Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vraagje over rabarber van een absolute leek


marije124

Aanbevolen berichten

Hoi moestuinders,

 

Ik ben hier hartstikke nieuw en weet nog van niets. Vanmiddag heb ik bij de Aldi een rabarberplant meegenomen maar...........hoe stop ik die in de grond?

Aan de ene kant lijkt ie glad afgesneden en aan de andere kant zitten witte uitlopers/wortels?

Welk stuk moet richting Australie de grond in?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even plaatjes bekijken op internet van uitlopene rabarber als je het over bobbels hebt als wortels dan lijkt mij dat je hem verkeerd om geplant hebt.

Want de bladeren beginnen als soort gladde bobbels, deze moet je ook boven de grond uitlaten steken bij planten.

Mischien kun je hem opgraven en foto maken

 

hier foto hoe het eruitziet als je geplant hebt

 

http://www.pinksoup.nl/rabarber.jpg

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe niet anders dan plaatjes zoeken maar ik vind ze niet.

Jouw foto is aan mijn plant echt niet te zien.

Het geheel ziet er dood uit, glad afgesneden en ergens zitten witte uitsteeksels die ik eerder als bobbels dan als wortels zou willen omschrijven. Maar dat lijkt dus het enige levende deel.

Foto maken kan ik helaas niet want zoon heeft mijn camera:-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks erg gewoon opgraven en andersom weer planten, laat je wel het bovenste stukje boven de grond en bij droog weer af en toe scheut water

nu je rabarberplant nog weinig wortels heeft.

 

Ik doe niet anders dan met mijn gieter heen en weer lopen op dat kleine stukje tuin wat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmmm...geloof dat ik morgen even iets op te graven heb

 

die van de aldi zijn wel heel anders dan die op de foto hierboven in de link

echt een heel onnatuurlijk rechthoekig blokje met wittige punten/dingen/bobbels eraan waardoor je idd heel makkelijk gaat denken dat dat de wortels zijn...maar blokje richting australie dus ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi moestuinders,

 

Ik ben hier hartstikke nieuw en weet nog van niets. Vanmiddag heb ik bij de Aldi een rabarberplant meegenomen maar...........hoe stop ik die in de grond?

Aan de ene kant lijkt ie glad afgesneden en aan de andere kant zitten witte uitlopers/wortels?

Welk stuk moet richting Australie de grond in?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

 

Ieps Marije ,

 

Ik heb deze ook aangekocht bij de Aldi , laat mij zeggen dat ik er geweldig tevreden om ben .

De mijne staat al een kleine week in pot en ja hoor hij groeit wel zoals het moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag over rabarber,Kan ik daar dit jaar al van eten als die pas geplant is sinds dit jaar?

 

Ik denk dat ik dit al eens gevraagd heb maar ben niet zeker(heb het gevoel dat ik vergeetachtig ben)

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag over rabarber,Kan ik daar dit jaar al van eten als die pas geplant is sinds dit jaar?

Ik denk dat ik dit al eens gevraagd heb maar ben niet zeker(heb het gevoel dat ik vergeetachtig ben)

Als je nu pas poot, dan dit jaar zeker niet, volgend jaar misschien een klein beetje (als de plant het goed doet)

Tip: Diana's mooie moestuin, en niet alleen voor rabarber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste jaar niet van oogsten of je moet toevallig een plant gekocht hebben die al in zijn 2e jaartje is. Meestal bij het tuincentrum maar dan zijn ze stuk duurder. Die van de Aldi doen het ook maar das een klein stukje wortelstok. wordt een plant van een meter in omtrek dus vergis je niet in waar je m zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Als je veel rabarber hebt kun je al bij korte lengte beginnen (ik vermoed dat koert dat heeft gedaan )

heb je weinig kun je beter wachten tot ze lekker lang zijn, is zo gebeurd.

Er is mijb gezegd dat je ergens een datum in Juni niet meer mag oogsten omdat dan oxaalzuur uit het blad terug in de steel gaat en dan is het nietzo gezond meer, dus ik zorg voor die tijd meeste verwerkt/gegeten/geknipt te hebben

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...