Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vraagje over rabarber van een absolute leek


marije124

Aanbevolen berichten

Hoi moestuinders,

 

Ik ben hier hartstikke nieuw en weet nog van niets. Vanmiddag heb ik bij de Aldi een rabarberplant meegenomen maar...........hoe stop ik die in de grond?

Aan de ene kant lijkt ie glad afgesneden en aan de andere kant zitten witte uitlopers/wortels?

Welk stuk moet richting Australie de grond in?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even plaatjes bekijken op internet van uitlopene rabarber als je het over bobbels hebt als wortels dan lijkt mij dat je hem verkeerd om geplant hebt.

Want de bladeren beginnen als soort gladde bobbels, deze moet je ook boven de grond uitlaten steken bij planten.

Mischien kun je hem opgraven en foto maken

 

hier foto hoe het eruitziet als je geplant hebt

 

http://www.pinksoup.nl/rabarber.jpg

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe niet anders dan plaatjes zoeken maar ik vind ze niet.

Jouw foto is aan mijn plant echt niet te zien.

Het geheel ziet er dood uit, glad afgesneden en ergens zitten witte uitsteeksels die ik eerder als bobbels dan als wortels zou willen omschrijven. Maar dat lijkt dus het enige levende deel.

Foto maken kan ik helaas niet want zoon heeft mijn camera:-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks erg gewoon opgraven en andersom weer planten, laat je wel het bovenste stukje boven de grond en bij droog weer af en toe scheut water

nu je rabarberplant nog weinig wortels heeft.

 

Ik doe niet anders dan met mijn gieter heen en weer lopen op dat kleine stukje tuin wat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmmm...geloof dat ik morgen even iets op te graven heb

 

die van de aldi zijn wel heel anders dan die op de foto hierboven in de link