Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van alle 14 zaden die op 30 januari de grond zijn ingegaan komen er momenteel al 9 boven, de rest is nog komende. Nu maar hopen dat er een topper tussen zit...

DSCN066331911392114851.JPG

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

Tweede ronde, 5 gezaaid. En nu niks pamperen, meteen de koude kas in!

Van de eerste 6, die lekker warm stonden, is nog niets opgekomen....

image87741392129696.jpg

Geplaatst:

Zaaipoging 1: 1 gezaaid, 1 ontkiemt, 0 nog in leven

Zaaipoging 2: 5 gezaaid, 3 ontkiemt, 3 nog in leven

Zaaipoging 3: 5 gezaaid, 2 ontkiemt, 2 nog in leven

Zaaipoging 4: 2 gezaaid, nog te vroeg om te kiemen

Totaal: 13 gezaaid, 6 ontkiemt en 5 nog in leven.

De laatste 2 zijn nog te vroeg om mee te tellen, dus vooralsnog hanteer ik 11 gezaaid, 6 ontkiemt... Een percentage van net iets meer als 50%. Benieuwd of zaaipoging 4 wat oplevert, en dan nog afwachtend op nummer 5 (en misschien wel 6)

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Straks wordt er geteld wie er de meeste kiemt. Ik geloof dat ik even wat uien zaadjes haal om de boel te flessen.

Geplaatst:

Tja Appelsientje, voel je niet alleen. Bij mij is het ook pet.

Zo slecht als dit kiemt,is mijn reactie 'oud zaad'. En dan is 15 dus een grote gok: je kan mazzel hebben of pech.

Eén voordeel: ik weet niet hoeveel ruimte jij hebt, maar deze preiplanten moet je volgens de teelthandleiding uitplanten op 60 x 60 cm.

Leuk als je een landgoed hebt, of verder niets anders in de tuin wilt zetten.

Geplaatst:

Hier is de opkomst nog steeds 2 op de 12 die ik gezaaid heb. Vanmiddag nog gecheckt in de koude kas.

Mijn toekomstige grondje waar de prei moet gaan groeien tot mamoet-maat meet ongeveer 60 x 100 cm. Wou ik daar 3 planten op groot laten worden. Maar 2 is óók goed hoor. Als deze 2 het halen dan

Geplaatst:

[quote name=" ik weet niet hoeveel ruimte jij hebt' date=' maar deze preiplanten moet je volgens de teelthandleiding uitplanten op 60 x 60 cm.

Leuk als je een landgoed hebt, of verder niets anders in de tuin wilt zetten.[/quote] Ja dat is ook weer zo daarom is het misschien een geluk bij een ongeluk dat ik er maar twee heb! Ik ga ze wel verwennen!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

[quote name=" ik weet niet hoeveel ruimte jij hebt' date=' maar deze preiplanten moet je volgens de teelthandleiding uitplanten op 60 x 60 cm.

Leuk als je een landgoed hebt, of verder niets anders in de tuin wilt zetten.[/quote] Ja dat is ook weer zo daarom is het misschien een geluk bij een ongeluk dat ik er maar twee heb! Ik ga ze wel verwennen Marlouis!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Niet verwacht dat deze het zou overleven, al groeit ie wel een beetje krom. Ik geloof dat ik eens met namen ga beginnen...

Dit is "Heinz prei"!

12715_661824797207645_103877306_n.jpg

Geplaatst:

Dat ziet er beter uit dan bij mij

6-januari de eerste 3 zaadjes gezaaid. Niks van opgekomen

11t378h.jpg

23-januari nog 4 zaadjes gezaaid. Eigenlijk had ik de moed al opgegeven, maar vandaag stond er ineens 1 mooi stevig sprietje boven de grond

Hij is nog geen cm groot, maar ik heb hem bemoedigend toegesproken, dus dat moet goed gaan komen

6fo7rd.jpg

En omdat 1 sprietje moed geeft vandaag de resterende 8 zaadjes gezaaid in de hoop dat daar toch wat meer van op gaat komen

30svq07.jpg

Dus nu staan er 3 zelfgemaakte kweekbakjes lekker voor het raam in de hoop dat het zonnetje gaat schijnen.

283rb.jpg

Geplaatst:

hmzz bij mij was er een kat die zag allemaal lieveheersbeestjes in de vensterbank voor het raam en kon zichzelf niet beheersen en sprong in de versterbank ( die er niet meer was want bedekt met potjes en plantjes) en wist met heel veel moeite een lieveheersbeestje te vangen, de knapperd.. Dat daarbij er 4 bakken met zaailingen op de grond vielen vergat ze te melden dus ik kwam daar pas uren later achter.

Affijn, de prei staat weer, min of meer, in de potgrond maar of ze na morgen nog allemaal leven weet ik nog niet...

Geplaatst:

Ja, dat met katten en zaailingen en niet de beste combinatie herken ik wel..... Daarom hier nog geen zaai-activiteiten binnenshuis, maar des te meer in van die "koude flessenkasjes" in de achtertuin: grote plastic melkflessen van de Campina die ik middendoor knip, met aarde en zaadjes vul, dichtplak en vervolgens buiten uit de directe zon neerzet. Alleen nog geen preitjes! Wel een look-achtige overigens, gewoon om te proberen.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst: (aangepast)

Deze prei is mesjokke!

Ik zag gisteren in één van de potjes een raar kronkelig wit dingetje 2 cm omhoog steken.

Bij nadere inspectie bleek dat een preitje te zijn: het zaadje stak in de grond, en de wortel stond omhoog!!

Ik heb hem maar omgekeerd in de grond gezet, leek me toch wat logischer.

Opkomst is hiermee 6/15 oftewel 40%.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Nu 3 van de 6 gezaaide opgekomen (13-1 gezaaid) . Het duurde hier wel ff.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...