zonnetje Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Kreeg gisteren van mijn buurman naar zijn zeggen een courgette maar ik heb er nog nooit zo,n courgette gezien .Wat denken jullie is dit een courgette ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Lijkt op een vreemd soort Patisson... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Kunnen die zo groot worden .? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Groot wel... maar deze is ook wel erg hoog... Misschien een vreemde kruising? Ik ben benieuwd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Ja weet ik , hij zegt dat hij van mij deze witte courgette plant samen met een gele courgetteplant heeft gehad .Maar ik heb geen andere die hier op lijkt .Hij is ongeveer 14 centimeter hoog schat ik . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 misschien dat de binnenkant ons meer kan zeggen? Of ziet vruchtvlees er hetzelfde uit bij pompoen en courgette-achtigen? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 10, 2013 Author Share Posted September 10, 2013 Wel heb ik mijn boekje gekeken waar ik alles wat ik binnen in huis voorzaai en ja het is een plant van mijn er staat 3 witte courgetteplanten en die heb ik alle 3 weggeven en de andere 2 planten geven dezelfde vruchten .Heb de andere 2 mensen die de witte courgette hebben gisteren gesproken .Heb geen Pattison voorgezaaid hier in huis ,dus snap nu ook niet hoe dit kan . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Mijn witte courgette is rond. Ik heb wel een gele peervormige courgette, maar die is weer meer ovaal dan deze. Deze vorm heb ik nog niet gezien, leuk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Lijkt op een vreemd soort Patisson... Is het niet gewoon een wat té ver doorgegroeide witte Pattison ? Zelf heb ik gele en pluk in ze veel vroeger dan deze, maar er zijn ook helemaal witte en groen-witte. De witte zijn vaak wat minder gelobt, de groenwitte het sterkst gelobt en de gele er tussenin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 10, 2013 Author Share Posted September 10, 2013 Hmmm zou alleen kunnen als er verkeerd zaad in het zakje heeft gezeten en hij smaakt als Courgette .Heb ook geen Pattison gezaaid . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Maar is het verschil tussen pattison, pompoen en courgette ook niet zo zeer altijd duidelijk? Het ligt er maar net aan of je ze jong plukt (courgette/pattison) of oud en hard laat worden (pompoen), verder is de plant hetzelfde toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja1970 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Ziet er uit als een Amerikaanse summer squash genaamd pattypan squash, een variant op de courgette. http://www.foodsubs.com/Squashsum.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts