Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Radijs in volle grond gezaaid, erwten en peulen na dagje weken in zaai bakjes gezaaid.....

Geplaatst:

Gisteren de eerste aardappelen gepoot ( ras onbekend, ze komen van een boer z'n veld )

tomaten zwarte krim 3x

tomaten tijger 3x

tomaten limoen 3x

gele paprika 3x

butternut ( proberen, eens zien hoe hard ie groeit ) 1x

Erg benieuwd hoe lang het gaat duren eer ze bovenkomen... Ze staan in een plastieken serre ( van de Action ) in m'n miniserre/koude kas die in de veranda staat. Vanmorgen stonden de druppels al op de deksel... ik denk dus dat ze warm genoeg staan.

Geplaatst:

Vandaag rode kool plantjes verspeend, die waren toch al goed gefileerd , 'k heb ze dus maar met de kiemblaadjes gelijk met de aarde verspeend.

Nog enkele Tagetes/afrikaantjes gezaaid.

grtjs

Geplaatst:

Ik ben inmiddels gestart met mijn eerste volkstuin seizoen. De volgende groenten staan op dit moment te ontkiemen in de vensterbank

aubergines, paprika, cherrytomaten, gewone tomaten, pompoenen, ijsbergsla 2 verschillende soorten prei, bloemkool, rode kool, koolrabi, uien en wortelen. Vandaag ook nog even op de tuin wezen kijken maar de grond is nog te nat om te spitten. Nu even kijken welke zaden ik nog moet aanschaffen voor de maand april en tevens oriënteren op de vroege pootaardappelen. Mochten jullie nog suggesties hebben dan hoor ik dit graag. Vandaag nog even bij de tuin wezen kijken maar de grond is nog te nat om te beginnen met het spitten.

Geplaatst:

12 polka aardbeien geplant, kolen verspeend..wat waar in zit niet te achterhalen nichtje van 8 heeft nl "geholpen". Verder met hetzelfde euvel verschillende gekiemde bloemen verspeend en nog een bak met peulenplantjes bepoot.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Dahlia's net gezaaid. Karthuizer anjer net gezaaid. Wedstrijdprei net gezaaid, 3e ronde.

Agapanthus paar weken terug gezaaid, staat mooi boven, met een 2e blad per kiemplantje.

Niet erg moestuin-achtig; I know.

Geplaatst:

woehoei! net de meloenpeer gezaaid. Drie potjes. Professorisch een "kasje" gemaakt door twee plastic bakjes op elkaar te zetten. Ik hoop dat ze het alledrie gaan doen! Meloenpeer is toch wel de plant waar ik het meest naar uitkijk denk ik

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Tuinbonen en tweede lichting sugar snaps voorgekiemd, die gaan vandaag of morgen de buitengrond in onder een plastic fles. Verder Physalis pubescens en peruviana maar weer gezaaid (dit keer onder een pantykousje tegen de fruitvlieglarven). Bieslook, krulpeterselie, marjoraam en bloedzuring staan voor het raam.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Wegens slechte opkomst/achterblijvende plantjes opnieuw gezaaid:

- Pimiento de Padron

- Black Pearl

- Explosive Ember

- Check. Black

Geplaatst:

Voor de mooi/handig/onbedwingbare lentekriebels: Suzanne-met-de-mooie-ogen, goudsbloemen en afrikaantjes.

Om te eten: paprika's (onder gaas) en pepino's uit de zadendoos

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...