mieke s Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 kan men kervel ook binnen kweken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 @Mieke s, kervel binnen kweken is erg lastig en gaat vaak maar een paar weken goed en dan gaat de plant net voor je echt kan oogsten kwijnen. Als je wel een poging gaat doen zet je plant dan op een plek waar deze meer dan 4 uur zon per dag krijgt. En liever niet boven verwarming/kachel i.v.m. snel uitdrogen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
lorre Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 het kan, heb ik zelf ook nog gedaan, maar is het de moeite waard om de tijd in de steken, alle dagen water geven en elke dag de bloempot draaien zodat alles wat recht groeit. Voor die ene keer soep. Quote Ist vandage ni tis vo morge Link to comment Share on other sites More sharing options...
mieke s Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 ik eb het nu in mijn bak staan buiten maar het lukt daar toch ook niet al te best precies Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Laat maar lekker buiten staan en zich zelf uitzaaien. Na verloop gaat hij als een speer. Beetje de grond tussendoor verbeteren helpt wel. Dan zaait hij altijd op precies het juiste moment en heb regelmatig kervel. Ik heb nu 0,25 m2 staan. Binnenkort kervelsoep. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mieke s Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 kweet niet wat jullie ervan vinden heb in gans dat vak gezaaid en heb maar enkel dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mieke s Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 nieman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 nogal een beetje te laat in het seizoen gezaaid misschien ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mieke s Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 gezaaid in aug stond op het pakje dat het nog mocht ook in mijn boek en in de moestuin van wim vertelde ze dat kervel nog perfect kan omdat die niet zoveel tijd vandoen hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Kervel, is dat geen plant die groeit als de dagen lengen? In de lente dus?Uiteraard kan men met bijbelichting veel planten bedriegen en ze toch kweken wanneer men wil maar is dit wel verantwoord voor een beetje kervel? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mieke s Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 het bewijs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts