Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik ben tetske, 25jr uit Enschede. Deze zomer heb ik m'n eerste moestuin aangelegd in mijn tuin. Helaas door de weersomstandigheden (en verdraait slechte locatie gezien de afwatering) heb ik bijna alles moeten opgeven in mn tuintje. ik had rijsdoperwten, sperzibonen, sla, andijvie spinazie, aardbeispinazie, aardappelen, paprika, tomaat, ui. Van dit alles is 1 kropje sla overgebleven. Deze heb ik voor de zekerheid overgezet naar een pot en staat nu op mijn dakterras boven de keuken. Hiervan nu 2 keer geoogst en tot nu toe groeit het kropje nog steeds terug

Daarnaast een standaard kruidenpakket (van de action:-) ) waarvan na 4 keer proberen nu eindelijk munt, peterselie en koriander gegroeit is, minimaal...

Op dit moment ben ik bezig met een poging "binnen moestuin". boven is een kamer geheel aan de planten geweid. daar heb ik gister een bak klaar gemaakt en gezaait voor kruiden. Daarnaast 2 kontjes van uien die groeien er op los en 1 stekje munt.

Ook onze kids doen mee; in de trant van de herfst hebben ze beide (2 jongens van 3,5) eikels verzameld en deze in een eigen bakkie in het zand gegooit. Waarmee de bedoeling uiteindelijk een echt eigen eik te mogen groeien. 10-jarenplan dus 1 eikel is in ieder geval al goed bezig en is al gebarsten.

Mijn man heeft voorheen ook zijn moestuin gehad op gehuurde grond. prachtige opbrengsten in de zin van zakken vol andijvie&sla te verdelen. Een mooie bezigheid. Helaas is die tuin opgegeven door omstandigheden

Nu weten jullie ongeveer hoe het er hier voor staat:-) zowel ik als mijn man een stukje ervaring. De kinders die de interesse gewekt zijn. een nieuw projectje met hopelijk een stuk geslaagd-percentage.

En naarstig op zoek naar een af te huren grond voor de moestuin komend jaar!

Vragen? gooi maar raak!

Groetjes

Geplaatst:

Allereerst: Welkom Tetske!!

Jammer dat het in de tuin niet echt succesvol was dit jaar, maar jullie zijn blijkbaar allerminst ontmoedigd en dat is heel wat waard!

Het is maar goed dat jullie eikels niet tot enorme eikenbomen ontploffen a la Asterix en Obelix, maar rustig groot worden en tijdig ergens geplant kunnen worden! Ook leuk om zo een hazelnoot, walnoot, kastanje.... in de grond te stoppen. Die jongens gaan nog bossen aanplanten zo

Veel plezier, en ook succes in je tuin, en op dit forum zul je ongetwijfeld heel veel (non)succesverhalen tegenkomen, die inspireren.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Dankjullie wel voor dit welkom!

En inderdaad wie weet wordt het nieuwste twentse bos uiteindelijk aangelegd door de komende generatie! Als we dit nu allemaal gaan doen hebben we over 30 jaar tenminste nog wat bebossing

(ik zie het helemaal voor me: onze zoons als asterix en obelix *POEF* weer een nieuwe boom, hahaha!! )

Groetjes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...