Esthe76r Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Jihoe...eerste eitje is gelegd. Beretrots ben ik hahaha. Rick kwam ermee naar binnen gelopen. Het weegt 35 gram. Verwachte dat ze pas in het voorjaar gingen leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Hang van het ras af, mijn cochintjes houden nu hun winterstop, maar mijn ex batterij hen blijf iedere dag nog trouw een eitje leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Wat leuk! Is het iets voor het record-topic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Gefeliciteerd, hier was het allereerste eitje niet groter dan een 10 eurocentmuntje. Nu zijn onze zijdehoendametjes even gestopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 wow wat leuk Esther! Ik had mijn eerste eitje in september, echt prachtig zoiets. Ik heb 6 dames tegen de leg en nu zijn er 5 aan het leggen, allemaal op een ander moment, de eerste in september, de laatste is nog niet begonnen (en het zijn zusjes) Er zit blijkbaar veel verschil per kip. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Gestopt, bij mij legde ze de winter door Ik heb geen zijdehoenders meer, ze zijn super heel apart uuuh het blijk dat mensen die zijdehoenders hebben of hebben gehad ook een voor liefde voor angora konijnen hebben of krijgen Heb twee luien hanen gehad zowel met treden als met kraaien, in een woonwijk natuurlijk super, maar een haan die 8 is geworden en nooit een poging tot treden heeft gedaan is zeker te veel door elkaar geschut, en dan het kraaien altijd rond half negen smorgen tot negen en de rest van de dag hoorde je hem niet.Zo even in de tussen tijd de eitjes van mijn ex batterij legkip gewogen en die variëren tussen de 65 en 70 gram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Hier ook een cochin hen tegen de leg aan.maar van de andere dames al een poosje geen eitjes gezien. ( rui periode en opnieuw de rangen bepalen omdat ik 2 kuikens heb gehouden, dat moet altijd ff een plekje krijgen )Maar ben benieuwd! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Hier vandaag het eerste 'Bresse' eitje geraapt. Die zijn nu 20 weken oud en de haan is al een goede week zijn best aan het doen, die weet wel wat treden is en een luiaard is het zeker niet En fier dat die is mensen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Proficiat Esther, het eerste eitje is een klein wonder! Mijn 7 kippen leggen samen op dit moment 9 eieren per twee dagen. De enige die sinds een maand helemaal niet legt is het Orpingtonnetje..de Rhode Islandkip die vanaf mei legt heeft nog geen dag overgeslagen. Ook de leghorns leggen door..ik schat 5 eieren per kip per week nu. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted December 8, 2013 Author Share Posted December 8, 2013 Was inderdaad blij verrast. Ondertussen is ook een tweede aan de leg. Al met al een doosje vol bijna. Het zwaarste ei tot nu 42 gram. Echt zo geweldig. Hiermee kan je dag toch niet meer stuk. En lekkwr dat ze zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tds Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Super, proficiat Hier hebben we 2 eitjes per dag in de winter.Iedereen zou in feite kippen moeten hebben.Zoveel plaats heb je niet nodig; je krijgt er eitjes van, je kan er bijna al je groenafval aan kwijt, je krijgt er kompost van en je kan ze eventueel slachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Ja kippen hebben heeft zeker wel voordelen. Ben er ook echt blij mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Nou ik ook, eergister mijn eerst kip gegeten was yummie! En ik heb er 5 (dacht ik) aan de leg en nu in de winter leggen ze nog steeds alle 5! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 wat leuk !!! Hier sinds 3 weken helemaal geen eieren meer, 2 hadden al winterstop en de derde is nu in de rui. de 4e is een kuiken van driekwart jaar, daar verwacht ik pas in het voorjaar eieren van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Hier gisteren 1 verdwaald ei gevonden. Dames leggen al een week of wat niet meer. ( rui rangorde, winter )Maar gisteren toch 1 eitje, het blijven kleine kadootjes! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Gisteren had ik vier eitjes, ook vier kippen die groot genoeg zijn.Wat ik gisteravond te zien kreeg was wel leuk.Tegen donker aan, ik wou ze binnen steken tegen de vossen, bleven er twee kippen achter op de wei.De haan zag er eerst eentje en hij ging dat halen, redelijk vriendelijk moet ik zeggen, met wat geklok en zo en aangezien de hen direct af kwam werd ze enkel een klein beetje tot meer spoed aangespoord.Maar de tweede, die veel verder liep en nog aan het eten was, die werd slecht enkele minuten later gezien door mijnheer. Dat was een ander paar mouwen, Hij schoot zich naar achter, zo snel hij lopen kon en viel de hen direct aan, die was zich wel bewust van die kwade haan hoor, hij kon haar niet te pakken krijgen.Wat er toen gebeurde was een western, een opgejaagde hen met een roepende haan er achter, zo snel ze maar konden en eenmaal de hen dicht bij het hok was viel alles stil en mocht ze wel gaan eten en drinken, daarna naar binnen, gaan slapen. Daarop heb ik het schuifje dicht gedaan. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Zo'n haan moet je houden willy, of hopen dat de nakomelingen die goede eigenschap erven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Hahaha Willy, ik zie het voor me!geweldig! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Wat een geluk voor jullie dat jullie kippen nog aan de leg zitten. Ik heb marans, bielefelder en sussex en die zijn al gestopt. Ik ga me toch eens beraden op een ander ras misschien. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Mijn Orpington legt ook al maanden niet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Een tip misschien: opa had altijd een tl lamp met tijdschakelaar in het kippenhok hangen. Door de lamp s avonds wat langer aan te houden en s ochtends wat eerder aan te doen verleng je de dag voor de kippen en daarmee ook de productiviteit. Hoe het precies zit kan ik julie niet vertellen, kan t m niet meer vragen helaas. Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Tja Holland dank je wel, er zijn er zat die dat doen..ik prefereer het niet te doen en de kippen hun natuurlijke staat te laten volgen..er is altijd wel een kip die legt bij mij trouwens..dus ik mankeer geen eieren...maar was dat niet zo dan zou ik het licht ook uit laten..de kippen hebben ook behoefte aan vakantie zullen we maar zeggen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Na een weekend in de Ardennen ben ik daarnet een toer gaan maken bij de kippen en de ganzen. Vond ik toch wel een ganzennest met vier eieren er in, wel drie maal zo groot als de kippeneieren. Wat gaan we op de duur met al die eitjes moeten doen? We krijgen ze nu al niet meer opgegeten. Meteen rijst dus de vraag, wat kunnen we met al die eieren doen, hoe bewaren? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T0M Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Willy, probeer er eens advocaat van te maken of kijk eens lief naar vrouwlief voor een lekkere cake of wafels. Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Je kan ze altijd uitdelen, of koken en aan je jonge dieren geven, zo is het niet verloren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts