kenbeimer Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Waarom denk je dat ik papieren potjes gebruik? Zodat ik ze niet meer hoef te verpoten UIT een potje. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
appelvrouw Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Prima Ken, lekker doorgaan met die -veel te vochtige schimmelaantrekkende- papieren potjes!(Weer een concurrent minder ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
simke Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Een ding is zeker dat de papieren potjes dus niet werken. Met deze prei. Quote
dennislp Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Gewoon wat minder vochtig maken, dan zal het schimmelen wel ophouden. Had ik ook bij wc-papierrolletjes last van. Zal een wisselwerking tussen het papier, de aarde en het vocht zijn.. Maar of het ook echt schadelijk is voor je plantjes die schimmel? Betwijfel het, niet alle schimmels zijn slecht. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
kenbeimer Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Eerste papieren potje is niet gaan schimmelen. Ik heb deze 5 in een glazen kasje bewaard en te vochtig gemaakt. Ik ga de volgende zaadjes in een plastic bloempotje zaaien. Moet nog even een paar kleine bloempotjes scoren. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Stan Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Ken, knip (het liefste hergebruik)uit een plastickoffiebekker de bodem en haal de rand er af knip de rest van af de bovenkant naar beneden los. Maak daar ranke kokertjes van en steek in een pot met grond duw die vol met wat schrale zandgrond en steek daar het zaadje in 1 per gemaakte ranke koker(hoef je niet je plantje aan te raken en dus minder kans op spil) tot het moment van uit planten op de plek.En ja de goedheid zit in de mens Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Eveline68 Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Vandaag 23 Januari 2014 de 15 zaadjes van de reuze prei " Mammot Pot " gezaaid. Quote
Noompi Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 In plaats van papieren potjes kun je ook gewoon overgebleven weggooi drinkbekers van plastic gebruiken. Ik had ze toevallig over van het verhuizen en ze maken prima plantenpotjes met wat gaatjes onderin. (En als je ze daarna in de plasticbak gooit kunnen ze ook hergebruikt worden ;P) Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 Plastic drinkbekerverhaal snap ik nog niet. Maar ik gebruik die dingen nooit zelf, dus moet ik wachten tot ná 26 februari, want dan gaat er een hele rits van die bekertjes doorheen bij mn werk, kan ik dr vast wel wat mee gappen als voorzitter. //update// De schimmel wordt al wat minder. Heb beetje water in het (schimmelvrije) midden van het potje gedaan. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
appelsientje 60 Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 24 Januari de laatste 5 zaadjes gezaaid. Er staan er nu enkele in de koude kas. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
kroongj Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 Eindelijk is het dan zo ver! Ook ik heb gezaaid! De voorbereidingen: 10-vaks bakje met zaai- en stekgrond naar eigen, geheim, recept. Het winnende ingrediënt, 2 weken oude konijnenkeutels.Eén keutel op de bodem van de vakjes. Slechts 10 van de 15 zaden kwamen deze ronde in aanmerking om een gooi te doen naar de zege.Daarom werd er een bokswedstrijd georganiseerd. De 10 sterkste zaden gaan door. Een zonnebloemzaadje wilde wel scheidsrechter zijn. De nummertjes geven de zaaidiepte in millimeters aan. Dat de beste winnen moge! Quote Groet, Geert-Jan
greetje Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 haha geert-jan!jij maakt er een heel spektakel van,hémaare kun je mij 3 keutels van het knien ook opsturen, heb ik wel een paar kippestrontjes voor je Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 Ik heb konijnenkeutels zat. Ik wil er wel een paar verkopen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
greetje Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 ken.....verkopen?gezien jouw resultaten zou ik ze mooi zelf gebruiken, konijnenkeutels werken namelijk schimmels tegen! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 Vraag ik me af. Hij doet het ook in de tuin en als ik weer een van zijn verborgen plekjes ontdekt heb, stikt het daar van de schimmel... Oh wacht, vertrouw niemand. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
janita Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Vanmorgen heb ik de eerste 5 zaadjes in mijn kas gezaaid, ik durf nog niet alles te zaaien want ik ben bang dat er misschien toch nog wel een koude winter aan zit te komen..Het lijkt er op dat mijn foto gedraaid is.. geen idee hoe want hij staat wel goed in mijn afbeeldingen, dat jullie wel weten dat ik mijn prei niet verticaal heb gezaaid Quote
beertjerinke Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Ik heb vandaag 4 prei gezaaid Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
kroongj Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Het lijkt er op dat mijn foto gedraaid is.. geen idee hoe want hij staat wel goed in mijn afbeeldingen, dat jullie wel weten dat ik mijn prei niet verticaal heb gezaaid Da's wel hip hoor, verticaal tuinieren! Quote Groet, Geert-Jan
kenbeimer Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Ik geloof dat al mijn 3 preitjes intussen hun oudere overleden broertje hebben ingehaald. De schimmel trekt ook weg, nu de potjes niet meer in het kasje staan! (3 van de 5 ontkiemt) Ik zag trouwens het zaai overzicht. Het allereerste zaadje heb ik 15 december gezaaid. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Bit Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Moet ik zeggen : mijn prei kiemt maar langzaam hoor. Dacht ik er eerst 3 te zien met een puntje, bleek niks te zijn. Er staat er 1 echt boven , er komt er nog 1 aan. Van de 6 gezaaide : 14 januari. Mag ik óók wel zeggen : die ene houdt zich goed in dit sneeuwlandschap. Quote
kenbeimer Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Meteen in de volle grond? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
sansareli Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Ik zie bij mij ook 2 sprietjes verschijnen. Ga nog effe wachten met een foto, eerst nog beetje groeien.En liefst zou ik die andere 5 ook zien verschijnen.gezaaid : 19/01 Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Eergisteren de laatste 6 zaden gezaaid...tenminste dat ging ik doen..maar er zaten nog maar 5 in het zakje Wie heeft mijn winnaar gejat? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.