hoor en ze doen het nog Maar ja deze die ik nu gebruik is weer nieuwer en sneller etc etc. Ik gebruik vaak photoshop en dat vraag best wel wat van je lappie
Geplaatst: 9 september 201312 j Auteur Je bent er dus wel content mee, met je HP.Een mac zou ik best graag kopen, heb er echter echt het geld niet voor over...en Lie wordt er al helemaal gek van dat je iedere 5 jaar een nw computer moet..onbegrijpelijk voor hem..hij doet al 20 jaar met zijn zaagmachine..en met zijn Festo`s... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 201312 j @Appelvrouw, voor Lie. Kan je Lie niet overtuigen dat e.e.a. best wel kan ? eens per 5 jaar nieuwe pc/laptop of heeft hij zijn eerste auto ook nog in gebruik ? En wat Bit aangeeft " de cloud " als opslag ? Nee, niet voor mij, liever een externe oplsag(dan nog maar wat centen weg). Wat ik zelf nog mis in de TIP'S : let op de garantie voor namelijk de soort garantie(b.v. carry-in e.d.) zodat je je niet gek betaald aan verzendkosten bij ongemak. En staar je ook niet blind op "de merken" dat zegt tegenwoordig ook niet heel veel meer. Aldi verkoop ook wel eens Medion( dacht een frans merk) en die pc's en laptops zijn goed tot zeer goed en de prijs is nog beter. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 9 september 201312 j Auteur Onze privé auto is uit 1996 de bedrijfsbus uit 2001 Stan..deze argumenten tellen voor hem niet. gelukkig heb ik wel veel mensen om mij heen die hem vertellen dat je na 5 jaar je computer beter kunt vervangen...hij hoort mij ook zuchten als de laptop zichzelf steeds weer afsluit en opnieuw opstart of ander ongemak. Het liefst zou hij willen dat ik dan 2e hands koop..deze man gooit van nature niet graag iets weg en vind 2e hands een goed alternatief(en gelijk heeft hij)..Ik zou ook best wel een 2e hands laptop willen kopen, als ik wat zekerheid had, ik zit er namelijk regelmatig mee in het buitenland.Aldi zal ik ook eens kijken, alleen hier zal ik geen laptop kopen..krijg ik een azerty... niks voor mij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 201312 j @appelvrouw, er is ook niets mis met blijven gebruiken maar, dat gaat jammer genoeg niet op bij computers. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 10 september 201312 j Vaak wil een herinstallatie van het besturingssysteem nog wel eens een pc/laptop een tweede leven geven. Overigens is Lenovo ook een goed merk naast Toshiba, Dell(bedrijfsmodellen) en Apple.
Geplaatst: 10 september 201312 j Auteur Dank voor je reaktie ( allen dank die tot nu toe hebben gereageerd ) De computer die ik nu heb is ook een Dell. Vorig jaar heb ik hem naar een bedrijfje gebracht om hem weer : "Op te leuken"..ik vond niet dat het erg geholpen heeft. Dus ik voel er ook niet veel voor om weer 100 euro uit te geven, voor weinig resultaat. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 september 201312 j Accu is ook een goede, maar 4 uur accu vind ik al heel wat. Waar ik nog aandacht: Accu's worden na verloop van tijd altijd slechter. Stel je koopt er een van 4 uur, wie weet kan hij na 1 jaar nog maar 3 uur mee. Hangt ook van het gebruik van je accu af. Als je 3 uur alsnog lang genoeg vind, dan zal het geen probleem zijn dat een accu achteruit gaat. Maar word 3 uur te kort? Misschien is het dan een idee om op die achteruitgang in te spelen, door voor een iets grotere accu te gaan. Maar ok, je kan als het te slecht word ook altijd weer een nieuwe accu kopen. Maar net wat jij wilt Lijkt me ook dat de accu niet de allerbelangrijkste voorwaarde is.Een te korte accu lijkt mij alleen echt storend als je hem vaak en lang op plaatsen gebruikt waar opladen niet mogelijk is. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 14 september 201312 j Mijn eerste reactie: koop geen Acer, je mag blij zijn als ze het een jaar redden. Maar dat had iemand al gezegd he?Ik heb zeven jaar geleden een toshiba gekocht en die doet het nog steeds, dus daar heb ik persoonlijk in elk geval goede ervaringen mee.
Geplaatst: 14 september 201312 j Auteur Acer gaat het dus niet worden !Heeft er iemand ervaring met een touchscreen laptop? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 september 201312 j Persoonlijk denk ik dat een touchscreen laptop geen meerwaarde heeft, (ja prijs en vieze vette vingers op je scherm). Als het alleen voor forums lezen is zou dan een Tablet beter zijn?Zelf nu mijn 2e Toshiba laptop (eerste is van 2008 en werkt op accu na nog prima) en heb er niks over te klagen. Wel ben ik van mening, wat je ook koopt welk merk het ook is, je moet een beetje geluk hebben. De laptop in de ene doos kan 4 jaar meegaan, en dezelfde laptop uit de doos eronder maar 2 jaar. (Ene mens leeft ook langer dan de ander)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.