Nynkef Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Vandaag van al mijn 4 kippetjes een eitje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 (edited) Willy: eieren voor omelet kan je invriezen. Ik geef ze vooral aan de buren..dat levert leuke ruilakties op..een buurvrouw spaart brood voor mijn kippen op, de ander haalt af en toe een zak sinaasappelen of mandarijnen voor op mijn fruitschaal...een derde zorgt voor mijn gevogelte als ik er niet ben Edited March 12, 2014 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan L Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Zondag mijn eerste eigen kippen gekocht, vandaag al hun eerste eitje mogen rapen Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Bij ons nog geen eieren te bespeuren met 6 kippen...misschien na m'n skireis Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Willy: eieren voor omelet kan je invriezen. Ik geef ze vooral aan de buren..dat levert leuke ruilakties op..een buurvrouw spaart brood voor mijn kippen op, de ander haalt af en toe een zak sinaasappelen of mandarijnen voor op mij fruitschaal...een derde zorgt voor mijn gevogelte als ik er niet ben De buren krijgen al eieren en daarvoor komt er wel iets anders zoals op het huis letten als wij er niet zijn en als we terug komen de verwarming gaan opzetten.Maar groente krijgen die ook hoor, wij krijgen toch niet alles opgegeten met ons tweetjes. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Wat zou ik geven voor gratis eieren elke week...nu moet ik elke week 2 pakjes van 12 kopen en ze zijn best duur. We eten heel veel eieren met mijn vriend: omelet, gebakte ei, gebak, pannenkoeken, scrambled eggs (weet niet in Nederlands), eieren in een randje van een boterham +spek, eieren in huisgemaakte hamburgers (beste!), gekookte eieren in salades (lunch) enz. Eigenlijk eten we bijna niks voor lunch/ontbijt dat geen ei in heeft. Eieren zijn de beste keuze als je wil veel proteïne/vet in je dieet hebben en weinig koolhydraten. En als je een zittend beroep heeft, dan zijn koolhydraten echt je vijanden, maar dat is maar mijn mening.We gaan in de zomer 2 kippen kopen, maar ik denk dat 2 kippen kunnen nooit genoeg eieren leggen en ik moet nog steeds naar de supermarkt Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 is er geen boer in de buurt die eieren verkoopt?meestal goedkoper dan de supermarkt en kakelvers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Scrambled eggs is in het NL roerei of roer-ei Estemy, 2 kippies is inderdaad niet veel, heb je geen ruimte voor meer ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Hier dagelijks rond de 15 eitjes momenteel in alle kleuren en maten.Ze worden meegegeven aan de koeriers of aan onze klanten die in ruil vrijblijvend ietes in mijn "kippenpot" steken voor het graan.Ik ga dringend ok nog wat cake moeten bakken, denk ik..... Als iedereen aan de leg is heb ik 35-40 eieren dagelijks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Scrambled eggs is in het NL roerei of roer-ei Estemy, 2 kippies is inderdaad niet veel, heb je geen ruimte voor meer ?? Nee, tuin is 5,5m x 11m en ik heb ook ruimte nodig voor groente/fruit/bessen. Mijn kippenhok wordt maar 2mx2m, misschien past daar wel 3, maar ik begin met 2 en dan zien we hoe het gaat. Dank je wel voor roer-ei Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Je kan beter starten met 3, dit als er een dood gaat je er makkelijk weer een of twee bij kan steken.Mijn tuin is iets groterd an jou tuin en ik heb 6 kippen.Een ex batterijlegkip, 4 kriel cochins en een spaanse witwang (kruising ? Die batterijkip leg 12 maanden per jaar mooie grote eieren. De cochintjes leggen kleine eitjes 2 gelijk aan 1 groot ei. En die spaanse x leg niets hahaha die is al 10 jaar oud die is met pensioen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Vandaag mijn eerst ei verkocht! Is toch ook iets als een " eerste ei" Er stonden mensen aan het hek of we eitjes hadden, nou genoeg dus! Nu alles in een potje en dan kijken of ze hun eigen eten kunnen betalen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Nee, tuin is 5,5m x 11m en ik heb ook ruimte nodig voor groente/fruit/bessen. Mijn kippenhok wordt maar 2mx2m, misschien past daar wel 3, maar ik begin met 2 en dan zien we hoe het gaat. Dank je wel voor roer-ei Nee, als je ren niet groter is dan zou ik ook niet meer dan 2, max. 3 kippetjes nemen. Krielkippies of gewone ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Gefeliciteerd Piroska!! Vette handellll... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Jazeker! en voor wel 300ft per 10! (96 eurocent) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Je wordt rijk Piroska !!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Dagelijks zes à zeven eitjes van de kippen en nu zijn er ook al twee ganzen aan de leg.De ganzen verstoppen hun eieren in hun nest, ze leggen er takjes en bladeren over om ze te bedekken maar zelf bewaken ze hun nest niet.En deze middag eten we vogelnestjes, een gekookt ei met gehakt er rond en dan zo gebakken, lekker. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Bij mij vareerd het echt van 1 ei tot 5 eieren op een dagKleinste eitje was 2 cm lang en 1 cm breed denk ikhahahaha dat was schattig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rimco Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Sinds vorige week hebben wij 2 Serama hennetjes (geboren vorig jaar zomer, volgens de boer)...tot op heden nog geen eieren...ik gooi het maar even onder het kopje "acclimatiseren".Volgens wikipedia passen 4 Serama eieren in een supermarkt ei...dus da's niet veel (gelukkig eten we ook niet super veel ei).Wellicht ooit in de verre toekomst nog 1 of 2 leghennen erbij om de productie op te schroeven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Je wordt rijk Piroska !!!!! Vandaag mijn eerste eende-ei!! Hij is wat groter en grijzer dan die van de kippen, keurig gelegd in het stro van het wijnvat wat hun huisje is. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Jij voert die eerst zat Piroska Heb je een foto van dat wijnvat? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Er was een heel mooi kuiltje gemaakt en daar lag het ei in, vlakbij de opening. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Jullie moeten de eieren nu gaan sparen, want binnenkort zijn Pasen en dan kun je eieren kleuren/eten/enz. In de supermarkt gaat de prijs van eieren omhoog en natuurlijk zijn alle witte eieren dan uitverkocht 1. Geknutselde eieren: 2. Pokemon eieren 3. Bruine eieren: 4. En natuurlijk zijn de kippen ook klaar voor Pasen: Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Piroska, het is slim om minstens een ei te laten liggen bij de eenden..als het ei steeds weg is gaat ze een andere plaatst zoeken omdat ze dan de plek niet meer vertrouwd. Ik heb een oud kippenei in het eendennest liggen dat blijft daar liggen om de eend voor de mal te houden.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Of een kalkei aanschaffen.... Zo heb je geen stank moest het ontploffen.... ( Wat! Gekleurde kuifhoenders!!! Ik hoop dat ze die nadien gebadderd hebben.... Arme dieren! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts