Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nok nok

erik82

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

in de speurtocht naar informatie over moestuinen kom ik toch wel bijzonder vaak op dit forum terecht. Dan gelijk maar even aanmelden!

Mijn naam is Erik, woonachtig in Leek (Prov. Groningen). Gelukkig getrouwd, en dan bedoel ik dat ik blij ben met mijn vrouw , en heb een dochter van 11 maanden.

Ik ben niet in het bezit van een moestuin van het formaat 20x10m oid. Ik wil in onze achtertuin een bescheiden stukje moestuin aanleggen. De ruimte die ik ingedeeld heb heb ik verdeeld in 5 blokjes van ca. 1.4x0,9m. Op onderstaande figuur staan er 6, het bovenste blok zal gebruikt worden voor diverse kruiden. Dit om onze dochter te leren dat het eten niet uit de winkel komt maar daadwerkelijk voor gewerkt moet worden. Daarnaast is het natuurlijk heerlijk om uit eigen tuin te kunnen eten!

indelingmoestuin_zps519018a1.jpg

Naast de toekomstige hobby moestuin, heb ik een passie voor tropische vissen, en dan met name voor vissen afkomstig uit Zuid Amerika (Corydorassen en dwergcichliden). In onze garage is dan ook een apart hok afgetimmerd, optimaal geïsoleerd en voorzien van een heerlijk warm gaskacheltje.

Ik hoop hier veel te kunnen leren, en adviezen te vinden voor de teelt van gewassen.

Ciao,

Erik

Die andere tik van mij: http://www.aqua-specials.nl

who'se there?

welkom!

(wat betreft de bedjes: we hebben hier een standardmaatje (0,6 m of 1,2 m dus zeg maar 1 of twee keer een armlengte) omdat we telkens vruchtwisselen en ook omdat we onze boogjes en netten op de standaardmaat hebben )

Aardbeien hebben we in een bak staan, en her en der in de hele tuin als bodembedekker. Kunst is om ze eerder weg te plukken dan dat de slakken zeer hebben ontdekt. Misschien in het bovenste blok tussen de kruiden of rondom de appelboom nog een zooitje aardbeien.

De bogen maak ik zelf van pvc. Ik heb 5 bokken zodat ik inderdaad kan wisselen. De aardappelen laat ik buiten de teelt.

Die andere tik van mij: http://www.aqua-specials.nl