Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen dan.

Guest eefje65

Recommended Posts

Hallo Beste mensen,

Mijn man en ik zijn al een tijdje van plan om op een verloren stukje grond een kas te gaan bouwen.

De afgelopen weken allerlei bedrijven bezocht die die dingen verkopen (wat op zich al een leuk tijdverdrijf is) En uiteindelijk geslaagd bij Hans Menken in Haule.

Het wordt een kas van ACD van 232 m x371m.

En toen werden we erg druk om de grond klaar te maken voor de bouw allerlei planten verzetten en bomen omzagen maar het resultaat m

Komende week wordt de kas geleverd en gaan we bouwen ik zal proberen om telkens als we weer wat verder zijn wat foto,s te plaatsen.

En dan in het voorjaar onze eigen tomaten en ander lekkers uit eigen kas te gaan kweken.

Edited by Guest

Dank voor het welkom, Vandaag begonnen met de tegelrand voor de fundering en wat andere sfeer bepalende objectjes.

Donderdag komt de kas en kunnen we gaan bouwen.

Edited by Guest

Mmm ja, zou je normaal wel doen maar ik wil tegen de achterwand nog een druif planten en dan aan weerskanten een werktafel, Tegen de zijkant waar je nu het hout van de schutting ziet komen trapsgewijs bakken van een meter lang en 30cm breed zodat we meer kweek oppervlakte krijgen.

Aan de gazonkant maken we dan een veldje waar we diverse groente,s kunnen zaaien. Maar daar moet eerst nog een hoop grond uit en verse tuinaarde weer terug.

De druif zorgt hoop ik voor wat natuurlijke schaduw.

Ja die regentonnen,Ik was toch wel erg nieuwsgierig hoe een en ander er uit kwam te zien. Mijn man stond het al hoofdschuddend te bekijken niet dat hij het niet leuk vind maar volgens hem ga ik een beetje te snel.

hallo Eefje, welkom!

Gaaf, een kas, dat ga je heel leuk vinden volgend jaar!

Ga je het gras eruit halen en weggooien? Da's heel jammer, want als je dat nu onderspit heb je meteen volgend jaar een mooi begin van je stukje groentetuin! En heb je meteen minder werk, want dan hoeft er ook niet nieuw zand in, enkel oude mest of compost erop en gaan met die banaan!

In elk geval veel plezier op het forum en in je tuin!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

DSC0264559911385652971.JPGNee op de plek waar de kas komt ligt geen gras de grond waar de kas komt is heel erg schraal .

Vanmorgen begonnen met de montage van de kas maar we liepen tegen wat problemen aan. Bout gaten op de verkeerde plek dus de de hele handel drie keer gemonteerd en gedemonteerd.

Uiteindelijk de leverancier gebeld en die gaat het nu uitzoeken

DSC0265484701385652857.JPGDSC02649-640x48037631385652861.jpg

Maar toch maar even een sfeer plaatje gemaakt, Het wordtl wel zoals ik me had voorgesteld

Zo, Probleem opgelost, Alles past en ondanks de regen vandaag lekker opgeschoten.

Nu eerst het beton van de ankers hard laten worden en dan zondag met hopelijk wat beter weer weer lekker verder klussen.

DSC0265665461385733789.JPG

@ bubbels, hartelijk dank.

@ Thea , De druif die ik er wil planten heeft jaren aan de schutting gestaan weliswaar een paar meter verder maar heeft het altijd slecht gedaan. Het is een Vroege van der laan.

Ik heb op een andere plek nog een druif staan ,Glorie van boskoop en die geeft ieder jaar een prachtige oogst waar ik lekkere wijntjes en likeurtjes van maak . Het is even afwachten wat hij /zij dit jaar gaat doen anders gaat ti in de versnipperaar en gebruik ik hem om Vis mee te roken

Zo, Weer een drukke dag, De oude grond afgegraven en de nieuwe erin en een begin gemaakt met het glas plaatsen.

De druif komt er toch niet in maar toch tegen de schutting,Kan die lekker woekeren en groot groeien.

Liefje begint maandag met bakken te maken van een meter lang en 30 cm breed die trapsgewijs opgesteld worden aan de schutting kant, Dus volgende week weer tuinaarde halen

Nu eerst weekend.DSC0265754331385822083.JPG