Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik kom me even voorstellen.

Ik ben afgelopen lente begonnen met lezen over permacultuur en natuurlijk tuinieren. Kort daarna hebben we in de achtertuin 2 plekken toegewezen al mini moestuintjes. Dat beviel zo goed dat we dit willen uitbreiden tot een soort "voedselbos".

Afgelopen week heb ik ook een volkstuintje toegewezen gekregen! 91m2 in totaal. Het is mooie grond! Ik kan er helaas niet al mijn permacultuur ideeën op kwijt want de vereniging is vrij streng. Maar dat geeft niet. Ik ben al bezig met plannen, en wil zo veel mogelijk combinatieteelt toepassen. Ik verheug me al op het verjaar!

We hebben 2 kinderen van 6 en 3. Die vinden het gelukkig ook allemaal erg leuk, dat wroeten in de tuin

Ik hoop hier ook veel te leren en mee te schrijven.

Geplaatst:

welkom hier op t forum, wens je veel lees en leerplezier. fijn dat je kids ook lol hebben in t gewroet, misschien leren ze daardoor beter waar al hun eten vandaan komt

groetjes

Geplaatst:

Welkom en ik denk dat je meer permacultuur mag dan je denkt bij je vereniging als je het zoekt in eetbare meerjarige-planten e.d.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Dank je wel voor het welkom!

Ik wil inderdaad ook graag meerjarige planten neerzetten. Nog even goed kijken welke en waar ik ze neer ga zetten.

Groetjes!

Geplaatst:

Hallo Debora, welkom!

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met gecombineerde teelt van (meerderjarige) planten! Ga je een blog op het forum bijhouden? Dat kun je doen onder Huiskamer > Moestuinseizoen, en dan komt er bij je avatar ook een melding te staan waarmee iedereen makkelijk bij je blog kan komen. Heel interessant!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...