Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Goedemiddag!


Evelijn

Aanbevolen berichten

Al een tijdje geleden heb ik me aangemeld maar heb mezelf nog niet voorgesteld.

Ik ben Evelijn, 30 jaar. We zijn twee jaar geleden verhuisd naar een groter huis met behoorlijke tuin en die zijn we nu totaal aan het veranderen. Het was coniferen, grote schuur en heel veel tegels. Inmiddels is er een grasveldje en ben ik druk bezig met moestuinbakken. Heb de afgelopen jaren wel wat dingen verbouwd op kleine stukjes grond en in bakken. Maar nu wordt het wel iets groter.

 

Dit is ongeveer het idee

IMG_0350.jpg

 

Ben nu ook bezig in de tuin. Er zijn al drie bakken in elkaar geschroefd en behandeld waardoor ze wat andere kleur hebben gekregen. Ben de bakken nu aan het vullen. Zal aan het eind van de middag wel even laten zien hoe het er nu uitziet.

 

O ja... en ik heb natuurlijk in mijn vensterbank een hele verzameling kleine plantjes in kweekbakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal

 

Hierbij ook de beloofde foto's

 

moestuinbakken30mrt.jpg

Zo ziet de moestuin er nu uit. Er komen binnenkort nog twee bakken bij. De middelste is al helemaal gevuld en de anderen ben ik daar mee bezig. Ben nog beetje aan het uitproberen met mengsel maar er gaat zand, oude paardenmest en turfstrooisel in tot nu toe.

 

vensterbank30mrt.jpg

Dit is deel van mijn vensterbank. Hiernaast staat nog een kweekbakje met twee soorten tomaten (Zuckertraub-type dat is kerstomaat en 'Maja' dat is balkontomaat dus wordt 45cm hoog) en ik kweek ook Lathyrus Cupani, Akelei (zelf gewonnen zaad maar doet het niet echt goed), Turkse Drakekop en Basilicum. Je ziet op foto ook mijn experiment met takjes van Rode Bes.

 

kruidenetc30mrt.jpg

Mijn kruiden en aardbeien allemaal in potten omdat ze in stukje stonden waar gras kwam te liggen. Het is de bedoeling dat ze beide terugkomen in de moestuinbakken. Weet het nog niet zo goed met de aardbeien die waren vorig jaar erg aan het vermeerderen. Denk niet dat ik gelukkig wordt als ik die dan in zo'n moestuinbak stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...