Gast joladio Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Radijs in volle grond gezaaid, erwten en peulen na dagje weken in zaai bakjes gezaaid..... Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Gisteren de eerste aardappelen gepoot ( ras onbekend, ze komen van een boer z'n veld )tomaten zwarte krim 3xtomaten tijger 3xtomaten limoen 3xgele paprika 3xbutternut ( proberen, eens zien hoe hard ie groeit ) 1x Erg benieuwd hoe lang het gaat duren eer ze bovenkomen... Ze staan in een plastieken serre ( van de Action ) in m'n miniserre/koude kas die in de veranda staat. Vanmorgen stonden de druppels al op de deksel... ik denk dus dat ze warm genoeg staan. Quote
katrien888 Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Vandaag rode kool plantjes verspeend, die waren toch al goed gefileerd , 'k heb ze dus maar met de kiemblaadjes gelijk met de aarde verspeend.Nog enkele Tagetes/afrikaantjes gezaaid. grtjs Quote
Sakura Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Vandaag heb ik een zevental tomatensoorten gezaaid, aubergine oeuf blanc en koolrabi azur star. Quote Mijn moestuinseizoen
bertrotterdam Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Ik ben inmiddels gestart met mijn eerste volkstuin seizoen. De volgende groenten staan op dit moment te ontkiemen in de vensterbank aubergines, paprika, cherrytomaten, gewone tomaten, pompoenen, ijsbergsla 2 verschillende soorten prei, bloemkool, rode kool, koolrabi, uien en wortelen. Vandaag ook nog even op de tuin wezen kijken maar de grond is nog te nat om te spitten. Nu even kijken welke zaden ik nog moet aanschaffen voor de maand april en tevens oriënteren op de vroege pootaardappelen. Mochten jullie nog suggesties hebben dan hoor ik dit graag. Vandaag nog even bij de tuin wezen kijken maar de grond is nog te nat om te beginnen met het spitten. Quote
minie Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 vandaag aubergine gezaaid en kruiden. (dille, oregano, peterselie, basilicum en citroenmelisse) Quote
Salamandertje Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Buiten uitgeplant: 2x sugar snaps 3x bonk-aardbei van Appelvrouw Opgekomen zaailingen binnen:10x basilicum5x rucola3x lollo rosso2x eikenbladsla 4x sugar snaps Quote Bzzzz...
henkg Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Vandaag:- 20x aardbei Ostara frigostek geplant- Oregano gezaaid (binnen)- Basilicum gezaaid (binnen)- Radijs gezaaid (buiten) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
prettig gestoord Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 12 polka aardbeien geplant, kolen verspeend..wat waar in zit niet te achterhalen nichtje van 8 heeft nl "geholpen". Verder met hetzelfde euvel verschillende gekiemde bloemen verspeend en nog een bak met peulenplantjes bepoot. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
annemiek123 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 sugarsnaps Delikett 90x gezaaid Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Bit Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Dahlia's net gezaaid. Karthuizer anjer net gezaaid. Wedstrijdprei net gezaaid, 3e ronde.Agapanthus paar weken terug gezaaid, staat mooi boven, met een 2e blad per kiemplantje. Niet erg moestuin-achtig; I know. Quote
Piroska Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Omdat het echt verschrikkelijk, geweldig, mooi weer was heb ik de kosmos aan mijn laars gelapt en gezaaid: SpinazieAndijvievroege wortelen, weet ff niet meer welk rasnog meer wortelen Amsterdamse bakchioggia BietjesPurplette bosuiraapstelenpalmkoolen gele meiraapjes Alles in de kas. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
mijke Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 woehoei! net de meloenpeer gezaaid. Drie potjes. Professorisch een "kasje" gemaakt door twee plastic bakjes op elkaar te zetten. Ik hoop dat ze het alledrie gaan doen! Meloenpeer is toch wel de plant waar ik het meest naar uitkijk denk ik Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
SuusP Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Tuinbonen en tweede lichting sugar snaps voorgekiemd, die gaan vandaag of morgen de buitengrond in onder een plastic fles. Verder Physalis pubescens en peruviana maar weer gezaaid (dit keer onder een pantykousje tegen de fruitvlieglarven). Bieslook, krulpeterselie, marjoraam en bloedzuring staan voor het raam. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Nynkef Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 stengel-ui Ishikura. Ik hoop maar dat het lukt, de eerste keer kwam er niks Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Frigo aardbei stekken uitgeplant ga straks nog even erwten voor zaaien 60 stuks. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Erny Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 Wegens slechte opkomst/achterblijvende plantjes opnieuw gezaaid: - Pimiento de Padron- Black Pearl- Explosive Ember- Check. Black Quote
annemiek123 Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 vandaag stengelui Ishikura en bosui White Lisbon Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
SuusP Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Voor de mooi/handig/onbedwingbare lentekriebels: Suzanne-met-de-mooie-ogen, goudsbloemen en afrikaantjes.Om te eten: paprika's (onder gaas) en pepino's uit de zadendoos Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
malouis Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Uien, sla, rettich en tuinbonen. Quote
Nynkef Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 sterrekers en radijsjes En de paprikaplantjes hun eigen potje gegeven, ze zijn er vast blij mee Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.