Ga naar inhoud

Alle vragen mbt geruilde / gekregen zaken op MTFD sept 13

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou het leuk vinden om eens te horen of er al klonen van de MTFD j.l. groei vertonen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

@appelvrouw, leuk te horen.

edit : Als je vragen hebt zie ik ze wel in de paddenstoelen topics maar, voor nu, als je flinke groei hebt kan je de kloon in en wat grotere bak/zak doen met wat houtsnip/karton of voegelvoer om straks duvels te maken of om stro te laten begroeien met de duinvoet. Knip dan het beste het grip zakje stuk om de schimmel met minimale schade uit het zakje te halen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

OK. Dank je. Ik ben nogal druk ( nw laptop, en weer terug in mijn tuintje) maar zal er morgen naar kijken. Vogelvoer kan dat kippenvoer met mais zijn?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@Appelvrouw, als je het steriel maakt kan dat prima. Bij het vogelvoer(granen en zaden is dat het meest slimme i.v.m. concurentie van mogelijke schimmelsporen op de granen e.d.)

Geplaatst:

Ik heb een vraag over een plant die ik kreeg op de MTFD voorjaar 2012. Hoort hier niet thuis, weet ik , maar ik kon de lijst van toen echt niet meer zo vlot vinden.

Ik heb toen een zaailing van een palm gehad van Geedee.

Die plant heeft nu roest. En behoorlijk ook. Vorig najaar al, maar het lijkt echt wel erger te worden.

Geedee ( of een ander, mag ook hoor ), wat te doen. Is deze plant eigenlijk afgeschreven ? Er over heen groeien doet ie dus duidelijk niet.

Verzorging was wel ok denk ik.

DSCN529250681380729283.JPG

Geplaatst:

Heb je die van mij??? Kan er niets van herinneren maar goed....

Geef je m afgekookt water?? (palmen kunnen niet tegen kalk in t gietwater) en anderen willen weer nergens tegen aanstaan met hun bladeren....zijn gevoelige typetjes....worden meteen bruin daarvan....

Zolang er nieuwe blaadjes komen , is ie nog te redden denk ik zo.

Geplaatst:

Ja toch ? Jij had zelf zaailingen van 1 klein blaadje; net uitgekomen zaailingen. Is ook al weer ff terug he ?

Afgekookt water ? Ik kan nog steeds geen koffie op de tuin zetten voor mezelf, dus laat staan dat ik water ga koken voor mn planten . Was ik ook niet echt van plan trouwens: water koken voor een plant . Nee. Hij krijgt water uit de sloot. Als dat de reden is, mag ie dood gaan. Ik hou m deze winter nog een keer over dan. Is het geen roest ? Hij staat prinsheerlijk in z'n eentje vol in de zon van zonsopkomst tot zonsondergang en nooit verdroogd geweest in die hitte. Alleen in de winter hou ik m erg aan de droge kant.

Geplaatst:

Ahaaaaa dan zullen dat Lanzarote dingetjes geweest zijn....hebben hier de winter niet overleefd...andere plantjes wel, maar die jij hebt niet helaas...

Geplaatst:
Ik zou het leuk vinden om eens te horen of er al klonen van de MTFD j.l. groei vertonen.

Alleen de roze oesterzwam is helaas groen gaan schimmelen....de rest vertoont allemaal mooie witte schimmels....alleen de kastanjechampignon is nog wat lui.

In het bakje dat je voor mij had voorbereid, groeit een duinvoetje

(Ik heb daarvan allemaal foto's in mn moestuinseizoen geplaatst.....

klik hier links in t scherm op : bekijk update.....

plus extra foto's van paddenstoelen hier achter in t weitje).

Geplaatst:

Thea heeft de voor haar bedoelde planten vandaag opgehaald en gaf mij nog een stek van Engelwortel en de Roomse Kervel (met enorm stuk wortel eraan). Als het dan nú niet gaat lukken met dat ding... heb nu twee stekken staan...

Geplaatst:

Van het weekend de pluggen ( duinpootjes geloof ik ) in een blok hout geboord. en een paar in zaagsel gelegd. Beide in de koude kas gelegd. Nu maar afwachten dan

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Op de zadentafel lagen ook stokboon Jeka of Jelka oid..wie heeft die meegenomen en kan er meer over vertellen? Ik kan er niets over vinden.

Zo ook peper groene curry...is dat een hete peper?

Ilse had jij doperwt calibri meegenomen? Op t web vind ik daar niets over...

Geplaatst:

Mijn zelfgemaakte rozemarijn zeepjes. Het is nu 30 dagen na de MTFD2013-09.

Na afloop merkte ik dat toen alle 13 stuks afgenomen waren (en daarnaast nog een paar ruil-leveringen). Dat was ook de bedoeling. Tot zover geslaagd.

Nou hoef ik zeker geen pluim op mijn hoed (de platte term hiervoor -iets met een veer- wordt misschien verkeerd begrepen). Wat ik wel graag wil weten:

Geen last van bulten of andere uitslag / was het wat / tips voor bijstelling van het recept?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Dat gaat niet zo snel hoor Henk..ik heb nog een paar flinke stukken in gebruik..moeten eerst op hè.. Je hoort het.

Niemand antwoord op mijn bovenstaande vraag?

Geplaatst:

Na afloop merkte ik dat toen alle 13 stuks afgenomen waren (en daarnaast nog een paar ruil-leveringen). Dat was ook de bedoeling. Tot zover geslaagd.

Nou hoef ik zeker geen pluim op mijn hoed (de platte term hiervoor -iets met een veer- wordt misschien verkeerd begrepen). Wat ik wel graag wil weten:

Geen last van bulten of andere uitslag / was het wat / tips voor bijstelling van het recept?

Sinds de laatste moestuinforumdag ? Ik moet me nog douchen ...

Geplaatst:

Hier ligt ie ook nog mooi te pronken in de woonkamer...

Oftewel... uiterlijk is goedgekeurd!

Wel een hele leuke lieve actie trouwens Henk!

(Biertje staat nog in de koelkast, moet nog getest worden... daarna volgt feedback...)

Geplaatst:

Ik heb je zeepje al een tijd in gebruik en hij is heel fijn! Geen last van uitslag en kleur blijft gelijk.

Bzzzz...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...