appelvrouw Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Sommige lui denken dat alles maar gratis en voor niks kan. O, is dat nou logisch redeneren Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
loes Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 @Loes"voor jou is het blijkbaar heel logisch en weet je het allemaal precies, maar is het dan nodig om een ander afkraken wanneer hij/zij iets niet weet?" Dat is niet zo, er is niks mis met een beetje logisch redeneren. wat is niet zo? Quote
Erny Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Ja zeg... ga nog ff lekker verder door! Is wel genoeg zo toch? Monique heeft antwoordt op z'n vraag. Jullie , thinkpad en loes, hebben lekker heen en weer geketst of ie die vraag mocht stellen of niet e.d. en zijn nu verzandt in een persoonlijk gebeuren wat niet in het topic hoort.Niemand hoeft hier persé het laatste woord te hebben toch? Het is wel duidelijk zo.Genoeg! Quote
loes Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 nehoor niets persoonlijks. ik snap alleen niet wat hij(of zij?) bedoeld, vragen staat vrij toch? Quote
Erny Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 (aangepast) Het gaat nergens meer over eigenlijk, dan valt er ook niet veel meer te snappen... En zeker staat vragen vrij... maar op een gegeven moment zou je kunnen bedenken dat je misschien wel geen antwoord op je vraag gaat krijgen... óf dat dat niet belangrijk is óf dat je totaal offtopic raakt... (Eh.... jeetje... heb ik nou écht wat geleerd gedurende mijn, vandaag, tweejarig forumlidmaatschap?? ) 5 december 2013 aangepast door Gast Quote
loes Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 daar heb je gelijk in. ik denk idd niet dat er een zinnig antwoord gaat komen en mijn vraag is ook niet echt nuttig voor het topic. Quote
svdr Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Laat ik dit nu net helemaal doorlezen, en een vraagje hebben : een deel van jullie dekken jullie grond af met karton. Nu weet ik als ervaringsdeskundige dat er tijdens de karton productie nogal wat additieven zoals insecticiden, antibiotica en fungicides, lijmen, harsen, parafine en metaaloxides toegevoegd worden aan de vezelbrij om deze resistent te maken tegen in hoofdzaak vochtige opslag in magazijnen e.d. We denken dan nog niet eens aan de synthetische pigmenten in de drukinkt... Volgens mij is karton dus zeker geen product dat ik in mijn groentetuin wil tegenkomen, verre van dat ik het zou toelaten om z'n giftige load in mijn bodem te verspreiden. Karton gaat bij ons regelrecht daarheen waar het thuishoort : de papiercontainer. Ik lees dat jullie dit gebruiken als middel om onkruidgroei tegen te gaan. Ik geloof met zekerheid te weten hoe het komt dat het werkt. Quote Stefan Van de Rostijne
Vincent... Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Daar heb je niet helemaal gelijk in. Ik heb ook een aantal maanden in een karton fabriek gewerkt in Pekela, hiervoor werd gewoon oud papier en water gebruikt voor hoever ik proces kon volgen. Oud papier op een band, dit werd gemalen met heet water zodat het een grijze pulp werd. Dit spoten ze op een groot heet kleed, aan het eind van het kleed werd het door warme stalen cilinders geleid en werd het steeds wat droger. Eind product karton. Quote
Matteo Geplaatst: 19 december 2013 Geplaatst: 19 december 2013 Nadat ik deze vragen op een verkeerde plaats had staan, zet ik ze nu maar even op de plek waar ze horen! Ik heb een paar vraagjes: ik heb het tuintje nu schoon en ben begonnen om hem om te spitten, na vijf rijen was ik er al achter dat me dat niet gaat lukken! Dus is er iemand geweest die hem voor mij heeft gefreesd heeft en gaat hem later ook nog voor mij omploegen, maar ik moet eerst nog een goot graven. Dat grapje kost me €25.00... wat denken jullie is dat duur? ik vind het eigenlijk wel meevallen. Daarna moeten er nog 16 kruiwagens compost op (advies van de vereniging) en dan kan de winter komen. Die compost wordt door de vereniging geleverd en schijnt van hoge kwaliteit te zijn. Dit kost €1.60 per volle kruiwagen, vonden jullie dat een redelijke prijs? En harken jullie die compost in de grond of laten jullie het eerst de winter door op liggen? hoe doen jullie dat? (bij de vereniging verschillen de meningen nogal.)Misschien kan je op zoek gaan naar manieren waardoor je niet meer moet spitten. Door te spitten gaat een groot gedeelte van je bodemleven verloren, gigantisch veel organismen zien hun levensomstandigheden gewijzigd en sterven af. Het is net de bedoeling om zoveel mogelijk bodemleven aan te trekken. Dit kan door organisch materiaal te voorzien, de beestjes zullen dit enorm appreciëren. Momenteel heb ik mijn moestuinje bedekt met compost met daar bovenop een laag bladeren. Zo laat ik mijn moestuintje overwinteren, zodat het klaar is om er in de lente tegenaan te gaan. Bovendien is het beter voor je rug (en je portemonnee ). Quote http://www.flickr.com/photos/8r1ght
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.