dennislp Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Hey, Wat gebeuerd er met een radijsje die nog net niet volgroeid is, maar al wel veel loof heeft.. Als je daar een deel van het loof weg haald, groeit het radijsje dan nog door of niet?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ik denk dat een gedeelte weghalen niet erg is. Maar dat weet ik niet zeker. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 ok, anders doe ik het wel met de helft.. Aangezien het toch in een gemeente stukje ook gaat groeien.. Kan ik het iets onzichtbaarder maken door wat loof weg te halen Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ik had ergens gelezen dat je ook het loof kan eten van radijs. Even googlen. Heb je er 2x plezier van. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Hey,Wat gebeuerd er met een radijsje die nog net niet volgroeid is, maar al wel veel loof heeft.. Als je daar een deel van het loof weg haald, groeit het radijsje dan nog door of niet??In het algemeen geldt bij minder loof (bovengrondse delen), minder wortel. Er is immers een evenwicht tussen die twee. Dus ik verwacht dan ook kleinere radijzen als je loof weghaalt. Het loof van radijs is lekker. Smaakt naar ..... radijs. Dus als je radijs dunt, uitgetrokken kiemplantjes niet op de composthoop, maar op je bord. Terzijde: Je kunt radijs ook prima alleen voor het loof telen (dichter zaaien), of als kiemgroente. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 ga het denk voor alle 4 zaaien:LoofRadijsPeultjesZaadjes Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 van de radijzen blaadjes kun je heerlijke radijssoep maken heb er nu al zin in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Kun je daarvan het recept bij recepten topic zetten ?Ookal lijkt me dat niet lekker toch grappig om een x te proberen, nuoja mischien Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Ik ben ook geïnteresseerd Nicolette! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 ik heb t netjes bij de recepten gezet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Dankjewel Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts