Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Binnen: 1 pompoen, 8 tomaten/kerstomaten, knolselderij, 4 rode kropsla, rode uien, witte uien, witte kool, afrikaantjes...

Buiten: Lelies van Aldi verplant, blauwe bessen 2x, klimplant verplant (geen idee wat de naam is, ook uit Aldi)

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Een balkonbak vol spinazie. Ik ben benieuwd!

Geplaatst:

Pluksla gezaaid en tuinbonen geplant en gezaaid, morgen de anderen tuinbonen planten en zaaien. In kas gezaaid in trays en buiten planten, in de kas zijn op hun plek gezaaid.

Geplaatst:

plantuitjes gepoot, nieuwe ronde kropsla, ijssla en andijvie gezaaid.

Geplaatst:

Aardappelen Lady Christl gepoot in zakken.

Verder nog lente-uitjes, radijsjes en wortels gezaaid buiten in de bakken.

Geplaatst:

vandaag heb ik:

prei , tomaten, wortelen. sla , knoflook, rode bieten. gezaaid!

paprika is ook al gezaaid maar nog niet opgekomen!

Geplaatst:

Zaterdag in kweekbak gezaaid: kerstomaatjes Tiny Tim, Parijzer worteltjes en Munt.

Vandaag in kweekbak gezaaid: Paprika diverse kleuren, peterselie, Komkommer en nog iets (weet even uit mijn hoofd niet wat )

Deze week gaan we de Sqaure foot garden in elkaar zetten en daar ga ik dan ook vast e.e.a. inzetten!!! Zin an!

Geplaatst:

Niets gezaaid, maar ik heb vanop de markt enkele plantjes meegenomen. Rode krulsla, plantajuintjes (Sturon) en knoflook. Oh ja, en wat peterselie.

Geplaatst:

Aubergines 2x: Listada Gandia (met paarse streepjes op wit) en Turkish Orange (rond en oranje, misschien moet het Dutch Oranje worden hahaahaa).

Tomaat 1x: Banana Legs (geel en qua vorm als een kleine aubergine)

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:
Niets gezaaid, maar ik heb vanop de markt enkele plantjes meegenomen. Rode krulsla, plantajuintjes (Sturon) en knoflook. Oh ja, en wat peterselie.

Dat is valsspelen, moeten wel hele mooie planten dan zijn.

Geplaatst:

Net de verschillende kolen gezaaid,

Afgelopen maandag paprika en pepers, en in de kas sla voorgezaaid,

Doperwten staan er goed bij en wil ik na het weekend planten.

Geplaatst:

Snijsla, rucola en pluksla gezaaid in een grote bak, die ik 's nachts nog kan binnenzetten eventueel.

Mijn zaailingen van paprika, peper, mizuna en selder (de eerste 11) een groter potje gegeven.

Geplaatst:

Vandaag de tomaten gezaaid:

4 kleintjes :

Red robin

Hahms gelbe

Ruby red

Jip en Janneke

5 struik:

Cherry cascade

Maskotka

Anmore treasures

Sprite

Jagodka

6 stam:

Absinthe

Black cherry

Black and red boar

Coral Queen (Diana's test)

Lollipop

Besser

en in de volkstuin komen:

FransNL

Coral Queen

Orange banana

Malakhitovaya

dus 18 soorten dit jaar voor mij.

Geplaatst:

Spitskool voor Appelvrouw

Geplaatst:

De rest tuinbonen geplant en in de trays weer nieuw tuinbonen gezaaid voor buiten.

Geplaatst:

Ik denk dat ik dit weekend boontjes ( paarse en boter ) ga zaaien.... en héél misschien ook aubergines....

Wat zeker gepoot wordt zijn mijn "Engelse patatten" ( waarvan ik de namen weer eens vergeten ben )

Geplaatst:

rode bietjes buiten in een bakje.

Geplaatst:

Opnieuw gezaaid, verschillende soorten sla en paprika's die niet opkwamen.

Ook 16 verschillende tomaatjes. Mini komkommer white, en iznik.

Paarse broccoli en rode spruiten.

Geplaatst:

Vanmiddag een 1e rij tuinbonen gezet. Dat moet bij mij wel onder gaas de 1e 2 weken, de fazanten zijn er dol op.

De gelegde bonen voor de 2e rij staan bijna boven in de bak, die zet ik nu buiten uit het zonnetje om wat langzamer te gaan , en dan over een week of 2 ook de tuin op.

DSCN550199161394128246.JPG

Geplaatst:

Kraailook, bieslook, 3 soorten tijm, platte en krul peterselie. 2 soorten komkommers voor in de kas, courgettes en mini zonnebloemen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Vandaag 9 san marzano tomaten en 5 roma tomaten gezaaid.

En ik heb in mn kas 2 kleine san marzano's staan, beide met 4 blaadjes.

Van mijn erwten waren er maar 3 opgekomen, dus heb er nog een paar in een kopje water gelegd om morgen te zaaien

Geplaatst:

Vandaag erwten en peulen buiten in de grond gezet.

En in de koude kas de sla.

Geplaatst:

Vandaag heb ik raapsteeltjes, raapjes, radijsjes en andijvie op het balkon in de bak gezaaid. Ik ben benieuwd!

Binnen zijn vandaag de pepertjes, de paprika's, borage en OI kers in potjes gegaan, met een lekker warme verwarming eronder (ok, temperatuur in huis zelf is maar 17,5 graden, hopen dat het genoeg is voor de pepertjes en paprika's). En nu is het geduld geblazen .

Geplaatst:

Vandaag 15 soorten bonen voorgelegd. Normaal gesproken veel te vroeg, maar ik hou wel van een beetje experimenteren. In het ergste geval mislukt het en kost het me een paar zakken potgrond Maar als het lukt dan oogst ik lekker vroeg dit jaar.

Geplaatst:

Peulen, Egg-plant(pumpkin on a stick), Bieslook, dropplant en sier ui. Ik ga straks nog hot en superhot pepers zaaien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic