Piroska Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Piroska, het is slim om minstens een ei te laten liggen bij de eenden..als het ei steeds weg is gaat ze een andere plaatst zoeken omdat ze dan de plek niet meer vertrouwd. Ik heb een oud kippenei in het eendennest liggen dat blijft daar liggen om de eend voor de mal te houden.. Heb ik gedaan, een kippenei, gekookt, tegen ontploffingsgevaar Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 Een kip super broeds en voor de rest een eier stop lijkt. De euerproductie is zowat nada niets... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Dat is balen! Maar ook raar toch, in het voorjaar? Hier valt er niet tegenop te eten zoveel leggen ze op het moment. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Mijn eerste twee eitjes zijn binnen! Op de foto de eerste, van eergisteren. Ik dacht dat dit nooit meer zou gebeuren (kipjes waren al bijna 9 maanden oud) met mijn dames en dan voila! Wat een cadeau voor de nieuwe jaar Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Gefeliciteerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Leuk he, Estemy! Plotseling ligt er gewoon eentje op het nestje. Hier ook "" ineens" weer volop eitjes. Tot enkele dagen na kerstmis maandenlang niets....moesten er zelfs gaan kopen....en ruim een week later hebben we er weer volop. Gisteren zelfs alweer 4 eitjes van de 5 dames, waarvan twee jonkies van rond de 38 weken oud. In al die jaren dat we al kipjes hebben, heb ik het nooit zo plots meegemaakt. Er was er altijd wel een die wat langer doorlegde en een of 2 andere die wat eerder begonnen. En ik proefde weer hoeveel lekkerder eigen eitjes zijn dan gekochte. Ook al waren die biologisch. Graan, oud brood, veel afval of minder mooi spul uit de moestuin...daar toveren die meiskes toch iets echt lekkers van Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berijl Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 bofkont! Ik ben ook alweer heel wat weken aan het wachten op eieren Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Als je maar genoeg kippen hebt lopen, dan liggen er soms maar liefst 3 eieren! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbyl Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Eén van de kippen heeft een specialeke gedaan. Links is een normaal ei en rechts is een mini-eitje. Precies van een kwartel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Eh???Wat voor soort kwartel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 denk dat hij bedoelt....een eitje net zo groot als van een kwartel Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Aha niet goed gekeken ik dacht al ik heb nog nooit zo'n kwartelei gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxmirjamxxx Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 wat een schattig mini eitje:) Ik ben ook aan het 'wachten' op mn eerste eitjes van mijn 3 hollandse krieltjes, (nu ong. 28 weken oud) ben benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxmirjamxxx Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Jaaaaah:) het aller eerste ei:) ik hoorde een van de dames vanmorgen erg druk doen en jawel hoor, ze had een ei gelegd:) meteen in het daarvoor bestemde hokje, slimme dieren toch die kipjes:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted February 18, 2015 Author Share Posted February 18, 2015 Gaaf he, dan ben je mega trots Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berijl Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Hier beginnen ze ook heel voorzichtig weer wat te leggen. Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 ik vond al dat mijn maranse lang op zich lieten wachtten, maar ik vond gisteren een grote berg eieren in het konijnen hok, ik denk dat ze een week of 3 geleden begonnen zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Vandaag het eerste kalkoen ei geraapt, ga ze opsparen en laten uitbroeden. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Wat leuk Willy, ben benieuwd naar de kuikens en hun opfok.Zijn kalkoenen makkelijk te houden, of maken die net als parelhoenders ook zoveel leven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Wel, ik heb daar drie Roncquières kalkoenen lopen een haan en twee hennen en die maken bijna geen lawaai, brave beesten ook.Ze schijnen wel niet zulke goede broeders te zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 jaja joepie ende jubel! Ik vond vandaag het eerste ei weer van dit jaar. Ik heb momenteel 2 hennen en 2 hanen, rare combi ja, ik heb een enorme schuur voor ze gemaakt, later krijgen ze ook een uitloop buiten. Ik heb een wijnvat en een paar kistjes, en ook 2 melkbussen op hun kant neergezet. De melkbussen hebben maar een kleine opening dus ik was niet erg overtuigd van die dingen. Maar wat denk je? Het ei lag in een melkbus! Goed idee dus achteraf gezien. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Je moet alleen op je knieën in de kippenpoep zitten om ze te pakken? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Hier ook het eerste ei weer gezien. De lente komt eraan!! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Wel, ik heb daar drie Roncquières kalkoenen lopen een haan en twee hennen en die maken bijna geen lawaai, brave beesten ook.Ze schijnen wel niet zulke goede broeders te zijn.voor zo ver ik weet broeden ronquieres prima hoor. hier in ieder geval wel, de kuikens kunnen alleen erg slecht tegen vocht en hoge luchtvochtig heden, dus het is nu niet de mooiste tijd om te broeden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 In ieder geval kan het niet als ze in hetzelfde nest gaan leggen als de ganzen, daar komt hommeles van. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts