Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag gezaaid:

Puntpaprika, courgette, kersentomaatjes en rucola

Petunias, viooltjes, cosmos, afrikaantjes, schildzaad, vlijtige liesjes, pelargonium en nogmaals een ronde gerbera want die komen niet op.

Geplaatst:

ik zaai bovenstaande binnen voor, en ik kijk gewoon op de achterkant van de zakjes of het al naar buiten mag ja dan nee na het ontkiemen.

dan gaat het naar een koude bak.

De wortels en bosuien ga ik deze maand nog wel in de volle grond zaaien

Geplaatst:
Zaaien jullie dit allemaal binnen of in de kas of ook werkelijk al in de volle grond?

Die warmte nodih hebben binnen, die in kas kunnen komen in een tunnel in de kas. En die in volle grond kunnen, in de volle grond in de kas en buiten.

Geplaatst:

gezaaid, de laatste mamoet prei, aubergine, sla 4 seizoenen, kropsla en muizenmeloen komkommer.

Geplaatst:

Voorlopig 6 soorten tomaten :

Big rainbow tomaat : 02/03 6 zaadjes

Beafsteak tomaat : 02/03 6 zaadjes

Oranje blossom tomaat : 02/03 6 zaadjes

Abe Lincoln tomaat : 02/03 6 zaadjes

Lemon tree tomaat : 02/03 6 zaadjes

Black Russian tomaat : 02/03 6 zaadjes

Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.

Volg me ook op blog/Leeloo/

Geplaatst:

Lekker alle terras potten voorzien van nieuwe grond en een gedeelte oude nieuw bemeste grond en een heleboel van deze jongens/meisjes geplant.

DSC000431591393765228.JPG

DSC000215631393765239.JPG

Ach en als je dan toch bezig bent heb je natuurlijk wel iemand nodig die de wacht houd.DSC001764531393765250.JPG

En zo komen we de zondag wel door , Nu eerst maar ff pauze met een lekker slokje

Geplaatst:

Wat een leuk hondje Eveline ! Is het een Markiesje??

OT: 3 soorten sla en snijbieten in perspotjes binnen. Zodra ze gekiemd zijn worden ze buiten afgehard

Geplaatst:
Wat een leuk hondje Eveline ! Is het een Markiesje??

OT: 3 soorten sla en snijbieten in perspotjes binnen. Zodra ze gekiemd zijn worden ze buiten afgehard

Nee, Is een eigenwijze maar hele lieve Chihuahua

Geplaatst:

Nadat voorgaand jaar grotendeels verloren is gegaan (m.u.v. de aardbeien, wat worteltjes, radijsjes en zeer beperkte tomaatjes en aardappelen) door tijdgebrek, wordt dit ongetwijfeld het beste jaar uit mijn moestuincarriere. Om dit te bereiken de afgelopen dagen het volgende binnen gezaaid:

• basilicum, dille, koriander en peterselie (om later uit te planten in mijn nieuw vorm te geven kruidentuin )
  • spaanse pepers (weet niet meer welke soort exact)
  • bloemkool
  • aubergines
  • enkele exotische boomsoorten bij wijze van 'bonsai' experiment (4 soorten, waarvan ik alleen de Divi Divi nog a.d.h.v. zaaigoed kon identificeren).

Buiten wat radijsjes gezaaid, een rijtje (vroege) aardappels gepoot en opgekomen tuinbonen uitgeplant.

Ik wou eigenlijk ook al wat kapucijners en erwten zaaien, maar daar had ik helaas geen tijd meer voor. Wellicht komend weekend

Eerder had ik al een aantal zwarte bessen-stekjes uitgeplant.

--------------------------------------

Django

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...