Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nieuwe Laptop.

Featured Replies

Geplaatst:

Touchscreen laptop ?

Kan je niet aan een tablet ? Ik zelf vind dat een werelds ding hoor.

En de enigszins beperkte functionaliteit ( daar staan andere vóórdelen tegenover ( oa. zéér mobiel ! )) valt op te heffen met bij te kopen toetsenbord ofzo.

Geplaatst:

Voordelen van een touchscreen op een laptop weet ik ook niet zo 1 2 3 te bedenken. Je kan eventueel dingen tekenen met je vingers.. Maar verder? Misschien is het handig voor gewoon het aanklikken van dingen, maar dat weet ik niet. Lijkt mij niet handig, ofja, het lijkt me in ieder geval niet veel extra geld waard.

En over de tablet; Een toetsenbord hoeft niet te ontbreken, je hebt tablet met toetsenborden (zoals de Asus Transformer serie)

Maar ik zelf zou ik nooit 100% over kunnen gaan op een tablet, ookal kan ik op school en in bed niet meer zonder (wellicht ook omdat ik geen mobieltje heb). Heb het idee dat een computer nog altijd praktischer/sneller werkt. Mijn ervaring is bijv. ook dat foto's uploaden op het moestuinforum vanaf een computer/laptop veel makkelijker is dan vanaf een (android) tablet. Maar ok, je hebt ook voordelen: Mobiel, Goede accu, Makkelijk op de bank, in bed en op reis... etc.

Geplaatst:
  • Auteur

nee, geen tablet..zo mobiel hoef ik niet te wezen...

Wat denken jullie hiervan? ( lekker licht,2.1 kg prijs 419) wel maar 3 usb poorten..

Kijken jullie even mee?

2nd generation Intel Core™ i3-2348M Processor.

Snelle 1 gigabit Netwerkpoort.

Technologie : lithium-ion maximum life : tot 4h00min (Mobile Mark™ 2012).

1 × geïntegreerde 1.0MP HD Web Camera (1,280 x 800) met ingebouwde microfoon.

TOSHIBA Satellite Pro

C850-1M7

Processor: Intel Core i3-2348M.

Processor details: 2.3 GHz ,3MB cache.

Chipset Mobile Intel® 7 Series Express Chipset .

Display: 39,6 cm(15,6") 1366x768 LED - non-glare.

Display ratio: 16:9

Graphics: Intel HD Graphics 3000

Graphics memory: shared

Memory: 4GB , (1 x 4GB) , (max.8GB) , 2 sockets

Memory speed: DDR3 RAM 1333MHz

Harddisk / Turbo Memory: 500GB HDD SATA 5400 rpm

Media Drive: DVD-SuperMulti

Card-reader: Multicard Reader

LAN: Gigabit LAN

Wireless LAN: Atheros 802.11agn

Bluetooth: Bluetooth V4.0

Audio: SRS Premium Sound HD

Speakers: Stereo Speakers

Microphone: Microphone

Webcam: Webcam-HD

Battery: Li-Ion 6-Cell (4400 mAh)

Autonomy: up to 5:30 hours

USB: 2 xUSB 2.0 1 xUSB 3.0

VGA: 1 x VGA

HDMI:1 x HDMI

mic- / head-phone port: 1 x Headphone Port / 1 x Microphone Port

Muis: Touchpad

Toetsenbord: Numeric Keypad

Grootte: W x D x H(front)/H(back)380 x 242 x 28,2/33,35

Gewicht: starting at 2.10 kg

Garantie: 2 year Pickup & Return

Systeem: Microsoft Windows 8

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ga je hem veel meenemen? anders lijkt 15,6 inch me wel wat klein? Of lees ik het verkeerd? Ik vind een groot scherm wel fijner werken.

Geplaatst:

De specs zijn gewoon goed. Standaard voor die prijs. Je zegt in het begin : máár 3 USB poorten ? wou je er veel meer ? ( je hebt er trouwens maar 2 van usb 2 ) Maar meer heb je er ook niet echt nodig he ? Werk je echt fijn met die touchpad ? Ik neem hoe dan ook toch meestal liever een echte muis. Ook kwestie van gewenning hoor en pers. voorkeur.

Je camera hoef je niet op usb te doen want je hebt een cardreader. Je externe harddisk misschien standaard er aan vast ? Maar wat nog meer dan ? usb poorten genoeg dus.

Het gaat vooral heel algemeen om de prijsklasse. Voor 419 ( aanbieding ? ) zal het de klasse zijn van 450-500. De volgende klasse zit op 600. dan 900 en dan 1200 ev.

Je zit gewoon in de goedkopere prijsklasse. En dan krijg je wat je krijgt. Alle waar voor zijn geld. Kwaliteit van de laptop heeft daar niet veel mee van doen. Niet écht meer ( tenzij je apple overweegt ).

Die "bouw"- kwaliteit zit heus wel goed. Gaat het gewoon gewoon, kan je weer 5 jaar vooruit.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb nu op de usb:

de -draadloze-muis

de printer

de camera ( vergeet altijd de cardreader)

de externe schijf ( kan ook op usb 3)

Ja ik begrijp je argumenten..kan niet meer verwachten, is waarschijnlijk ook prima voor mij. Behalve het scherm dan..toch graag iets groter.

Geplaatst:

Opzich is de muis de enige die er permanent in zit, de rest kun je er gewoon inpluggen als je ze gebruikt toch? En waarschijnlijk zijn dat dingen die je na elkaar gebruikt, en nooit tegelijk. Dus moet wel lukken!

Geplaatst:
  • Auteur

Dat klopt natuurlijk..3 is dan genoeg.

Geplaatst:
  • Auteur

probleem opgelost

Geplaatst:

en je koop natuurlijk ook gelijk een andere camera, die draadloos alles naar je harde schijf verstuurd ( geen usb poort nodig )

ooow .nee. Je neemt een NAS , dat vervangt gelijk je externe harde schijf. Draadloos wordt alles 6x per dag nagezocht of er wat aan te back-uppen valt

oooooow nee. Die heb je niet nodig. Want al je back ups gaan natuurlijk vanzelf gewoon the cloud in. ..... all problems solved

Geplaatst:
  • Auteur

Ophouden Bit !! IK snap er toch al niet zoveel van...

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Vanmiddag wat winkels bezocht en ook bekeken op klantvriendelijkheid.Sommige winkels willen echt niet verkopen volgens mij

In Hilversum is een computerwinkel ( De Computerwinkel) die heel goed bekend staat.

Zij raden mij deze http://www.its-amazing.nl/nl/65261/asus-x550cc-notebook?gclid=CL_i06bK5LkCFUZZ3godwiMAHg laptop aan.

Wie wil er even een blik op werpen?

Ik heb gevraagd:

een lichte computer..niet zwaarder dan 2,5

goed voor films en dergelijke af te spelen,

snel internet

hoeft geen groot scherm( heb nu ook 15.6)

niet duurder dan 600 euro...

Geplaatst:

Ja, raar he van die slechte service... heb daar bij de MMarkt ook vaak last van... en dan huppel ik direct naar de overkant (Computerland) en koop mn spullen daar. Eventueel zelfs met korting tot de MM prijs...

Voor zover ik het kan zien ziet het er erg goed uit...

(ook goedgekeurd door Henk mn computerbouwer, net ff gemaild).

Maf is alleen dat als ik dit type bij de Computerwinkel in typ dat hij deze laptop dan niet tevoorschijn tovert...

Dan krijg ik deze...

http://www.decomputerwinkel.nl/asus-x550ca-xx154h-pent-4gb-750gb-15-6-win8-?filter_name=ASUS%20X550CC

en die is zo'n 50 euro goedkoper, even zwaar, beeldscherm even groot, meer geheugen op harde schijf...

Zoek de verschillen... Kan er zo snel niet veel vinden...

Wil je niet verder in de war brengen hoor...

(zie het trouwens al... jouw link is van IT'sAmazing... mijne van de Computerwinkel... )

Begrijp ik het goed dat deze winkel dus ook een écht filiaal heeft? Mét service voor de klant zeg maar... Dat je als er iets met de laptop is hem er gewoon heen kan brengen ipv dat je hem moet opsturen naar godknowswhere...?

Succes en alvast gefeliciteerd met de aankoop!

Geplaatst:
  • Auteur

Mooi!( Dank aan Henk)

Ik kan niet zien dat degene die jij opgegoogled hebt meer geheugen heeft trouwens.Waar zie je dat? Het verschil zit me volgens mij in de processor( niet dat ik daar verstand van heb )

Ja dit is een echt toffe winkel, met echte mensen die je graag willen helpen staat dus ook blijkbaar goed bekend in Hillywood...

Geplaatst:

Bij het kopje "opslagmedia" staat bij de één (computerwinkel):

Opslagcapaciteit harde schijf 750 GB

Bij de ander (its amazing):

Hard drive capacity 500 GB

Waar ik wél verschil zie is bij de Videokaart.

Bij de (its amazing) is dat een Nvidia:

On-board graphics adapter model NVIDIA GeForce GT 720m

Bij de (computerwinkel) is het een Intel:

On-board graphics adapter model Intel HD Graphics

Maar omdat jij toch niet vet gaat gamen maakt dat waarschijnlijk niet zoveel uit... misschien een kenner in de buurt die hier meer van weet? Zit hier dan het prijsverschil?, Nvidia staat goed bekend.

En ze hebben een verschillende processor zoals jij al opmerkte:

(its amazing):

Processor family Intel Core i3

(computerwinkel):

Processorfamilie Intel Pentium

Voor dát kleine prijsverschil zou ik voor "de toffe winkel" met de goede service kiezen. Dan kan je voor eventueel onderhoud of problemen bij ze terecht.

...... tijdje later.....

Ik heb hier nog een vergelijkingsreview gevonden van de ASUS-types:

http://nl.hardware.info/vergelijkingstabel/producten/194764-194769-194793

En na ook dat enigszins (tot waar mijn begrip gaat...) te hebben doorgenomen vindt ik dat je een goede keuze maakt met "de jouwe".

Geplaatst:
  • Auteur

Thanx

Morgenochtend maar eens kijken of ze me wat tegemoet willen komen met een nw muis oid

Geplaatst:

Een muis kost maar een tientje he?

Een goede winkel is fijn, maar die zullen hem binnen de garantieperiode ook moeten opsturen naar de fabrikant, dus qua wachttijd ga je er dan niet op voor uit, zeker niet ten opzichte van een nette fabrikant die pick up and return doet voor je, dan hoef je niet naar de winkel als hij stuk is.

Het kan ook behoorlijk schelen in de prijs om hem online te kopen.

Geplaatst:

ik heb een dell laptop

altijd gehad bevalt goed

zoveel keusin laptops je ziet door de bomen het bos niet meer

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.