Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Gefeliciteerd en veel lees plezier!

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
Ik ben op zoek naar dat boek (leven van het land), maar kan hem nergens in het Nederlands vinden (voor een schappelijke prijs, bij Bol.com zijn ze DUUR). Ik heb wel de Engelse versie gedownload..

Heb je dit boek inmiddels al, Jorieke?

Geplaatst:

Nee, maar ik moet ook zeggen dat ik niet meer echt gezocht heb. Staat op een laag pitje, met de drukte in tuin en op het land

Van de winter weer, als we een pot soep aanbreken en de haard aan hebben.

Geplaatst:

ruilen?

Geplaatst:

Terug van weekendje Ardennen. In Redu was het jaarlijkse boekenfestival. Heel dat dorpje verkoopt boeken, oude en nieuwe, in hun winkeltjes en/of kraampjes. "Premier Village du Livre sur le continent depuis 1984. 24 librairies et artisans, 8 restaurants, grand choix de livres et de BD d'occasion et de collection. Stages. Expositions.

Evénements récurrents :

- Fête du Livre : week-end de Pâques.

- Week-End des Métiers du Livre : dimanche et lundi de Pentecôte.

- Nuit du Livre : premier samedi d'août."

In het eerste stalletje dat ik tegenkwam, was het eerste boek dat ik bekeek, direct raak : "Les meilleurs confitures & conserves" van Oded Schwartz. Uiteraard in het frans, maar het leek me een prachtig boek, voor maar 10 euro.

Thuisgekomen, direct gegoogeld en zag dat het boek ook in het engels èn nederlands bestond. Maar de nederlandse uitgave blijkt zeer raar te vinden zijn (titel : In pot en fles).

Alles wat met inmaken te maken heeft staat erin, groenten, fruit, vlees enz. Duidelijk omschreven en prachtige foto's.

een aanrader voor wie het zou tegenkomen !

Geplaatst:
het eerste boek dat ik bekeek, direct raak : "Les meilleurs confitures & conserves" van Oded Schwartz. Uiteraard in het frans, maar het leek me een prachtig boek, voor maar 10 euro. Thuisgekomen, direct gegoogeld en zag dat het boek ook in het engels èn nederlands bestond. Maar de nederlandse uitgave blijkt zeer raar te vinden zijn (titel : In pot en fles).

Alles wat met inmaken te maken heeft staat erin, groenten, fruit, vlees enz. Duidelijk omschreven en prachtige foto's.

een aanrader voor wie het zou tegenkomen !

Gevonden en gekocht op MP , er stonden 2 "Pot en fles" inmaakboeken op van verschillende schrijvers. Ben benieuwd thx voor de tip Ludo

Geplaatst:

Helena, ik denk niet dat je de juiste gevonden hebt. Ik vind daar ook "Oogst in potten zichtbaar lekker - De kunst van het conserveren in pot en fles" van Elisabeth Lambert Ortiz. Maar zo te zien lijkt het me wel de moeite waard !

Deze was het die ik bedoelde :

913_29ae2acdb39d3f8c804071e062d2f2dd.jpg913_43d3484e5ac8e1d7372818e911b1da5c.jpg

Geplaatst:

@Ludo, heb er 2 gekocht met dezelfde titel en verschillende schrijvers. 1 ervan had dezelfde omslag, zelfde schrijver als op jouw foto, wel stond erbij dat het een uitgave was van readers digest.... Het wachten is op de post. Zal dan een foto proberen te plaatsen.

Geplaatst:

Dan heb je veel geluk gehad met het vinden ervan Helena. Het is inderdaad een uitgave van Readers Digest. Zodra je het boek hebt, laat het me weten ok ?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi, weet je wat ik vaak doe, ik ga naar een kringloop winkel en ga daar neuzen,er zijn er 2 in de buurt en een heb ik er al gevonden, voor 50 euro cent, een oud boek maar echt leuk, jeanne

Geplaatst:

nou ik heb ook heel wat literatuur!

- groente en fruit encyclopedie

- de moestuin

-smullen uit eigen inmaak

-kruiden

-inmaken en bottelen

-het grote moestuinboek

-de nieuwe moestuin

-de beste inmaakrecepten

-de beste bewaarmethoden van uw tuinoogst

-de natuurlijke moestuin

-het Weck inmaakboek

-dumonts kleine specerijen lexicon

En natuurlijk nog veeeeeel meer op mijn verlanglijstje

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een inmaakboek op het oog.

Inmaken van Maja Krans kent iemand dit boek en is het wat.

Heb je er wat aan

Geplaatst:

Niemand die dus weet of het boek de moeite waard is.

Geplaatst:
Ik heb een inmaakboek op het oog.

Inmaken van Maja Krans kent iemand dit boek en is het wat.

Heb je er wat aan

Ik heb het boek. Tweedehands gekocht voor 3,50.

Het is leuk om te lezen, ze heeft een aparte humor.

Het boek bevat genoeg basis informatie, en ruimte om met die basis recepten te experimenteren.

Voor een beginner zeker aan te raden. Voor een gevorderde weet ik het niet. Heel veel recepten zijn een minimale variatie op een ander recept.

Echter, het blijft niet bij het maken van jam en gelei.

De hoofdstukken bestaan uit: Kennis van jam maken, geleien, konfijten, sappen en siropen, vruchtenkazen, -stropen en -boters, zoetzuur, chutneys, ketchups en andere sauzen, pickles, spiritueus, met zout, zuurkool, drogen, vis en vlees conserveren, eieren, olie etc.

Het boek geeft steeds basisregels, basisrecepten, met variatie er op.

Ik heb er nog niet veel mee gedaan. Hoop wel dat alsnog te gaan doen.

Geplaatst:

Greetje,

Als je wilt kan ik wel een paar kopieën maken over inmaakonderwerpen, zodat je weet of het de moeite waard is of niet. Ik heb net even gegoogled: aangezien het boek uit 1975 komt is het hier en daar tweede hands verkrijgbaar. Nieuw weet ik niet.

Ingebonden en met harde kaft vond ik het die 3,50 meer dan waard. Meer dan twintig euro zou ik er niet voor geven, simpelweg omdat ik dan wel recepten van internet ga plukken (ook soms vermoeiend vanwege het te grote aanbod op internet... ha, ha..).

Met 251 pagina's is het niet de moeite om alles te kopieren... dan zou ik tweedehands snuffelen... dan ben je goedkoper uit dan met de kopieerkosten.

Geplaatst:

Hoi,

Bedankt voorje reactie.

Kan het boekje kopen voor 4,50 incl. verzendkosten.

Morgen is hier een boekenmarkt en ga daar eerst even neuzen, mocht ik niets kunnen vinden dan zou het wel handig zijn een aantal kopietjes.

Laat het je weten of ik geslaagd ben of niet.

Geplaatst:

Morgen ga ik ook weer naar de kringloop winkel. in de hoop er iets te vinden, zal ook even bij de kook boeken kijken mocht marja krans erbij staan, voor een prikkie dan neem ik het mee, voor diegene die het zocht, weet even de naam niet. dus ik hoop geluk te hebben je weet maar nooit Jeanne

Geplaatst:
Hoi,

Bedankt voorje reactie.

Kan het boekje kopen voor 4,50 incl. verzendkosten.

Morgen is hier een boekenmarkt en ga daar eerst even neuzen, mocht ik niets kunnen vinden dan zou het wel handig zijn een aantal kopietjes.

Laat het je weten of ik geslaagd ben of niet.

Mooie prijs toch? Zeker als het inclusief verzendkosten is. Hier kan je je geen buil aan vallen. Deze prijs vind ik het zelf wel waard.

Geplaatst:

Vandaag heeft mijn speurtocht niets opgeleverd, dus ik ga dat boekje dan maar kopen, wat ik op het oog had.

Yasmin dank je voor je reactie, en hier kan ik mij inderdaad geen buil aan vallen.

Geplaatst:

Helaas vandaag geen boeken over de moestuin etc gevonden, hopelijk volgende keer meer succes, Jeanne

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ja ik heb het boekje gekocht, tja ik weet niet wat ik er van moet denken.

Ook nog niet echt tijd gehad om het eens goed te bekijken/lezen.

Geplaatst:

In het mecc in Maastricht is er rond mei elk jaar een boekenmarkt:

Gratis consumentenbeurs met een miljoen nieuwe boeken. De romans en literatuur zijn in het Nederlands en Engels te koop. Verder is er een categorie sprookjes- en jeugdland, een stripmekka, een culinaire afdeling en een wetenschappelijke sectie. Ook vindt u er heel veel boeken over reizen, kunst & geschiedenis, computers, flora en fauna, film en muziek. Een breed assortiment voor een breed publiek. Het Boekenfestijn is ook voor studenten een waar boekenparadijs en een meevaller voor de portemonnee. Tal van wetenschappelijke boeken op vakgebieden zoals Informatica, Geneeskunde en Psychologie worden tegen spotprijzen aangeboden. Ook zijn er handboeken, atlassen, woordenboeken en encyclopedieën te verkrijgen. Neem alvast de boekenlijst voor volgend jaar mee!

Ze hebben ook genoeg tuin boeken en een afdeling tweedehands.

Dus vraag gewoon voor moederdag of je verjaardag of gewoon zo voor de lol een dagje Maastricht rond die tijd en dan lekker 30 kg boeken zeulen de trein in

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.