Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen

massam

Recommended Posts

Hoi!

ik ben Mascha

ik kwam hier via google omdat ik ervaringen met het blad landleven zocht en hier voor een dichte deur kwam te staan, dus maar even aangemeld.

dat topic heb ik inmiddels gelezen maar ik blijf toch nog even hangen om verder te kijken omdat dit weleens perfect bij mij aan zou kunnen sluiten.

wij wonen in een klein dorpje tegen de duitse grens bij nijmegen en hebben een voorliefde voor buiten. we hebben dit huis ook gekocht omdat de tuin 4x groter is dan die van ons vorige huis en eigenlijk wil ik ook wat meer zelf gaan doen, wat groenten, misschien wat kippetjes ofzo. voor groter vee hebben wij nu geen ruimte.

Hallo Mascha, welkom!

Kippetjes zijn ook al heel leuk.....

Het komt vanzelf allemaal is mijn ervaring en op een zeker moment vraag je je af hoe het zo gekomen is

Veel plezier in je tuin en met alle toekomstplannen in ieder geval en kijk lekker rond op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 3 months later...

Welkom, veel plezier hier op het forum en thuis met jullie ruimte. Kippen en moestuin kun je van elkaar scheiden. Een strook gaas van 1 meter hoog, de kippen kortwieken (aan één kant natuurlijk) en ze kunnen dan bijvoorbeeld de slakkenpopulatie rondom de moestuin in toom houden, maar niet erin. Om maar een van de mogelijkheden te noemen. Maar niet teveel tegelijk willen en rustig aan starten.

welkom hier op het forum ( en aan deze kant van de grens )

Je kunt kippetjes prima houden als je een beetje voorzorgsmaatregelen treft. Onze kippen lopen/vliegen vrij rond, dus inzaaien is soms lastig. maar als je de plantjes voorkweekt in huis of kasje, kom je heel ver.

De kippen zorgen voor ongedierte verdelging op een natuurlijke manier en je krijgt als kado ook nog de heerlijkste eitjes

Gewoon uitproberen

veel plezier

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~