Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom denk je dat ik papieren potjes gebruik? Zodat ik ze niet meer hoef te verpoten UIT een potje.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Gewoon wat minder vochtig maken, dan zal het schimmelen wel ophouden. Had ik ook bij wc-papierrolletjes last van. Zal een wisselwerking tussen het papier, de aarde en het vocht zijn.. Maar of het ook echt schadelijk is voor je plantjes die schimmel? Betwijfel het, niet alle schimmels zijn slecht.

Geplaatst:

Eerste papieren potje is niet gaan schimmelen. Ik heb deze 5 in een glazen kasje bewaard en te vochtig gemaakt. Ik ga de volgende zaadjes in een plastic bloempotje zaaien. Moet nog even een paar kleine bloempotjes scoren.

Geplaatst:

Ken, knip (het liefste hergebruik)uit een plastickoffiebekker de bodem en haal de rand er af knip de rest van af de bovenkant naar beneden los. Maak daar ranke kokertjes van en steek in een pot met grond duw die vol met wat schrale zandgrond en steek daar het zaadje in 1 per gemaakte ranke koker(hoef je niet je plantje aan te raken en dus minder kans op spil) tot het moment van uit planten op de plek.

En ja de goedheid zit in de mens

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

In plaats van papieren potjes kun je ook gewoon overgebleven weggooi drinkbekers van plastic gebruiken. Ik had ze toevallig over van het verhuizen en ze maken prima plantenpotjes met wat gaatjes onderin. (En als je ze daarna in de plasticbak gooit kunnen ze ook hergebruikt worden ;P)

Geplaatst:

Plastic drinkbekerverhaal snap ik nog niet. Maar ik gebruik die dingen nooit zelf, dus moet ik wachten tot ná 26 februari, want dan gaat er een hele rits van die bekertjes doorheen bij mn werk, kan ik dr vast wel wat mee gappen als voorzitter.

//update// De schimmel wordt al wat minder. Heb beetje water in het (schimmelvrije) midden van het potje gedaan.

Geplaatst:

Eindelijk is het dan zo ver! Ook ik heb gezaaid!

De voorbereidingen:

10-vaks bakje met zaai- en stekgrond naar eigen, geheim, recept.

DSC448398791390577348.JPG

Het winnende ingrediënt, 2 weken oude konijnenkeutels.Eén keutel op de bodem van de vakjes.

DSC448241531390577339.JPG

Slechts 10 van de 15 zaden kwamen deze ronde in aanmerking om een gooi te doen naar de zege.

Daarom werd er een bokswedstrijd georganiseerd. De 10 sterkste zaden gaan door. Een zonnebloemzaadje wilde wel scheidsrechter zijn.

DSC448769771390577357.JPG

De nummertjes geven de zaaidiepte in millimeters aan.

DSC448898721390577368.JPG

Dat de beste winnen moge!

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

Vraag ik me af. Hij doet het ook in de tuin en als ik weer een van zijn verborgen plekjes ontdekt heb, stikt het daar van de schimmel... Oh wacht, vertrouw niemand.

Geplaatst:

Vanmorgen heb ik de eerste 5 zaadjes in mijn kas gezaaid, ik durf nog niet alles te zaaien want ik ben bang dat er misschien toch nog wel een koude winter aan zit te komen..

prei-mammoth47381390744481.JPG

Het lijkt er op dat mijn foto gedraaid is.. geen idee hoe want hij staat wel goed in mijn afbeeldingen, dat jullie wel weten dat ik mijn prei niet verticaal heb gezaaid

Geplaatst:

Het lijkt er op dat mijn foto gedraaid is.. geen idee hoe want hij staat wel goed in mijn afbeeldingen, dat jullie wel weten dat ik mijn prei niet verticaal heb gezaaid

Da's wel hip hoor, verticaal tuinieren!

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

Ik geloof dat al mijn 3 preitjes intussen hun oudere overleden broertje hebben ingehaald. De schimmel trekt ook weg, nu de potjes niet meer in het kasje staan! (3 van de 5 ontkiemt)

1016253_653113098078815_36891427_n.jpg

Ik zag trouwens het zaai overzicht. Het allereerste zaadje heb ik 15 december gezaaid.

Geplaatst:

Moet ik zeggen : mijn prei kiemt maar langzaam hoor. Dacht ik er eerst 3 te zien met een puntje, bleek niks te zijn. Er staat er 1 echt boven , er komt er nog 1 aan. Van de 6 gezaaide : 14 januari.

Mag ik óók wel zeggen : die ene houdt zich goed in dit sneeuwlandschap.

DSCN540149921390982837.JPG

Geplaatst:

Ik zie bij mij ook 2 sprietjes verschijnen. Ga nog effe wachten met een foto, eerst nog beetje groeien.

En liefst zou ik die andere 5 ook zien verschijnen.

gezaaid : 19/01

Geplaatst:

Eergisteren de laatste 6 zaden gezaaid...tenminste dat ging ik doen..maar er zaten nog maar 5 in het zakje Wie heeft mijn winnaar gejat?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...