Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rode krulsla gepoot op de tuin en eikenbladsla. De sla vorige week gepoot is vrijwel verdwenen door de slakken. 1e jaar dat ik daar zó veel last van heb.

Aardappelen gepoot.

Peulen ter plekke gezet. Dat maar eens proberen. Wel zo makkelijk. Wel afgedekt tegen de vogels.

Geplaatst:

Onkruid gewied, en de oude houten trap uit elkaar gehaald, en wat op geruimd, toen toe gekeken hoe een van mijn katten zijn gevangen muis lekker op zat te eten bah bah, ben ook al heel de dag aan de oruttel dus dat wekte weer wat op was weer rennen hahaha

Geplaatst:

Spruiten uitgeplant en een 40tal preien gepoot.

Wel een vraagje ivm die prei: als ik de zaailingen in de gaten laat zakken, vallen ze (uiteraard) om (gaten van 6-7cm diameter vs een potlooddikke zaailing). Komen die vanzelf nog recht eenmaal de gaten vollopen of moet ik die tijdelijk een steuntje geven?

Geplaatst:

Da' s een flinke diameter voor een preiplantje. Heb je de aardappelpoter gebruikt?

Maar ze groeien vanzelf recht. Geen steun nodig.

Bit: ik heb dit jaar ook de capucijners ter plekke gezaaid. Het gaas stond allen te dicht bij de opkomende zaailingen. Nu hebben die #@&! fazanten mijn hele bed vernageld. Stelletje vandalen! Opnieuw zaaien dus...

Geplaatst:

't Kan ook 4-5cm zijn - schatten is niet m'n beste eigenschap maar het gaat wel degelijk om een preipoter Enfin goed om weten dat ze vanzelf rechtkomen.

Geplaatst: (aangepast)
't Kan ook 4-5cm zijn - schatten is niet m'n beste eigenschap maar het gaat wel degelijk om een preipoter Enfin goed om weten dat ze vanzelf rechtkomen.
Een te breed pootgat is niet erg hoor. Hier op het moestuinperceel zijn er enkelen die een hele geul gaven en daar dan kleine pootgaten in maken. Op die manier kan je en het plantje meteen goed recht vastzetten en het nadien makkelijker "aanaarden".

Geplant:

- Bieslook, rozemarijn, lavendel, basilicum, dille, tijm, salie tussen de opgekomen groenten zaaisels.

- Tomaten en courgetten (kon niet meer wachten )

aangepast door Gast
Geplaatst:

Courgette in de grond geplant (waren binnen al veel te groot geworden), idem voor de olijfkomkommer, snijbiet en knolvenkel.

Sla gezaaid en stekjes gemaakt van de marokkaanse munt.

Geplaatst:

Vandaag de tomatenplanten in de tunnelkas gezet:

Vanaf de ingang:

Kas2_zps7b9bf031.jpg

Vanaf de achterkant:

Kas1_zps25c503ce.jpg

De eerste 2 planten hebben al bloemen:

Cherry Falls:

CherryFallsbloem_zpsb37797bd.jpg

Earls Green Cherry:

EarlsGreenCherrybloem_zpsd94b46ad.jpg

Deze soorten heb ik dit jaar:

Ailsa Craig - Babywine - Black Krim - Black Pearl - Black Prince - Black Truffle - Black Zebra Cherry - Canadian Dwarf - Champagne Cherry - Cherry falls - Cuban Yellow Grape - Dancing with Smurfs - Earl's green cherry - Emerald Cherry Green - Isis Candy - Mini Fuzzy Wuzzy - Red Currant - Sprite - Striped Stuffer - Tasty tom - Tumbling tom Red - White Cherry - White Currant - Yellow Currant.

Volg de vierkantemoestuin op: https://www.facebook.com/4kantemoestuin

Geplaatst:

Fantastisch weer vandaag, veel gedaan en mijn rug protesteert : vandaag met vele zakken potgrond, turf, compost en vermucilite gesjouwd om telkens zo'n 40 liter MM mix samen te stellen om bakken te vullen.

In 1 grote 90 liter bak: radijs en A'dam wortel gezaaid.

Gezaaide planten uitgezet: 3x andijvie Nuance, 2x krulsla, 2x klein duijmpje sla

gepoot: 1 plant ui.

In de 2e grote 90 liter bak: mosterd spinazie gezaaid.

Gezaaide planten uitgezet: 6x lage slaboon, 3x snack bietjes, 2x krulsla

gepoot: 3x sjalot, 1x knoflook

Verder aardbeiplanten: 10x Korona, 3x Ostara, 1x Bio Monarderdbeere, 3x Hummi, 3x Mrak in grote en kleine bakken en potten.

Besteld: 3x Lambada, Elianny, Polka, Mieze Schindler, Elsanta, Mara des Bios worden woensdag bezorgd.

Heerlijk 11 soorten om te proeven.

In grote metselkuip: gezaaide capucijnplanten, peultjes en in een hoge wasmand gezaaide dopwerwtenplantjes uitgezet.

De derde aardappelzak met 5x Ditta aardappeltjes.

groetjes Ans

Geplaatst:

@Vierkantemoestuin,

Ik zie dat jouw tunnel groen is (waarschijnlijk uv bescherming?) en niet doorzichtig. Heeft dit enig effect op de groei van de plantjes? Tomaten hebben toch veel zon nodig? Ik ben namelijk ook van plan een broeikasje aan te schaffen voor op het terras.

Geplaatst:

doperwten, sperziebonen en bloemenmix gezaaid

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Wortels en pastinaak gezaaid, sla uit geplant, doperwten uitgeplant, capucijners en sugarsnaps ook. Nadat ik heel m'n moestuin gewied had, en uitlopers van m'n aardbeien uitgestoken had, deze aardbeien opnieuw geplant op n gunstige plaats. Helaas hangen ze wat slap. Hopen dus dat ze aan slaan

Geplaatst:

Stamslabonen voorgezaaid in bakken in de kas, palmkool, courgette en diverse pompoenen verspeend. Watermeloen en galiameloen in de kas geplant, ook meteen maar de draden opgehangen.

Alles wat je aandacht geeft groeit!

Geplaatst:

Bonen......bruine, kidney en snijbonen....De zomer is begonnen want mijn neus is verbrand

En de zwarte piepers van Borderose gepoot

Geplaatst:

Gezaaid in kweekbakjes:

Courgettes:

- Gold Rush F1 / Groene / Black Beauty / Ronde de Nice / Bianca di Trieste / witte ronde

Patissons:

- Sunburst F1 / Patina

Pompoenen:

- Sweet Dumpling / Naaktzadige / Hokkaido Sunshine F1 / Uchiki Kuri / Dulce de Honno / Oranje grote

Augurken:

- Hokus / van Johnstons / Pariser Trauben

Komkommers:

- Snack Crispy Salad F1 / Bianco Lungo de Parigi / Miniature White / Marble

Aubergines:

- Morden Midget / Apple Green / Ophelia / Snowy

- Jaltomato / Physalis / Golden Pearls / LicheeTomaat / Tomatillo Purple

Dit alles onder het genot van afleveringen van diverse tuinseries.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...