Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

4 peperzaailingen Aji Dulce verspeend en sugarsnaps en Suzanne-met-de-mooie-ogen gezaaid.

Gisteren een beetje guerillagardening gedaan; op een stukje grond bij ons achtersteegje 30 pootuitjes gezet

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik ben er erg vroeg bij, maar het gaat heus lukken v.w.b. de ruimte in huis, dus heb ik vandaag alvast 4 pompoensoorten binnen voor gezaaid:

- Uchiki Kuri

- Blue ballet

- Jack be little

- Baby boo

En 3 soorten komkommers:

- snackkomkommer

- citroen komkommer

- muizenmeloentje

En 2 meloensoorten die het in ons klimaat prima zouden moeten gaan doen:

- Minnesota midget

- Sweet granite

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Deze morgen 4 spitskoolplantjes gekregen en maar meteen uitgeplant in de moestuin. Vond het wel nogal slappe plantjes, ze staan nu onder de gaatjesplastiek tunnel en hebben een hele goeie scheut water gekregen, benieuwd hoe ze er morgen bij gaan staan (of hangen).

Ook nog 3 rijtjes wortelen gezaaid.

Geplaatst:

sla buiten uitgeplant..bieten en wortels gezaaid. Zuringsoorten gesplitst en opgepot, smeerwortels uitgestoken en opgepot, sneeuwklokjes uitgestoken en opgepot..voor de mtfd..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Spitskool andijvie koolrabi en selderie gepland, rabarber van de Aldi in grote pot gezet kijken of hij het nog gaat

doen het was het laatste plantje.

Heb hem daarom maar mee naar huis genomen.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Afgelopen week look gepoot, red baron uitjes gepoot en één amethystboontje "verpot" naar m'n m² moestuin. ( proefprojectje ) Nog steeds afgedekt met vorstvliesdoek.... Waar het boontje staat heb ik het wat opgehoogd met pinnen.

Verder 2 grote potten gehaald bij de Big Bazaar en gevuld met cocospotgrond.... m'n ananas - en framboosaardbei zijn toegekomen!! Die worden dit weekend overgezet.... Eerst alles wat laten "acclimatiseren"....

Geplaatst:

@robo een bekend probleem

Vandaag alle zomer bollen geplant:

Fresia's en 6 soorten gladiolen.

Sugar snaps gezaaid in de volle grond en een grote tuinboon in de volle grond gezet

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Snijsla, rode kool, witte kool en bloemkool. Nu is het seizoen hier ook echt vertrokken...PhotoGrid139629426045346641396294634.jpg

"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."

Geplaatst:

snackkomkommer, gele paprika, coeur de beuf tomaten, courgettes, tabak en nog iets dat ik ben vergeten...

Oja, nu weet ik het weer: om te proberen: een spaghettipompoen, maar dan al buiten in een reuze-bloempot. Komt het uit, dan komt het uit en anders zaai ik volgende maand opnieuw

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...